Stránka 1 z 2

PS 8

Napsal: 12.04.2009 07:38
od Návštěvník
Zdravím všechny, nevíte někdo jaký by měl být správný předstih na PS8?? Za odpovědi předem díky.

Napsal: 12.04.2009 09:13
od Jiří Sucharda
staci neotevirat dalsi diskuzi a vyuzit tuto puvodni a tam je ke stazeni i navod http://www.pozary.cz/diskuze/hasici... JJS

Napsal: 12.04.2009 13:55
od Jan Riederer
[Jiří Sucharda - 12.04.2009 09:13] Díky za info, ten návod mám, ale bohužel tam není to co potřebuju, potřebuju znát hodnotu předstihu a který válec pálí jako první. Ale stejně díky.

Napsal: 12.04.2009 21:14
od Karel Nývlt
[Jan Riederer - 12.04.2009 13:55]
O motoru na PS8 jsem psal na starých Požárech, ta diskuze ale asi není dostupná.
Motor SM31, u tohoto motoru je jednokontaktové zapalování, to znamená, že jeden kontakt je pro obě svíčky. Trabant nebo Wartburg má pro každý válec jeden kontakt. U PS8 proto pálí obě svíčky současně, to znamená jak v HU tak i v DU. Odtrh zapalování je 3-4mm a předstih zapalování 6-7mm. Zapalovací magneto má odtrhovou spojku, která přeskočí v okamžiku kdy se píst bíží k HU. Spojka přeskočí a urychlí magneto, tím se docílí silnější jiskry na svíčce. Při pomalém protáčení motoru se ozývá cvakání, to je ta odtrhová spojka. Ještě poznámku, levá svíčka /u čerpadla/ se musí při zapnutí vývěvy ukostřit! Jinak se nevypne levý válec /svíčka/ a dojde k zapečení kuželky trojcestného ventilu na páce vývěvy.
Přeji pěkné svátky. Nývlt

Napsal: 13.04.2009 07:01
od Karel Nývlt
[Karel Nývlt - 12.04.2009 21:14]
omlouvám se, odtrh kontaktu zapalování má být správně 0,3-0,4mm.
pěkný den Nývlt

Napsal: 13.04.2009 12:46
od Jan Riederer
[Karel Nývlt - 12.04.2009 21:14] Díky za vyčerpávající informace.

Napsal: 14.04.2009 04:11
od Radek Svoboda
[Dobrý den, když už je otevřená tato diskuse chci se zeptat, zda nemáte někdo zkušenosti s výbrusem. Vedlejšímu sboru se podařilo PS-8 zadřít, nasáli nějakou nečistotu, přicpali chlazení a ..... . Neznáte někdo nějaou možnost, či spíš firmu, která provádí výbrus i na tehle stroj?
Dík za odpověď.

Napsal: 15.04.2009 11:06
od Jan Riederer
[Radek Svoboda - 14.04.2009 04:11] Zdravím, zkuste kontaktovat brusírnu v Domažlicích, myslím že při nejmenším poradí. Zde je adresa http://www.brusirnavalcu.cz

Napsal: 14.07.2010 23:31
od Mara264
[Jan Riederer - 15.04.2009 11:06] Pánové chtěl bych otevřít ještě tuto diskuzi, 6-7mm? to se mi zdá celkově moc ne? Pravě jsem tomu typoval 3-4mm. chtěli jsme to kopnout a dlouho se nedařilo, pak to chytlo ale v nízkých otáčkách to moc nejede a to jsme tam měli těch 6mm

Napsal: 14.07.2010 23:33
od Mara264
[Marek Haltof - 14.07.2010 23:31] Chtěl bych se spojit s lidmi kdo tomu rozumí děkuji

