Stránka 1 z 1

Hasičská technika na alternativní pohon....třeba CNG???

Napsal: 06.06.2011 12:49
od Radek Kislinger
Co myslíte, dokázali by hasiči v ČR využívat vozidla na CNG jako je tomu třeba v tomto případě v USA?

http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... KEOp_68c8J

http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... KEOp_68c8J

Překlad z google překladače...

HME představil CNG-Powered hasičský vůz v Indianapolis
22.dubna 2010 | USA, Wyoming MI

HME je CNG-poháněl firetruck
Iniciativa potvrzuje bezpečnost CNG vozidel

HME, as, výrobce zakázkových nerezavějící oceli přístroje oheň a zakázkové postavené šasi, odhalil všichni-nový oheň, EMS a záchranné vozidlo na odpověď Hasiči instruktorů konferenci v Indianapolis, poháněný čisté emise, stlačený zemní plyn ( CNG) motoru Cummins Westport. HME říká, že je národ je první "zelené a Clean" Emergency Response Vehicle.

8,9-litrový motor produkuje CNG 320 koňských sil s 1000 lb-ft točivého momentu při jednání o EPA a CARB 2010 emise bez DEF a SCR systémy, které jsou nutné pro dieselové motory. Výfukový systém se skládá z jednoduchých tří-tak katalyzátor, který splňuje EPA užitečné-život a je požadavek údržby-free.

"Toto je milník pro požární službu," vysvětlil HME Ahrens-Fox ředitel marketingu Dave Fornell. "Nejen že jsme se zavádí vozidlo speciálně přizpůsobené pro vysokofrekvenční EMS, záchranné a požární běží, které dominují hasičů dnes, ale teď můžeme plnit své poslání ve vysoce šetrná k životnímu prostředí a nákladově-efektivním způsobem."

Souprava na displeji bude funkce z nerezové oceli, high-krychlový záběry záchranu styl tělo, 750-GPM čerpadlo, 500-tanku galonu, hydraulické generátor a pěnový systém, vše umístěno na exkluzivní SFO HME je, kompaktní podvozek, vybrané pro svou bezkonkurenční ovladatelnost a bezpečnost .

Napsal: 06.06.2011 16:39
od Martin Petržela
Je otázka, kam při velikosti těch u nás provozovaných "prcků" umístit lahve na CNG. Nemluvě o logistice...V hodně daleké budoucnosti možná, ale to už budou i jiná alternativní paliva. Možná by k tomu něco mohl říct Zdenda 576, mám dojem, že Pražské služby mají na CNG pár Econiců.

Napsal: 06.06.2011 19:33
od Radek Kislinger
Stačí přes google dát ....nákladní vozidla cng...nechci tady dělat reklamu :-)
Ohledně toho plnění se dnes dají udělat "plničky" přímo u hasičů ...pokud je v blízkosti dostatečné plynové potrubí...plus existují pomalejší domácí plničky... ve větších městech Praha, Ostrava, Brno není s plněním zas takový problém ....nechápu, že už se nad tím dávno někdo nezamyslel... nedávno jsem registroval diskuzi kolem kvalitní "zelené" nafty a jejím dopadem na motory techniky ... zas tak daleká budoucnost to nebude... o tom jsem přesvědčen ...viz neustálé šetření, ceny nafty atd...

Napsal: 06.06.2011 19:47
od Martin Petržela
Je to spíš i věc dlouhodobější "eko"koncepce...třeba Anglie a NL, tam už dlouhá léta montují do výfukových systémů filtry pevných částic, ani to céengéčko není zase tak žhavá novinka... Je pravda, že ve větších městech lze už s tímhle systémem pravidelně vidět autobusy MHD, ale těch pár "ale" tam prostě je.


Napsal: 06.06.2011 22:39
od ruská vlaštovka
Ten strojový překlad je fantastický :-DDD.

Napsal: 07.06.2011 13:30
od Tomáš Otčenášek
Jojo, to jsem psal uz u ostravskych Econicu, ze se divim, ze nebyl zvolen CNG pohon. Zrovna na Zabrehu s vlastni cerpaci stanici by to mel byt problem minimalni :-) (mysleno dodelat stojan na dalsi palivo).
A spise nez ekologicke prinosy by me zajimala studie ekonomicka (treba kdyby vsechny stanice jezdily na Zabreh tankovat (coz ale asi jezdi i ted?) apod.