Stránka 1 z 2
CAS - do v. 3m.
Napsal: 22.04.2010 12:08
od Návštěvník
Zdravím hašouni.
Máme problémek.
Sehnali jsme s obcí peníze na novou CAS. Vybranou máme Tatru Terno.
Ale? Víte někdo jestli jde vyrobit do tří metrů vejšky.
Toť náš problém s garážema. Sousedi navazující na hasičárnu jsou proti zbourání stávájících garáží a stavění nových dostačujících. Stropy garáží jsou zapuštěny do jejich domů. Víme že tatra je asi s 310cm nejnižší CAS takové kategorie, ale jestli jde ještě níž, nebo zda se porozhlédnout po konkurenci.
Děkan za rady. zkusím ještě co na to v Kopřivnici.
Napsal: 22.04.2010 12:31
od Petr Slavíček
3112 mm ma MB Actros 1832 4x4 takže to je také stále hodně
Napsal: 22.04.2010 12:33
od -Jirka
Naše je 310cm, ale kdyby se oddělala bedna nahoře na nástavbě tak je to ještě nižší + majáky pryč tak seš na 3 m určitě, možná i něco pod tři metry. Ale ty májáky no, pak nevím kam bys je dal
Napsal: 22.04.2010 12:39
od Pavel Roman
A snížit podlahu u vás nejde?
Napsal: 22.04.2010 12:50
od Hynek Obroučka
Vážení Terrno má přes stčřechu kabiny 2920 mm, to, co uvádí katalog (3180) je přes výfuk, který ale lze snížit, stejně je vyvedený do strany. Maják lze nacpat před hranu střechy, takže myslím, že nebudete mít problém, jen to nesmí dojebat nástavbář.
Napsal: 22.04.2010 13:11
od
Podlaha jde vybourat tak o max. 5cm, spíš takovej práh, ale pak už nám tam teče. Škoda.
Vyměřovali jsme jak se dá. Nástavby, majáky, anténu RDST.
Jsou to milimetry.
chceme do fabriky, jestli pujde ještě snížit podvozek, nebo menší kola. Zatím nevíme.
Napsal: 22.04.2010 13:19
od Mara264
[ - 22.04.2010 13:11] 16" kola a vleze ti to i s bednou
Napsal: 22.04.2010 21:37
od Radek
Ahoj kluci,já co jsem se tak zajímal o CAS tak nejnižší jsem za svoji praxy našel co se týká 4x4 tak Tatra a Mercedes Atego ,eště možná Scania ,ale tá už je poněkud vyšší.Jinak osobně ,auto do 3metrů se téměř nedá sehnat.Muselo by to byt jedině silničák...Renault dělá myslím nejnižší své vozi 3,15metrů.Mi jsme koupili minulí rok nového MANa a měli jsme také stejný problém ,vrata na výšku 3 metry a auto nám udělali 3,20metrů.Prostě muselo se to vyřešit tým,že se snížila kompletně celá podlaha ve zbrojnici o 30 čísel.
Hold takové se dřív stavěli zbrojnice ,Tatra 148 se nám krásně vešla ,ale 35roků je 35roků a nové je nové
Napsal: 22.04.2010 21:48
od Radek
[Radek - 22.04.2010 21:37] A ještě k tomu snížení podvozku ,teď si nejsu na 100% jistý ,ale když nám schvalovali novou CAS tak v technické specifikaci bylo uvedeno ,že každé auto 4x4 musí splnit světlou výšku nebo brodivost minimálně 35 centimetrů.Takže toho moc na snížení nebude.Ale říkám nejsu si jistý ,jestli to ještě platí.
Napsal: 22.04.2010 22:18
od Martin
Tatra 815-7, to je nejnižšší CAS co seženeš, výška 2835mm
Napsal: 23.04.2010 07:27
od
Auta okolo 3 metrů není problém sehnat. Třeba tenhle Man
http://sdhsobesice.wz.cz/Galerie/Te…g00005.jpg má 2950mm
Napsal: 23.04.2010 09:52
od Hagi Josef Hazi
CAS 15 Tatra Ternno výška v nejvyšším místě (výfuk 306 cm ) a lze se dostat pod 3 m . Záleží na věcech na nástavbě .