Napsal: 15.07.2010 11:49
od Josef Černý
[Marek Haltof - 14.07.2010 23:33]
Zdravím. Potřeboval bych vědět o jakou PS 8 jde, německou nebo českou. Jaké problémy stroj vykazuje.
napiš na pepap.ostrov@seznam.cz U nás se každý rok koná soutěž těchto hystoriských stříkaček foto na stránkách
www.hasiciostrov.wz.cz

Josef Černý, Hasiči Ostrov, 602933142

Re: PS 8

Napsal: 26.04.2015 21:22
od Jan Čáslava
Obnovuji tuto diskuzi s prosbou ohledně nastavení předstihu a odtrhu na PS8. Hodnoty jsou mi jasné, ale předstih si mi nedaří nastavit. Nemá někdo nějaký funkční postup? Díky.

Napsal: 28.05.2015 19:30
od Zdeněk Bureš
Sundej nádrž, na hlavě válců je šroubek, tuším M6. Ten vyšroubuješ a zde třeba posuvkou změříš hodnotu v horní úvrati. Poté pootoč klikovkou o 3/4 otáčky ve směru otáčení motoru, dále velmi pomalu. Magneto musí být zapnuté, svíčka v kabelu opřená o kostru. Dále velmi pomalu otáčet, dokud se neozve cvaknutí odtrhové spojky a zároveň přeskočí jiskra. Nyní změřit vzdálenost pístu posuvkou, rozdíl je momentálně nastavený předstih. Správně musí být druhá změřená hodnota vyšší. Nastavení se provádí pootočením magneta. Každý, kdo kdysi seřizoval předstih u nějaké kývačky atd. si s tím lehce poradí. Hodnotu bych nedával větší než 4 mm.

Napsal: 02.06.2015 11:44
od Jan Čáslava
Tak se povedlo. Díky. Ještě dotaz: v dokumentaci, je popis: výpustné kohouty (11) na spodku klikovky k vypouštění nahromaděného oleje. K čemu to?

Napsal: 04.06.2015 12:05
od Karel Nývlt
dříve se míchal olej a benzin 1:20. Při delším provozu docházelo k nahromadění oleje v klikové skříni a při větším množství mohlo dojít k zaolejování svíčky. Ventil na klikové skříni spolu s ventilem v hlavách válců sloučí k "profouknutí" motoru při "ulití" motoru. Potom se otevřou všechny 4 ventily, vypne zapalování!!!! a motor se několikrát protočí startovací pákou, tím se vyčistí spalovací prostor a prostor klikové skříně. A vrchní ventil slouží k snadnějšímu startu studeného motoru. Ventil se otevře, vypne zapalování!!! pomocí olejničky (byla součástí výbavy stroje) při pomalém protáčení motoru nasaje válec benzin, uzavřít, zapnout zapalování......

Napsal: 26.08.2015 21:52
od dvoraedu
Dobrý den, máme PS 8 motor SM 31, startuje, saje, ale při tlačení vody ztrácí výkon až chcípne. Prosím neměl byste někdo nápad čím by to mohlo být? Předem děkuji za jakékoliv rady.

Napsal: 27.08.2015 10:56
od Josef Černý
Těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava, stává se to když stroj dlouho běží na sucho motor se hodně ohřeje a pak do něj vletí studená voda.

Napsal: 29.08.2015 17:54
od Václav Sádovský
Předstih 3,2 mm a jinak je ryska na setrvačníku PS a otvor ryska a cvaknutí tak by to mělo vypadat.

Re: PS 8

Napsal: 23.08.2016 20:09
od Petr
Zdravím kolegové, nevíte o někom kdo by opravil zapalování na PS 8 české výroby ? Nefunguje odtrhová spojka, ( necvaká ) při otáčení. Nebo poraďte jak ho mám rozebrat, jestli s tím máte někdo zkušenost.
Díky za informace a za rady. Petr

Re: PS 8

Napsal: 13.04.2020 07:12
od Václav Žák
Pokud nemáš nový zrychlovač tak to ani nerozdělávej,