Stránka 1 z 2
Že by Tatra? :-))
Napsal: 09.11.2009 12:22
od Návštěvník
Novinky:
Hasiči z Aše vyjeli na pomoc sanitnímu vozu zdravotnické záchranné služby. Sanitka jela pro zraněného chlapce pod Bismarckovu rozhlednu a nazpátek zapadla na lesní cestě v těžkém terénu.
Hasiči po příjezdu na místo zjistili, že vůz je zahrabán do bahna a jejich těžká technika by zřejmě měla v místě události také značné problémy.
„Celou situaci pomohl vyřešit pan Martin Brož, který má na starost nedalekou sjezdovku a náhodou šel kolem. Se svým terénním vozem s náhonem na všechny čtyři kola pomohl záchranářům dostat sanitku ven. Hasiči mu tímto děkují za poskytnutou pomoc,“ řekla mluvčí hasičů Alena Ryvolová.
Napsal: 09.11.2009 12:36
od Václav Danita(bonita)
A co ta tatra??
Napsal: 09.11.2009 12:49
od Oves
[Václav Danita(bonita) - 09.11.2009 12:36] No básník chtěl asi říci, že ani Tatra není všemocná, nebo na to aspoň poukázat, tak to chápu já....
Napsal: 09.11.2009 14:06
od Petr Haska
[Oves - 09.11.2009 12:49] Nějak tak. Ani Tatra není všemocná. Ještě, že nemají na stanici Renaulty a Many, to by nám "tatrováci" dali.
Kdyby koupili Tatru, projeli by! Už to slyším.
))
Napsal: 09.11.2009 15:58
od Václav Danita(bonita)
[Petr Haska - 09.11.2009 14:06] Uniká mi pointa. Vím že tatra není všemocná ale to není nic. Je mnoho míst kam se nedostane tatra ani žádný jiný nákladní auto ale osobák jo. A to z prostých důvodů jako je váha a rozměry. Do díry se závitem M6 taky nenašroubuju šroub se závitem M10
Napsal: 09.11.2009 16:59
od Jiří Sucharda
[Václav Danita(bonita) - 09.11.2009 15:58] no jo mas pravdu byl jsem to vyzkouset a nejde to
)) JJS
Napsal: 09.11.2009 17:01
od Jiří Sucharda
[Václav Danita(bonita) - 09.11.2009 15:58] pamatuji si, jak jednou u nas dostala MP tehdy naftoveho UAZe s sirokyma kolama a jak se divili, ze v zime nikoho nevytahnou a nikde nevyjedou, zatimco chatari litali s ARAma na uzkych ziletkach
. Nejlepsi je silne terenni auto s uzsimi pneumatikami se zvysenym bocnim zaberem. To pak jede samo. JJS
Napsal: 09.11.2009 17:05
od Fanda Kletečka
[Václav Danita(bonita) - 09.11.2009 15:58] Já viděl že i tu desítku do tý šestky dostaneš. Za mých mladých let jsem byl montovat kuchyňskou linku do bytu a vedle pracovali východní pracovníci. A když jim něco něšlo tak říkali že to půjde když vezmou do ruky kompjútr. Když jsem viděl že vzal do ruky pětikilový kladívko tak jsem pochopil.
Napsal: 09.11.2009 19:33
od Petr Haska
[Václav Danita(bonita) - 09.11.2009 15:58] A tebe (Vás) zrovna považuji za inteligentního hasiče.
Pointa je v tom, že v Aši mají dvě Tatry (Dle jejich webu). Kdyby tam stály dva Many, tak by to tu někteří Tatrováci rozprudili do barvy, která tu frčela před dvaceti lety.
Pro Jirku Suchardu:
A co teprve kůň se zadním náhonem!
Můžeš mi vysvětlit proč je tomu tak? Že to na širších zabírá hůře jako na užších pneu? Já myslel, že čím větší třecí plochy, tak že je to lepší. Co je to ten "zvýšený boční závěr"?
Napsal: 09.11.2009 19:47
od Václav Danita(bonita)
[Petr Haska - 09.11.2009 19:33] Užší pneumatika se líp zařezává. Já vždycky kupuju zimáky ouzký. Míň kloužou. Jinak k tý pointě. On ten prvotní popis byl tak trochu nepochopitelnej. A žádný VY. Jsme přece bratři
Napsal: 09.11.2009 20:14
od Petr Haska
[Václav Danita(bonita) - 09.11.2009 19:47] Aha. Dík.
Já jezdil v práci vždycky Felicií. Ta se prodala a koupil se Roomster. Kola široká jak kráva a já s nimi mám problém vyjet jakýkoliv menší "travnatý" kopeček. Co jsem vyjel s Felicií s Roomsterem nevjedu. Dával jsem to za vinu hmotnosti, ale možná to bude i těmi pneu.
Napsal: 09.11.2009 20:17
od Mara264
[Petr Haska - 09.11.2009 19:33] tření je vždy stejné, jen hmotnost na plochu je jina
Napsal: 09.11.2009 21:55
od Oves
[Marek Haltof - 09.11.2009 20:17] Správně: nejde o tření ale spíš myslím že jde o tlak na plochu, ten se liší podle velikosti styčné plochy:
Aro: úzká guma větší tlak na 1cm2
Uaz: široká guma tudíž rozložení tlaku na větší plochu = menší tlak na 1cm2
Napsal: 09.11.2009 23:58
od Marek Bělský
[Petr Haska - 09.11.2009 14:06] Ted se do nás opřou zemědělci , že nepoužili ten Traktor ZETOR 7211, co maj na webu.-)-)-)
Napsal: 10.11.2009 13:55
od Jiří Sucharda
[Petr Haska - 09.11.2009 19:33] sirsi pneumatika znamena sice mensi boreni, ale ma velky valivy odpor, tzn. ze pred sebou hrne velke mnozstvi hmoty a proto nezapadne, ale neprojede.
Pneumatiky s vyssim, nebo bocnim zaberem se pouzivali u terennich vozidel (kdysi jsem je videl na Willysu) a nejlepe si to predstavis jako sipovy vzorek na traktoru ktery je vytazeny na bokach az k rafku. Podobne vypadaji motokrosove pneumatiky, ktere maji spalky "od rafku k rafku" a zabiraji i ve velkych zatackach a nakloneni. U aut nebo ctyrkolek to zase znamenalo, ze zabira nejen vzorkem vespod, ale i bokami. napr.
http://www.pit-bike.cz/ShowImage.ph… nebo
http://pneu.extralevne-pneu.cz/foto…o/4269.jpg JJS
Napsal: 10.11.2009 14:11
od ruská vlaštovka
[Jiří Sucharda - 10.11.2009 13:55] Bokami??? Sie sudetische querulanten!
Napsal: 10.11.2009 15:44
od Václav Danita(bonita)
Napsal: 10.11.2009 19:04
od Jiří Sucharda
[Václav Danita(bonita) - 10.11.2009 15:44] nebo bokamami
JJS
Napsal: 10.11.2009 19:11
od Václav Danita(bonita)
[Jiří Sucharda - 10.11.2009 19:04] Jj
Napsal: 10.11.2009 20:46
od Petr Haska
[Jiří Sucharda - 10.11.2009 13:55] Dík za vysvětlenou. Zase jsem chytřejší.