Stránka 1 z 2

Naviják

Napsal: 06.05.2010 15:43
od Návštěvník
Ahoj, doporučte mi prosím nějaký naviják k montáži na CAS, Škoda 706, použití na DN, odtažení, přitažení padlého stromu atd. Né žádnou china hračku, ale nemusí to být uplně top model. Myslím že 3,5t až 4,5t musí stačit. Předem děkuji za názor. Marek

Napsal: 06.05.2010 19:26
od Dušan Vokatý
Ahoj Marku, máme na CAS 706 naviják Golemwinch je to china ale jsme spokojeni. Je k vidění na http://dcimelice.rajce.idnes.cz/Kom

Napsal: 06.05.2010 20:26
od Hlinka Tadeáš
Hoj taky máme na CAS naviják od Xwinch měl by to být tento je jen novější http://www.valmonttrading.cz/autopr…4t-12-24v. Je s ním spokojenost takže v poho. Více foto na http://www.hasicihornimarsov.cz/ind…notky.html

Napsal: 06.05.2010 22:35
od habr 02

Napsal: 07.05.2010 10:08
od Jan Švestka
Zdarec, rovněž máme xvinče. Tažná síla dostačující, ovšem vzhledem k absenci pokládání závitů lana je použití navijáku při plné délce lana značně diskutabilní. Česky řečeno, chvíli táhneš, pak musíš správně navinout a pak opětovně táhnout. Když to neuděláš, máš na cívce za chvíli tzv. sesranec lana a když se ti tam udělá smyčka, kterou utáhneš máš po laně. Pakliže tedy chceš kvalitu smoubenou s funkčností, musíš tím oslíkem zatřepat opravdu řádně, běžná cena střední třídy ( a to není nic moc ) je kolem 40.000.-Kč. I když kolikráte ten naviják použiješ, že. Takže to co máme , při rozumném používání hlavy naprosto stačí. fotky na naší Tatře na našich stránkách :-)

Napsal: 07.05.2010 10:21
od Hlinka Tadeáš
[Jan Švestka - 07.05.2010 10:08] Tak tak s tím lanem máš pravdu, ale ruku na srdce kdy tahás na celou délku lana. A v závěru je pořád snadnější mít kus lana a tahat bez navijáku:-)

Napsal: 07.05.2010 12:29
od Jakub Kozák
Rovněž xWinch. Tažná síla dostatečná, vytáhl samotné auto bez vody z bláta ani nemrknul. Ukládání lana není zas takový problém, jednou jsme při demolici budovy tahali na větší délku, ale přerovnávali jsme až po skončení práce.

http://hasici.obecslatina.cz/index.…&sekce=435

http://hasici.obecslatina.cz/index.…&sekce=436

Napsal: 07.05.2010 17:35
od kolemjdoucí kolemjdoucí
Marku na ty montáže co tady vidíš radši rychle zapomeň hned pochopíš proč...
Pánové jen takový malý dotaz, když tady vidím jak si tu na koleně montujete navijáky... Zajisté máte všichni jak od navíjáků tak od těch držáků prohlášení o o shodě ... že se to může montovat v ČR a za další by mě zajímalo jak to máte zapsané v TP když je to dělané doma? Protože namontováním předsunutého navijáku se mění deformační zona auta a také jeho délka. To, že pokud od toho potřebné papíry nemáte mělo by po montáži jít celé vozidlo na zkoušky do TUPO radši ani nemluvím. Takže jak jste na tom ? :)

Napsal: 07.05.2010 18:26
od Jan Švestka
A jejda. Sice nevím, co má Tupo společného s navijákem, ale budiž. Pakliže je základna snímatelná, tedy že není pevně spojená s konstrukčním celkem vozidla nevím, proč bych, když před jízdou tuto sejmu a použiji pouze u zásahu měl takto nechávat Tupem projít. Když už budu hodně šťouravej, ukažte mi vážený pane kolemjdoucí který sbor, si nechal projít Tupem auto, když jej na koleně repásli a změnili třeba počet a umístění výtlaků, záměnu rolet za dveře, vyřízli nějaké to místo navíc. Ano pokavad budeme neustále poukazovat, na což má samozřejmě každý nárok tak půjdeme přímou cestou do pr.... s pozdravem Švesťák

