Stránka 1 z 4

Tatra 810

Napsal: 21.02.2009 10:39
od Návštěvník
Myslíte že Tatra 810(náhrada za Praga V3S)najde místo i u hasičů? http://www.youtube.com/watch?v=mVZdW4t5uoM&hl=cs

Napsal: 21.02.2009 12:43
od hassič
Jenom to snad ne! napodzim jsem měl tu čest si toto auto projít a pokecat o něm s člověkem z armády který má nastarosti jejich údžbu, nemá to nic kromě části náprav a několika štítků tatra nic společnýho ani motor neni tatra s tatrou - je to prostě Rencek! Říkal že kvalita a vlastnosti tohohle auta bude nesporně velké minus pro Tatru, která jej montuje

Napsal: 21.02.2009 12:45
od Hynek Obroučka
Zatím asi ne, je to strategický vojenský materiál, který byl právě díky tomuto "označení" nakoupen pro AČR bez výběrového řízení. Jakmile by došlo k prodeji do civilního sektoru ještě před dokončením armádní zakázky, mohlo by to vyvolat vlnu žalob neúspěšných konkurentů. Nicméně dle mých info zájem ze strany státního orgánu je Ovšem znamenalo by to předělání auta, neodpovídá vůbec civilním předpisům, ať už jde o nárazník nebo motor EURO III... Ale třeba se jednou dočkáme...

Napsal: 21.02.2009 12:47
od Hynek Obroučka
[hassič - 21.02.2009 12:43] Tak trošku Te poopravím - nápravy jsou komplet Tatra, rám je taky komplet Tatra. Ać toto vozidlo nepovažuju za Tatru, myslím, že Pragy V3S to nahradí se ctí, podle toho, co jsem viděl se to v terénu chová velmi solidně...

Napsal: 21.02.2009 12:56
od hassič
[Hynek Obroučka - 21.02.2009 12:47] Je možný že nápravy a rám jsou tatra, ale motor jaký měla V3S snad ničim nahradit nejde dost sem se sní najezdil a ten motor je sice slabý, hlučný ale je to zároveň největší přednost vejty, šroubavák a kladivo a nikdy mě ve štychu nenechal, byl konstruován do nejhorších podmínek a to nikdo snad nepopře je to kovařina, jak pod těmi novými motory chcete rozdělat oheň aby v -25°C rozmrzla nafta?!

Napsal: 21.02.2009 13:04
od David Malát
[hassič - 21.02.2009 12:56] To neřeš, kdyby se nedej bože něco šustlo, tak než někdo vyjede tak přiletí raketky a stejně není s čím vyjet a navíc by se všichni hodili marod!!

Napsal: 21.02.2009 13:12
od hassič
[David Malát - 21.02.2009 13:04] tak to je fakt , jen mě štve že se takhle nakládá s penězi daňových poplatníků, vždyť uloženek V3S bylo spousta, v zakonzervovaném stavu stačilo by třeba vyměnit kabinu za modernější, odhučněnou,ap. a stát by ušetřil tolik peněz hold žijem v čechách tak čemu se divit!

Napsal: 21.02.2009 13:29
od eserper
Ta tatra je Renault. Rám to neni Tatra, ale má znaky V3S, Tatra má rouru pocelé délce vozu. Tam je z Tatry akorát znak. Průjezdnost a chování v terénu může být fakt velmi dobré.

Napsal: 21.02.2009 13:37
od hasman
[Hynek Obroučka - 21.02.2009 12:47] Ahoj Hynku jen bych se chtěl zeptat v televizi bylo něco o tom že pro tatru měla nápravy vyvíjet praga moc jsem to nesledoval ale bylo tam že to pro ně nakonec dělal někdo jiný já myslel že to bylo právě na tyto malé tatry.

