Stránka 1 z 2

Vhodný základ na stavbu DA

Napsal: 04.02.2011 14:13
od Karel Čermák ml.
Máme v současné době plachtovou DA T805. Je to sice nezmar, ale udržení ji ve funkčním stavu je složité a její využitelnost je velmi sporná. Vážně proto uvažujeme nad koupí nějaké dodávky a její přestavbou na DA. Je nám jasné, že terenní dostupnosti tatry nedocílíme - v rámci našeho finančního stropu cca 250 tis(včetně omajákování a laku), ani za ty peníze nečekáme auto bez nutnosti další práce na něm.
Jde nám o stavbu DA 5+1, kam by se vešlo základní vybavení co máme - ps 12, hadice, hydr nástavec, savice, centrála, ...
Momentálně se dá říct, že nejvhodnější se nám zdá bud prodloužený Tranzit a nebo Boxer. Nebráníme se ani jinému nápadu.
Jde mě spíš o otázku, jakou máte kdo zkušenost s rozdílem - pohon zadní nápravy vs předek.
Je naše myšlenka, že zadní náprava v případě naložení techniky na zadku auta bude zatížená a vyjede to víc než auto s předkem ? (na 4x4 nejsou finance)...
Jde nám o to, aby mokrá louka nebo nějaký lehčí terén nebyl hned zásadní problém...

Dík za vaše zkušenosti

Napsal: 04.02.2011 16:00
od Václav Danita(bonita)
Určitě pokud to auto bude jezdit většinou naložený (což předpokládám) tak náhon jedině na prdel. O podvozku to tady určitě napíšou ostatní a nebudeš moudrej. Co příspěvek, jiný auto :-) Určitě bych koukal hodně na ND. Například na MB Sprinter se už dají konečně kupovat ND za rozumnou cenu. Jenže k tomu autu nemám kladný vztah, tak snad poradí jiní. :-)

Napsal: 04.02.2011 17:15
od Ohněbrzdič
Myslím, že mokrá louka bude pro tenhle typ auta problém vždy. Na druhou stranu, co na té louce hledat, když nevezeš vodu. Pokud máte čas, vyplatí se hledat a najít si auto v červené barvě a bílý pruh lze vyřešit samolepící fólií. Lepili jsme si ji sami a vyšlo nás to podstatně levněji. Ušetří to náklady i práci. V případě výbavy si nezapomeňte ohlídat užitečnou nosnost a max. povolené zatížení na nápravu.

Napsal: 04.02.2011 21:25
od Miroslav Cvejn
Tady máte něco pro inspiraci
http://www.pozary.cz/clanek/37961-v-hlu ... utomobilu/

Ovšem tomuto kousku bych vytknul slabý výkon motoru, jinak pěkny.

Napsal: 04.02.2011 22:09
od Karel Čermák ml.
njn, např ducato vypadá super, ale je to předek, stejně jako ten boxer.. a já se dnes po spostě informacích začínám čm dál tím víc přiklánět k zadnímu náhonu. Což bohužel velmi omezuje výběr, pokud vím tak pouze na mercedes nebo ford tranzit. Snad údajně zadek mají tranzity s motory 2,4.. Nemáte v tom někdo přehled ?

Napsal: 04.02.2011 23:00
od Václav Porkát
Karle, co takhle strejda Google a stranky vyrobcu dodavek?

Napsal: 04.02.2011 23:47
od Karel Čermák ml.
Googlim intenzivně už víc než týden, spoustu informací jsem už pochytil. Nejsem ale z autooboru a ten rozsah různých možností je ohromný. Veřil jsem, že dotazem na praktické zkušenosti bude můj postup rychlejší. I když jsem reakci tohohle typu trochu čekal.

Napsal: 05.02.2011 00:05
od Miroslav Cvejn
Tak ještě Iveco Daily má pohon na zadek, případně 4*4. Ale nevím jak s cenou...