Napsal: 07.05.2010 18:57
od Dušan Vokatý
[kolemjdoucí kolemjdoucí - 07.05.2010 17:35] Zajisté jste si pane kolemjdoucí všiml že náš naviják je uchycen v předních "čubách" vozidla tudíž je snímatelný !!! Proto netuším že vám tato varianta vadí a rozhodně na naviják za 70 tis. nikdo z nás nemá. Jinak držák je profesionálně svařen. Přeji krásný den.

Napsal: 07.05.2010 19:26
od kolemjdoucí kolemjdoucí
[Jan Švestka - 07.05.2010 18:26] počet výtlaků, dveří otvorů nemění délku ani výšku vozidla nebo snad ano ? mluvil jsem jen o délce... Jistě že nemusí, nikdo nic nemusí ale až se to jednou konkrétně u navíjáku utrhne a zlomí to tomu kdo u něj bude stát nohu, tak jsem zvědavý jak to bude velitel odůvodňovat....

Napsal: 07.05.2010 23:00
od Jan Švestka
[kolemjdoucí kolemjdoucí - 07.05.2010 19:26] Jasně že to nemění délku šířku, výšku, hloubku a vlnovou délku, ale jakmile tedy ten který, včetně našeho sboru změní cokoliv na autí, tak by podle Vás měl projít Tupem, když už řekněte A, tak řekněte i B. Nikdo rozumně myslící , přece nechce, aby jeho úprava, která zvyšuje užitnou hodnotu vozu, nechce, aby ta daná úprava někoho stála zdraví, nedej bože život. Jestli někdo dělá úpravy tak, že plotny vaří elektrikou z Globusu je u mě nenormální a patří do blázince. Myslící bytost, která má alespoň základní strojařské vzdělání použije součinitel blbosti, který i v dnešní době dalece předší součinitel bezpečnosti. How domluvil jsem. PS: Bych osobně chtěl vidět co pan kolemjdoucího udělal pro zvýšení akceschopnosti a zlepšení materiální, logistické, nebo legislativní pomoci , zcela zdarma poskytujících jednotek požární ochrany. PS/2 : Kecat umí kdokoliv, ukázat se v praxi jako použitený jenom někdo. PS/3 pane kolemjdoucí, proč v profilu nemáte alespoň odkaz na to co jste. V mém máte vše. Bubáků se nebojím a za svou práci se nestydím. S pozdravem Švesťák.

Napsal: 08.05.2010 19:38
od Honza
[kolemjdoucí kolemjdoucí - 07.05.2010 19:26]
tak mi zdůvodněte toto: pokud je naviják umístěn za nárazníkem a "čouhá" pouze lano,také to musí jít na TUPO kvůli změně délce??
Podle mě je to naprostá blbost.

Napsal: 10.05.2010 08:08
od Josef Gabrhelík
Zdravím všechny.
Taky jsme se zajímali o montáž navijáku. Chtěli jsme ho dát na Opel Movano, ale pak jsme od toho upustili, jelikož jsme neměli dostatek financí na kvalitní naviják. Ten co jsme měli vybraný byl Čína tudíš neměl českou homologaci.
Ale k tomu co tu píše pan kolemjdoucí za nesmysle. Informoval jsem se na registru vozidel právě tady na tyto úpravy. Bylo mě řečeno, že pokud se nemění rozměr vozidla na žádnou kontrolu to nemusí jen si to necháš zapsat do TP( druhá věc je zda projdeš na technické ) Takže pokud si namontuješ čínu, která netrří ven nikdo ti nic neřekne. Pokud ale máš naviják předsunutý, musí být schváleného typu s českou homologací a po montáži musíš projít STK kde ti to schválí toť vše. Tkže nevím kde došel pan kolemjdoucí na to že stím musíš na TUPO. Pokud vím tak to funguje jen v Praze a to silně pochybuju že někdo pojede přez celou republiku k vůli navijáku do Prahy když mu stačí papír z STK, které má třeba ve vedlejší dědině. Už se těším na kritiku