Jestli můžu poradit , tak z vlasní zkušenosti doporučuju kontaktovat ( THT pan Troják a není problém ) a hlavně je-li dobrá parta tak se hned puste do opravy stropu nebo podlahy . Garáž na auto, které dostanete jednou za 30-50 let je zroveň dílna, zázemí pro opravy dalších věcí , školící místnost s technikou, osvěžovna při větších akcíh atd . Jen pro ispiraci ( sdhkrasnastudanka.estranky.cz - fotogalerie - jak se staví sen )
hagi
Napsal: 23.04.2010 10:23
od
Jasný Pepo.
Kontakt už mám a zajedem se příští týden do THT mrknout, máme to domluvený a vypadá to že se to povede.
S hasičárnou až takový problém není, vše co si vyjmenoval tak máme v pohodě a rok po rekonstrukci.
Jedinej problém je pouze s tou výškou garáží. tedy jen s vraty, ty mají překlady do sousedního RD a tam je problém. S podlahou jsme na úrovni, tak kuli vodě to moc nejde.
Marťas, T815-7 jsme taky řešili. Četl jsem tu že není ani tak dráhá, než klasický Ternno pro družstvo.
Víte, jak dlouho se asi na ni čeká?a vyrábí?
Jen si myslím že ji asi moc neužijem, jsme více silniční.
Ale díky za infa.
Napsal: 23.04.2010 14:10
od Hynek Obroučka
[ - 23.04.2010 10:23] Už jsem to tu jednou psal - Terrno má přes kabinu 2920 mm, čili se vejde. Jinak sedmička 4x4 se vyrábí, respektive letos v červnu vyjede z linky první auto, ale je jen 1+3. Cokoli ostatního ve 4x4 koupíte bude více než 3150 mm.
Napsal: 23.04.2010 14:29
od Petr Mlaskač
Zdravím. Opravdu se dá sehnat podvozek 4x4 s výškou do tří metrů. Jak už tu byl dán odkaz na CAS 20 JSDH Brno-Soběšice. Celková výška vozidla je 2950 mm (dokonce je o nějaký centimetr níž). Měli úplně stejný problém s výškou vrat, které mají přesně 3 metry. Nástavba je provedená ve stejné úrovni jako kabina (nic kabinu nepřesahuje). Má pouze menší profil kol ( asi o 5cm). Něco podobného jako u JSDH města Adamov.
Napsal: 23.04.2010 18:37
od Daniel Koldinský
Napsal: 23.04.2010 18:41
od Petr Slavíček
Napsal: 23.04.2010 20:45
od man.fire
[Hynek Obroučka - 23.04.2010 14:10] TERRNO do 3m udelat lze a to i 7cku.Mame ji od min.roku a delali ji v Policce.Byl to nas pozadavek protoze nam mesto deli takle nizky most.
Napsal: 23.04.2010 20:59
od Václav Danita(bonita)
Překlady se dají posunout i bez zásahu do vedlejší nemovitosti. Informujte se u několika zedníků v okolí. Pokud tedy nejsou vrata hned u zdi.
Napsal: 24.04.2010 09:41
od bart
Je to jak pise Hynek. U terrna je max vyska po vyfuk, kabina je pod 3m. Dalsim nejvyssim bodem pak je zpravidla bedna na naradi. Vzdy je treba pri volbe vozu zjistovat maximalni vysku nejvyssiho bodu na strese kabiny. Se vsim ostatnim jde pracovat (vyfuk, bedna, majaky...) - to jsou veci, ktere lze jednoduse poresit. Snizovat podvozek je nesmysl a ani by to snad neslo. Jedine pouzit mensi kola, ale nevidim duvod proc, kdyz to jde i bez toho, navic by se zmenily (zhorsily) jizdni vlastnosti, zejmena pri jizde na vozovce s horsim povrchem. Uvadeny "nizky" Man s malinkymi koly je sice taky reseni, ale se vsemi minusy, ktere z toho plynou. Takze pokud chces Terrno, tak to resitelne je a v THT by si s tim urcite poradili. Tam bych doporucoval ocelovou variantu nastavby, ktera je o neco nizsi nez novejsi a v soucasne dobe pouzivanejso Al model, takze do vyskoveho limitu se vejde vetsi bedna, nez jaka by mohla byt na Al. Navic ma nizsi teziste.