Napsal: 05.02.2011 00:53
od Karel Dvořák
Zkusil bych něco co má fakt dobrou pověst, a to je podle mě jedině volkswagen transporter nebo ford transit. Francouze nebrat, nic nevydržej, hlavně renaulti, jednoho mám v práci (trafic), je 5 let starej a pořád se porouchává, přes motor, podvozek až po dveře (zámky), kolegové mají vágna a tranzita kolem 10 let stáří a sou to nezmaři (vše převozové sanity, takže dost najezdíme, proto mohu soudit, a to i podle chlapů co jezdí u jinejch převozek), proto jedině auto z německa. Ten vágen je trochu pohodlnější, ale měnší. Osobně bych volil tranzita, jako dobráci si asi na dálky moc nepotrpíte, ale nedokážu poradit s pohonem, my máme zaďáka, a v zimě je to na prd,ale zase nejsme nějak zatížený, vágen zvládne více. A když je to sincro, tak je to úplně o ničem jiném. Toho tranzita také doporučuji kvůli ceně, jak pořízení tak ND a cena a složitost oprav.Problém je, že fordi dost hnijou. Jinak fordům věřim. Někdo sice řiká, že ho vymysleli aby Opel nebyl poslední, ale to je jenom mezi autama, renaulti už totiž auta ani nejsou. takže jak sem psal výše, vágen nebo ford.

Napsal: 05.02.2011 04:40
od Pan Inkognito
Dovolil bych si taky doporučit VW a to buď menšího Transportéra, nebo věstího Craftera, potažmo starší LTčko. Tranzit taky, ale ne ten co se dělal mezi starým a současným modelem, protože ty se moc nepovedly. Jinak můžu pochválit i Iveca Daily, jsou to taky dost držáci, důkazem je to, že jich hromada jezdí pro firmy typu PPL kde jsou na ně kladeny vysoký nároky.

Napsal: 05.02.2011 12:33
od Petr Haska
Kupte auto v červené barvě. Ušetříte mnoho peněz a času. My jsme kupovali vloni Tranzita 8+1 v červené barvě, pruh se nalepil (bílý,reflexní) nahoru jsme dali ještě zahrádku s vanou na savice, dozadu police na vercajk (nevařit, aby se nezasahovalo do konstrukce auta) a paráda. Tranzit r.v.2006, Motorola GM360, rádio s navigací, zahrádka, žebřík vzadu, polepy, záblesková rampa a zadní maják, záblesky v masce, cena 360tis. Auto samotné 250tis.

V IZS zařazeno normálně - nemá to však v techničáku napsánu DA - to by ti vozidlo musela přestavovat firma, která na to má papíry. Na majáky jsme taky museli volat firmu. Technik na MěÚ nám je jinak nechtěl napsat - změna výšky auta, atd. Celkem jsem si s ním (technikem)užil. Pokud by nám majáky nenapsal, nechtěli nám to dát do IZS - no byl to takový začarovaný kruh.

Napsal: 05.02.2011 19:40
od Jura Šáde
Mercedes benz 316 - Sprinter. Kdybych byl v JPO 5-ce tak bych se snažil o bezúplatný převod od záchranky. Je to opravdu úžasné auto s mechanickým náhonem 4X4, redukcí a uzávěrkou, řídit ho může každý - je do 3,5tuny. Místa je v něm na třiapůltunovou dodávku opravdu hodně, tak by se do něj mohla vejít i malá nádrž na vodu. foto zde: http://www1.hasiciupice.cz/fotogalerie/ ... 9-12-2010/

Napsal: 05.02.2011 19:58
od Václav Danita(bonita)
Jiri Skoda: prosim, mohl bys mi treba na mejl napsat jak a kde by se dalo k takovy starsi sanite dostat? Diky.

Napsal: 07.02.2011 09:14
od Karel Čermák ml.
Tak se pokusím shrnou mé dosavadní informace - Po informacích zde a od známých z oboru jsem vyřadil ze svého výběru renault a mercedes. Zejména u Mercedesů mě překvapila velmi jednotná negativní reakce na provoz těchto aut..
Ještě si pořád trochu pohrávám s myšlenkou 4x4, ale asi to nepůjde finančeně. Momentálbně se mě jeví jako nejvhodnější bud Ford transit 2,4 kombi/van střední až dlouhý, nebo iveco daily. Ty se snad nechají sehnat i 4x4, ale je jich málo a mají jen 5 míst, oproti tomu trensit 6.
Když o tom píšu - podle vyhlášky má mít DA 6 míst. Měl jste někdo problém se zařazením 5 místného DA do výjezdu ?
Jinak samozřejmě díky za všechny konstruktivní nápady

