Stránka 1 z 2

Nová TATRA 815 Terrno

Napsal: 04.05.2010 12:57
od Návštěvník
Ahoj lidi. Slyšel jsem, že má letos přijít na trh Terrno s novou kabinou. Nevíte o tom někdo něco víc a nemá někdo foto? Ještě jsem se chtěl zeptat. Ty nové Tatry mají mít poloautomatickou převodovku, už jste s tímto vozem někdo jezdil? Zajímala by mě vaše zkušenost s tímhle poloautomatem. Moc díky za vaše příspěvky Martin

Napsal: 04.05.2010 14:44
od miroslav černoch
Slyšel jsi špatně, Tatry mají jen nový předek a nebudou mít poloautomatickou převodovku, jen můžou mít řazení Norgren, ale to by si musel zákazník přímo zažádat. Toto řazení je standartně pro T 815-7 a těch bude letos v 6x6 - 6kusů a 4x4 1 kus

Napsal: 04.05.2010 15:29
od Hynek Obroučka
[miroslav černoch - 04.05.2010 14:44] Míro nechci šířit bludy, ale podle mých informací už budou všechny nově vyrobené hasičské podvozky R55 pouze s Norgrenem.

Napsal: 04.05.2010 15:30
od Hynek Obroučka
[miroslav černoch - 04.05.2010 14:44] Jo a vím minimálně o třech (síše čtyřech) sedmičkách 4x4.

Napsal: 04.05.2010 15:31
od Jakub Kozák
Foto máme, otázkou je, jak moc je zveřejnitelné :-) Bude se - jak píše Mirek - jednat pouze o nový předek (kapota, nárazník) a oplastování boků. První takovéto Terrno dostane HZS Moravskoslezského kraje a bude vystaveno na Interschutzu 2010, odkud určitě přineseme reportáž.

Poloautomat Norgren jsme popisovali v našem článku o představení T815-7. Jedná se o systém, který řadí sám po sešlápnutí spojkového pedálu, je tedy maximálně vhodný i pro jízdu v terénu, vozidlo lze "rozhoupat" apod. Řidič vidí na displeji na palubní desce zařazený rychlostní stupeň a také stupeň, na který vozidlo přeřadí. Do tohoto návrhu může samozřejmě kdykoli manuálně zasáhnout joystickem na místě řadící páky. Na jízdu s Norgrenem si lze velmi rychle zvyknout, stačí pak pouze poslouchat motor. Převodovka přitom zůstává stejná, systém je namontován na její skříni. KuK

Napsal: 04.05.2010 15:57
od Martin Janeček
[Jakub Kozák - 04.05.2010 15:31] A je možné to foto zveřejnit? Jak píše Hynek také jsem slyšel, že všechny nové hasičské Terrna budou s touto převodovkou. A dá se někde sehnat návod k obsluze? Prostě jak se s tím rozjet a jezdit?

Napsal: 04.05.2010 16:06
od Jakub Kozák
[Martin Janeček - 04.05.2010 15:57] U každého auta je návod k obsluze, bude i u těchto :-)
http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.…

KuK

Napsal: 04.05.2010 16:13
od Martin Janeček
[Jakub Kozák - 04.05.2010 16:06] Já myslel jestli se dá sehnat nebo stahnout někde na internetu.

Napsal: 04.05.2010 16:30
od miroslav černoch
[Hynek Obroučka - 04.05.2010 15:30] no, já píšu jen o těch podepsaných sedmičkách :-)

Napsal: 04.05.2010 16:42
od Václav Porkát
Nová kabina...jiste bude...ze Scanie ci Volva, at se maj hasici konecne kam vejit:-)

Napsal: 04.05.2010 16:43
od Václav Porkát
Nova kabina na Terrnu jiste bude...ze Scanie ci Volva, at se maj hasici konecne kam vejit:-)

Napsal: 04.05.2010 16:49
od miroslav černoch
[Václav Porkát - 04.05.2010 16:43] Václave, já raději Scanii :-)

Napsal: 04.05.2010 19:58
od Václav Porkát
[Sluníčko sedmitečné - 04.05.2010 16:52] Ne, je to presne obracene... :-)

Napsal: 04.05.2010 20:26
od Tomáš Kotnour
[Václav Porkát - 04.05.2010 16:43] Nechci vyvolávat flame, ale jiná kabina nic neřeší... problém je vysoko posazená V8 a nízko posazená kabina, Takže buď jiný řadový motor, nebo kabinu dát výše.

Napsal: 04.05.2010 20:31
od Tomáš Kotnour
Jinak když už se tady objevil link z truckfora, tak tady je trochu lepší http://www.postimage.org/image.php?…

Napsal: 05.05.2010 10:01
od Ladislav Vitásek
[Jakub Kozák - 04.05.2010 15:31] To Terrno, o kterém zde Mluvíš pro MSK bude Sloužit na Stanici v Třinci

Napsal: 05.05.2010 16:13
od radek navrc
při pohledu na první fotky, tak je to pěknej humáč-ať žije korejismus ala plastů a zahnutých tvarů není nikdy dost.technická:půjde to předělat na starší typ nebo bude možné si novou tatru objednat se starým předkem?A ještě vypadá nějak zvednutá, doufám že to je jen vzhled.... :-|

Napsal: 05.05.2010 17:18
od
[Sluníčko sedmitečné - 05.05.2010 16:22] Ano, Stará Octávia se dá stále objednat, pro účely marketingu se jmenuje Škoda Octavia Tour Trumf a je proti nové o dost levnější (je to dáno velmi nízkými náklady, kdy výrobu v podstatě výrobci dílů pro Škodu dotují).

Napsal: 05.05.2010 19:21
od ruská vlaštovka
Hmmm, ta linie mezi deflektory je jako dělaná pro umístění LED světel... M6 se tam budou slušně vyjímat, olalá :-))).

Napsal: 05.05.2010 20:50
od miroslav černoch
[ruská vlaštovka - 05.05.2010 19:21] asi máš pravdu, fakt by tam seděly :-D