Stránka 1 z 1

Provoz Tatry 148

Napsal: 02.01.2012 19:01
od ogara z dediny
Ahoj, jsme JPO V a mohli bysme dostat CAS T148. Chtěl sem se zeptat na náklady na provoz, opravy spotřebu, dostupnost náhradních dílů apod. Zvažujeme jestli se pro nás oplatí a hlavně jestli si jí můžeme dovolit udržovat při životě...
Díky za rady

Napsal: 03.01.2012 12:49
od tatrablazen
náhradních dílů je spousta otázkou je, o kterých výhledově uvažujete. další věc je v jakém stavu to vozidlo dostanete, ono může být klidně rok bez investic a pak koupíte třeba 4gumy a najednou prachy lítaj.baterky taky nejsou zadarmo,ale to jsou věci co se kupujou jen občas. provozní věci jako oleje a filtry se dají dělat klidně jednou za tři roky stejně se tam leje klasika a to se nemusí každej rok dělat, nějaký to namazání je pár korun. víc nějak nevim,protože takhle se to nedá. v každym případě by jste mezi s sebou měli mít člověka co o tom aspoň něco ví, což si po přečtení tohoto dotazu nemyslím,ale třeba se pletu. add náhradní díly, doporučuji prolézt inzertní weby co se kde dá a nedá....

Napsal: 04.01.2012 18:35
od Oves
Co mám já za poznatek, tak problémy jsou hlavně s kulovými ventily, my jsme je vyměnily už všechny a žádná malá investice, navíc je jich údajně nedostatek. Taky jsme měli štěstí a od AČR jsme dostali poslední Tatru bezúplatným převodem, je to sice CAPL 17 ale motor lepší atd. atd.

Napsal: 04.01.2012 19:50
od Filip Foukal
Nejdřív si položte otázku, zda jste jednotka, která více využije velkou CAS než DA, pokud budete mít obojí, bude to asi u JPO V ideální stav. Udržovat Tatru 148 při životě není nijak nákladné, náhradních dílů je dostatek, spoustu věcí seženeš za opravdu směšné částky. Jestliže je někdo u vás automechanik, jsou opravy na motoru opravdu většinou jednoduchou záležitostí, kterou i lehce zručnější člověk hravě zvládne. Nástavba jako taková asi bude dražší záležitost, ale opět, spoustu toho lze vyrobit, rekonstrukci "uhnilých" částí lze při vlastní snaze taky opravit "doma". A když se vám podaří sehnat trochu větší cifru, lze ji repasovat s výhledem bezproblémové funkčnosti na dalších minimálně 10-15 let. Nás kompletní repas (motor, podvozek, úplně nová nástavba i s novou nádrží a repas kabiny)vyšel na 1,3 milionu a šlape jak "švýcary", máme to od Hateca a naprostá spokojenost. Navíc ve většině dílen typu "ČSAD" apod. ještě možná najdeš zručné mechaniky kteří se na nich vyučili ;)

Napsal: 04.01.2012 19:55
od Lukáš M.
Co se týče těch kulových ventilů, údajně by měly pasovat velikostně ty z 815tek... Otázkou je, jak to na sebe bude vše pasovat.

Napsal: 04.01.2012 21:53
od Martin Kikal
Máme kuláky z 815tky ale příruby jsou předělané.