Stránka 1 z 1

Tlakování vzduchové soustavy T 815

Napsal: 25.03.2009 14:58
od Návštěvník
Dobrý den, rád bych znal Vaše zkušenosti s tlakováním vzduchu pro CASky. Na kolik Atm. se musí nastavit kompresor který udržuje hladinu vzduchové soustavy na T 815. Děkuji.
PS: Trambíka tlakujeme na 4 Atm.

Napsal: 25.03.2009 15:23
od Honza
Zdravíčko, co vím tam minimum je tak 4-4,5 atm,takže le lepší mít tak kolem 5atm. hladinu. Takhle to maj u AČR na T815,co mi říkal kolega,bývalý voják

Napsal: 25.03.2009 15:54
od tatrablázen
erťák má psáno 4,2-4.6 at.
u T815 začínaj fungovat věci jako spojka, řazení od 520kPa kontrolka 65% ,
provozní tlak by měl být 760kPa +- 20kPa, max hodnota pro soustavu je asi 800kPa tušim

Napsal: 25.03.2009 16:00
od tatrablázen
[tatrablázen - 25.03.2009 15:54] zapoměl jsem dodat , že by se tlak měl měřit externím přístrojem , to co je na palubce může být leckdy jen orientační, úkony má dělat člověk znalý v oboru a pokud možno v servisu, redukční ventil by měl mít plombu

Napsal: 25.03.2009 16:59
od miroslav černoch
[tatrablázen - 25.03.2009 16:00]
máš pravdu Tatrováku... ale osobně je nejlepší seřízení podle spojky, ony ty manometry taky celkem lžou ať v autě nebo na kompresoru. osobně jedu na takový tlak ˇaby šla spojka lehce, není nic blbějšího, jak si vyrazit gumičky na pracovním válci . Potom to je ok.

Napsal: 25.03.2009 18:39
od Otto Novotný
[tatrablázen - 25.03.2009 16:00] Díky všem za odpovědi. Jde mi o to, na kolik by se měl nastavit kompresor abych mohl s autem vyjet ze zbrojnice. Pokud je to tak jak říkáte, tak by mohlo stačit tlakování na 6 atm. a zbytek by se dofoukal při jízdě.

Napsal: 25.03.2009 18:57
od Jiří Sucharda
[Otto Novotný - 25.03.2009 18:39] no to je otazka jestli ti pujde spojka a neznicis spojkovy valecek , Tatra 815 si vzdy rekla o skoro 8 atm., novemu Terrnu uz nestaci ani 8, novy MAN chce skoro 10 a Unimog dokonce 16 . JJS

Napsal: 25.03.2009 19:12
od Jirka Řeháček
Zrovna nedávno jsme to řešili. Předělali jsme v garáži na autech vzduch tak, aby každé auto mělo svůj regulátor na přívodu vzduchu. Protože, jak je výše napsáno každé auto potřebuje jiný tlak. Jinak T815 máme nafoukanou na 7atm. a kompresor spíná na 6atm.

Napsal: 25.03.2009 19:26
od Martin Petržela
[tatrablázen - 25.03.2009 16:00] Externím manometrem, kalibrovaným podle ISO, aby se předešlo proměřování .

Napsal: 25.03.2009 19:28
od Martin Petržela
Jinak potřebné provozní údaje bývají taky uvedené na štítku regulátoru tlaku vzduchu.

Napsal: 25.03.2009 20:21
od tatrablázen
[Martin Petržela - 25.03.2009 19:26] a za ideálních klimatických podmínek . začínáš bejt větší cvok jak já koukám

Napsal: 26.03.2009 00:53
od ruská vlaštovka
[tatrablázen - 25.03.2009 20:21] A někteří mohou místo manometru použít i dozimetr .

Napsal: 26.03.2009 00:59
od hassič
Kolik je potřebný tlak u 148? díky

Napsal: 26.03.2009 06:34
od To Máš Marný
[hassič - 26.03.2009 00:59] To ti presne nereknu,kolik je to podle tabulek,ale my mame kompresor nastavenej na 6atm a muzeme vyject okamzite...

Napsal: 26.03.2009 07:08
od Jiří Sucharda
[hassič - 26.03.2009 00:59] T 148 staci 6 JJS

Napsal: 26.03.2009 10:29
od Karel Hoření
Když se dělali rozvody vzduchu pro plnění vozidel v jednotlivých stáních seřizoval se tlak těsně pod hranici redukčního ventilu na vozidle. Tak aby neodfukoval a v brzdové soustavě byl tlak co nejvyšší.