Napsal: 10.05.2010 09:59
od kolemjdoucí kolemjdoucí
[Honza Dušek - 08.05.2010 19:38] předčti si to pořádně psal jsem o PŘEDSUNUTEM navijáku tzn. před nárazníkem...

Napsal: 10.05.2010 10:15
od kolemjdoucí kolemjdoucí
[Josef Gabrhelík - 10.05.2010 08:08] asi to bude tím že pan kolemjdoucí už naviják to TP zapisoval.. takže stručně..
1. pokud ho máš před nárazníkem ale je to čína tak, aby ti to na registru zapsali do TP musí to na technickou kontrolu na stanici STK. Pokud je to čína a nemá homologaci tak tam ani nechod protože budou chtít prohlášení o shodě tzn že je to schválené pro provoz v ČR. Takže výsledkem je že ti to nikdo do techničáku nezapíše.

2. pokud je před nárazníkem a máš prohlášení o shodě jedeš na technickou a tam ti řeknou že jsi změnil rozměry vozidla a musí být celé vozidlo schváleno s takovouto úpravou pro provoz v ČR tzn na TUPO

Varianta že to budeš před STK sundávat nebo za nárazník je také možná, ale pokud se u zásahu něco někomu stane, a zjistí se že vozidlo s takovou úpravou nemělo platnou stk popř. nebyl naviják vůbec schválen v čr pak je to na odpovědnost toho kdo to nechal mamontovat....

ještě nějaké nejasnosti ? :)


Napsal: 10.05.2010 10:42
od Josef Gabrhelík
[kolemjdoucí kolemjdoucí - 10.05.2010 10:15] jo akorát to že si napsal to samé co já akorát s tím že na změnu rozměru vozidla ti stačí papír z STK a ne z Tupo přo montáži majáků taky měníš rozměr vozidla a stačí ti papír z STK a to není z mé hlavy ale z úředníka z RV a ten by si myslím měl vědět. Tak jinak přeju pěkný den. Jo a kluci z HZS když nechávali přidělávat naviják tak jim to dělala firma a stačil papír z STK ale pokud chceš tak si dělej výlety na TUPO ale myslím si, že úplně zbytečně.

Napsal: 10.05.2010 12:07
od kolemjdoucí kolemjdoucí
[Josef Gabrhelík - 10.05.2010 10:42] Přečti si co jsem psal nahoře, to že se mění délka je jedna z podmínek.. ne jediná.. na tupo to jde proto že se s délkou mění i deformační zona vozidla.. což se u majáku samozřejmě nemění ..
A ano pokud naviják montuje firma na vozidlo jehož stejný typ nebo model je v čr schválený už s namontovaným navijákem pak samozřejmě na TUPO nemusí. A stačí si jen vyžádat potřebné papíry....A velice silně pochybuju že v čr jezdí trambus který má naviják zapsát v TP - LEGALNE
Já to tady opravdu vzdávám :-)

Napsal: 10.05.2010 13:48
od Josef Gabrhelík
[kolemjdoucí kolemjdoucí - 10.05.2010 12:07] no to bys měl protože pochybuju že ti nějaký úřad zapíše do TP naviják jen tak nelegálně a já sem ti jen psal co mě bylo řečeno jinak si to dělej jak chceš

Napsal: 10.05.2010 20:15
od Dušan Vokatý
[kolemjdoucí kolemjdoucí - 10.05.2010 12:07] Diskuze na Požárech už jsem dávno zavrhnul díky panu Kolemjdoucímu a ostatním rejpaům . :-/