Stránka 1 z 1

Ps 12 problém z vývěvou

Napsal: 26.02.2012 14:54
od Miloslav Tardovský
Zdar kolegové potřebuji radu. Nejde nám vývěva , tak jsem to rozebral. Všechno se zdá v pořádku až na to že se mi zdá že klapka nedosedá ůplně na těsno. A teď otázka má klapka těsnit úplně na milimetry? A když tak netěsní , je to důvod že nejde nasát přes vývěvu? Dík za VĚCNOU odpověď.

Napsal: 26.02.2012 15:55
od Jiří Kliment
Klapka nebude na 100% těsnit nikdy, to ani v tomto provedení nejde. Pokud je tam ovšem mezera řádově v milimetrech může to být trochu problém. Ovšem podle mých zkušeností bývá problém spíš v třícestném kohoutu, v jeho těsnosti a nastavení. Dobré je zkontrolovat těsnost vedení od čerpadla k vývěvě - není to třeba ucpané anebo zarostlé?

Napsal: 26.02.2012 17:10
od Miloslav Tardovský
No mezera tam je cca. 1 mm. Ok zkouknu ten 3cesťák :o)

Napsal: 26.02.2012 22:13
od fugas1977
Když utěsníš naplno,tak pozor při sání motor nejde dát na plný plyn.Spaliny z motoru nestačí procházet vývěvou a motor nejde do maximálních otáček,ale jenom asi na půl plynu jde to poznat podle sluchu,ale sssaje pěkně.To by se musel nejspíš upravit difuzor a zvětšit výdechové potrubí z toho jsem měl ale strach stačí málo a už nenasaješ ani kapku.

Napsal: 29.02.2012 23:05
od Karel Dvořák
při použití vývěvy by měl motor jít vždy naplno aby se plně využil princip podtlaku( samozřejmě odpor srazí otáčky). Máš asi zakarbonovanou trysku (je to ten šroub vzadu na tělesu vývěvy, pod ním je tísko a ta tryska, která bude ucpaná) vytoč ho a vyčisti. Když je zacpaná, tak spálené plyny nemůžou proudit a nevzniká podtlak. Je to něco jako proudový čerpadlo.A ten kohout by to mohl být taky, ale moc se to nestává. Mohl by být problém ještě v trubce od víka čerpadla ke kohoutu, někde bude děravá,velké pnutí bývá hned u holendru na víku, často do toho někdo praští savicí a vyvalí závit přes který to saje faleš

Napsal: 02.03.2012 11:56
od Smrž F
Problém nemusí být jenom v tom co ostatní píšou. Kromě popisovaných závad může být problém i v netěsnosti ucpávky hřídele čerpadla, děravá jakákoliv trubka, netěsnost zpětný klapky(při současně otevřených výtlakách), otevřený odvodňováky, poškozený(scuclý) vnitřek savice(pouze u starých černých) takže možností je víc

Napsal: 02.03.2012 20:55
od Zdeněk Bureš
V předchozím příspěvku je náznak možných problémů. Navrhuji: prvně vyzkoušet těsnost čerpadla, a to nejlépe natlakováním z jiného zdroje tlakové vody, nejméně 2 atm.
třeba i z vodovodu. Na sací hrdlo dát redukce postupně na C nebo D, nebo jinak vymyslet. Při natlakování a (motor - čerpadlo v klidu)odvzdušnění se ukážou netěsnosti, ty je třeba opravit. Je třeba vyzkoušet průchodnost trubičky od čerpadla k ventilu na těle vývěvy. Pokud při natlakování a zapnutí vývěvy neteče z vývěvy voda, je problém v tom ventilu, někdy se povede jej o 180 st. tzv. přetočit. Pokud to vše nepomůže, napiš mi na mail, e-zb@seznam.cz
Hodně zdaru přeje Zdeněk

Napsal: 03.03.2012 00:47
od Miloslav Tardovský
Dík kolegové zítra jdu na to. :o))

Napsal: 13.03.2012 21:22
od Zdeněk Bureš
Jak to dopadlo? Už je vše OK? Zdraví Zdeněk