Napsal: 18.02.2011 17:25
od Jirka Bárta
Před nedávnem jsme pořídili z Rakouska VW LT rok výroby 1983 řadový šestiválec(benzín) 2,5 obsah najeto 8500km.Vzadu tupláky náho na zadek.Celková hmotnost 3500kg.Počet míst 1+8 takže řidičák na B skupinu.Bylo v červené barvě,takže jsme nechali nastříkat pruh a polepy.Majáky a siréna byla zapsaná v techničáku.takže žádný problém s IZS.Máme tam Ps12,kalovku,plovoucí,elektrocentrálu,osvětlení,motrovku,3 hasičáky,sorbenty,hadice C+B+D,savce 6 ks,lopaty, sekery,koštata,žebřík atd. Nyní máme váhu auta bez osob 2700kg.Takže opravdu to chce DA do 3500kg.Auto nás vyšlo se vším na 105.000Kč

Napsal: 18.02.2011 18:00
od Tomáš Otčenášek
Jste JPO III, ze potrebujete DA? Pokud jste petka, tak by vam stacilo podle sveho vybavene auto, zapsane jako OA. Tak to mame my (cerveny Transit s bilym pruhem zapsany v IZS).

Napsal: 23.02.2011 22:36
od Jaroslav Mentlík
a co zkusit neco takovyho 4x4 to je a 5+1 míst to taky má, znám spoustu sború co je spokojeno i s normálním furgonem
http://www.aviahajek.cz/avia-21-t-fc-4x ... s0034#foto

Napsal: 24.02.2011 00:02
od sdh kostomlaty
Toto dilema jsme řešili před rokem...požadavky byli hlavně teda kombi/van, lítačky dveře, tažný...po velkejch debatách jsme pohon 4*4 zavrhli. Jednoho dne jsme se prostě sebrali a jeli objet bazary. Pořídili jsme Ford Transit 85koníků, sice byl modrej, ale rok 2005 za 160t + dph. Transit je dobrej, že je relativně jednoduchej a hlavně má na rozvodech řetěz, tak to člověk nemusí moc řešit a za další přeci jenom jsou ty díly o dost levnějí než na celý slavný VW. Pro zajímavost tady už je po přestavbě (teda jenom po laku a majákách, žádnej úložnej systém se nedělal aby to se dosáhlo tak nějk univerzálnosti vozu, jediný co tam je, tak držáky na hasičáky, jinak se tam hodí co je zrovna potřeba) http://sdhkostomlaty.webnode.cz/products/ford-transit/

Napsal: 28.03.2011 20:10
od Marek
V prvé řadě určit opravdu cenový strop,často zažíváme že sbory jednají o něčem na co ve skutečnosti obec nemá peníze.
Výběr vozu:
určit max.rozměry vozu (hlavně výška délka)
-počet přepravovaných osob
-přesný seznam materiálu který bude ve voze uložen
-využití vozu / zda pouze na dopravování na požární soutěže apod.nebo zda bude vozidlo zařazeno ve výjezdu (ruku na srdce kolik DA s PS12 u Jsdh vyjíždí k zásahům)
Pakliže bude ve výjezdu vzít v potaz druh zásahů ke kterým povětšinou vyjíždíte(silnice.terén).Toto je asi nejdůležitější věc při výběru podvozku. Je pravda že zadokolka má lepší teréní dostupnost než předokolka pokud má ovšem uzávěrku diferenciálu.Na druhou stranu předokolka lehčí terén také zvládne,je to především otázka zvoleného obutí,hlavně vzorku.Velký rozdíl je v ceně zadokolky (Sprinter,LT,Transit,Daily) jsou podstatně dražší než předokolky (Boxer,Jumper,Ducato) Vozidla typu,Trafic,Movano,nedoporučuji jediný motor který tak nějak drží je 2.2dci a u všech dost odcházejí převodovky. Co se týče vozidel 4x4 tak v této cenové relaci tedy do 250.000Kč je max. VW Transporter T4 2.5i zde je zapotřebí počítat se stářím tak 14-17 let,ALE V DOBRÉM TECH.STAVU.
Jinak co se týče té vlastní stavby a především pak zapisování změn do TP,připravte se na dlouhý dlouhý běh od čerta k ďáblu.
Raději kupte hotovou věc


Napsal: 28.03.2011 20:43
od Petr Haska
Do TP zapiště akorát majáky a změnu výšky auta - a není to tak s tím přepisem strašné. Akorát to nebude DA, ale osobák s majákama.