Stránka 1 z 1

Přestavba či úprava vozidla

Napsal: 13.02.2012 17:48
od Peťa
Zdravím kolegové, chci se zeptat, jak je to u nás s homologací při přestavbě či úpravě např: VW Transporter, jestli s tím máte zkušenost a zda jste to dorželi.Jaké problémy by mě čekali či od jakých bych se měl odprostit...

Díky Peťa

Napsal: 13.02.2012 18:42
od Jiří Kliment
Přestavbau vozidla, kterou se rozumí změna základních parametrů či určení vozidla, schvaluje místně příslušný odbor evidence vozidel - a ten zpravidla chce vyjádření výrobce, resp. jeho zastoupení tady v republice. Takže pokud jde o změnu počtu míst pro posádku nebo zásah do konstrukce nástavby vřele doporučuji tohle neobcházet - na nejbližší TK by s nejvyšší pravděpodobností vypukl problém. Pozor i na zásahy do sedaček nebo jejich uchycení, změnu zpravidla nepovoluje ani výrobce a pak by ji musel schvalovat VÚMV což je hodně složitá (a nákladná) procedůra. Pokud jde o umístění výbavy do nástavby je jednodušší to řešit formou "nákladu", něco jako kontejner, nespojený pevně s konstrukcí. Pak není co řešit. imo výhy, samozřejmě. Pevně zabudované součásti mění určení vozidla a některé STK s tím dělají docela dusno.

Napsal: 13.02.2012 18:57
od Peťa
Ok, takže si myslíš že i výsuvné plato by se muselo zahrnout do přestavby?Se sedadlama hýbat nebudeme,protože to je long, tak je tam dostatek místa na to co potřebujeme.Chtěl jsem tam udělat boční kastlíky jako mají hasiči z Přehořova, ale na to bych musel mít asi taky homologaci co?A co například hliníková vana na střeše??jak by to šlo obejít???

Napsal: 13.02.2012 19:12
od Jiří Kliment
No - pokud by plato vyjíždělo ze stávajících dveří bylo by to asi celkem schůdné. Ovšem pokud jde o kastlíky, hlavně o dvířka k nim - to je vcelku jasný zásah do konstrukce.Nejde tady o homologaci - nebude se to vyrábět sériově, jde o schválení idividuální přestavby a tam bych raději nic neobcházel. Při nehodě by se to mohlo setsakra vymstít. Musíš si uvědomit že tuhost a odolnost karoserie je docela složitě testována a podléhá schválení, je to hodně složitá záležitost a jakákoli změna může mít velmi nepříznivý vliv. Auta nemají rám - jeho funkci vlastně přebírá celý skelet. Co se vany na střeše týká - pro každé auto existuje limit zatížení střešních nosičů. Pokud by vana seděla na hagusech je to vcelku jasné - pokud tam nosníky nejsou bylo by asi nejschůdnější vyjít ze schválené "zahrádky".

Napsal: 13.02.2012 20:08
od Petr Slavíček
Ahoj rada tu je ozvi se mi soukr.zprávou
Slade

Napsal: 16.02.2012 17:07
od martin
zdravím potřebuji poradit jak a kde mam umistit elektrocentralu na cisternu 706 RTHP.Děkujiuvitam i foto muj email:martingrundel@seznam.cz

Napsal: 16.02.2012 20:58
od Míla Nouzák
Ahoj Martine, my máme elektrocentrálu umístěnou nahoře na nástavbě http://www.drahelcice.cz/hasici/fotogal ... 20013.html