Napsal: 21.02.2009 14:56
od bart
[karel voš - 21.02.2009 13:29]
Nejedna se o koncepci Tatra (roura + vykyvne polonapravy), nicmene napravy a ram vyvinula a vyrabi Tatra. Proc to auto je takove koncepce jake je, nema cenu diskutovat - vyplynulo to ze zadani ACR. Vozidlo ma podobne vlastnosti, jako jakekoliv jine auto teto koncepce.

Napsal: 21.02.2009 14:57
od bart
[bart - 21.02.2009 14:56]
Kdyby takovy automobil nenabidla Tatra, dodal by ho kterykoliv jiny vyrobce....

Napsal: 21.02.2009 15:09
od miroslav černoch
[hasman - 21.02.2009 13:37]
tak ti odpovím jezdil jsem s T 810 od začátku, to znamená všechny zkušební verze- v průběhu testování před vlastní výrobou
1. Tatra postavila auto podle požadavků AČR, oni si řekli z čeho bude atd.
2. chtěli nápravy z pragovky, přišly skoro jak před 50 lety, za 14 dnů nebylo přední obložení a došlo i k ulomení předního nákoje
3. Chtěli převodovky praga a ty už káždý zná z pragováckých kopií MB unimog, které prostě přestávaly řadit.
4. armáda si vymýšlela před dokončením zkoušek různé výztuhy a pancéřování a pak muselo všechno stejně pryč- i to co tam bylo vhodné- jen aby moc nevážil
výsledek: praskaly zadní nápravy a jejich uchycení, převodovky neřadily (řadit bylo utrpení), každou chvíli předek bez obložení a pod
Tatra měla již déle navrhnuté pevné nápravy, jen je upravila pro vejdu, rám se taky děla v Tatře

Napsal: 21.02.2009 15:58
od Hynek Obroučka
add bart a Mirek Černoch - Díky za fundované odpovědi tatrováků

add témeř všichni ostatní: Než o něčem začnete psát nesmysly, zjistěte si o tom alespoň ty nejzákladnější informace, pomlouvat bez elementárních znalostí umí každý...

Napsal: 21.02.2009 16:00
od hasman
[miroslav černoch - 21.02.2009 15:09] dík moc za vysvětlení zase jsem o trochu chytřejší

Napsal: 21.02.2009 17:04
od miroslav černoch
[hasman - 21.02.2009 16:00]
stačí se zeptat a pokud budu vědět, tak ti odpovím
No a když se tam nacpalo to, co některí vládní zmocněnci nechtěli, tak ta 810 začala v celku dobře jezdit i brzdit

Napsal: 21.02.2009 18:27
od Václav Danita(bonita)
[hassič - 21.02.2009 12:56] Jasně.A proč by armáda nemohla jezdit třeba ve voze President??Neblázni.Vejda je super ale je to starý auto.A mimochodem.Ta kovářská práce,jak píšeš,už jsi u vejdy pomíchal kvalty??To je legrace.

Napsal: 21.02.2009 19:55
od hasman
[miroslav černoch - 21.02.2009 17:04] Čauky za tvou odpověď jsem moc rád protože není o čem polemizovat je to stručně a jednoduše řečeno já mám rád tatru taky ale s výhradami mám zkušenost s tatrou v tahači na dálkové to nebylo dobré a tu co máme v práci 4x4 balony ty první co byli hasičské to prostě nebyla tatra v terénu nic moc ale po silnici dobrá sice se nakláněla ale ustála hodně.

Napsal: 21.02.2009 19:56
od hassič
[Václav Danita(bonita) - 21.02.2009 18:27] Ne tu čest sem zatim neměl, ale stačil mi zadní domeček na nápravě

Napsal: 21.02.2009 19:59
od Václav Danita(bonita)
[hassič - 21.02.2009 19:56] Stane se.Nejlepší je když je to v křižovatce.To se smějou i kolemjdoucí

Napsal: 21.02.2009 20:04
od hassič
[Václav Danita(bonita) - 21.02.2009 19:59] Kvalty se mi pomíchali zatim jenom na zetoru který moc nebrzdil takže taky švanda