Stránka 1 z 9
Náhrada mates, T148
Napsal: 17.02.2009 14:56
od Návštěvník
Chtěl bych se zeptat jaké auto podle Vás může nahradit CAS 25 Škoda 706 RTHP nebo Tatra 138/148 CAS32? Jde mi hlavně o rozměry výška a dékla vozů, dále o prostor pro posádku a průjezdnosti terénem. Ptám se kvůli tomu že garáže u dosti sborů jsou přesně na jejich rozměry!(výška 3m)díky za Vaše názory
Napsal: 17.02.2009 15:08
od Filip ´Capa´ B...
Tatra Terrno.
Výška 3.1m standard. Po zkrácení výfuku klidně 3m, možná i míň...
Jinak asi budoucí T815-7.
Napsal: 17.02.2009 15:15
od
138/148 CAS32 třeba T 815-7
CAS 25 Škoda 706 RTHP třeba Man -
http://sdhsobesice.wz.cz/technika-c...
Napsal: 17.02.2009 15:19
od tatrablázen
[ - 17.02.2009 15:15] toho mana jedině že by zakopali do země
v konfiguraci náprav ať 4x4 nebo 6x6 je nejnižší Tatra.
zbytek světa je jinde a náklady na servis v porovnání erťáku nebo T148 to už je hudba z marsu
Napsal: 17.02.2009 15:32
od
[tatrablázen - 17.02.2009 15:19]
Výška MANu včetně VRZ je do 2950 mm (viz. odkaz). Podmínka byla jasná, auto které nahradí Š706 a při dodržení výšky (zadavatel byl snad i ochoten vzít provedení 4x2, ale dodavatel byl schopen dodat 4x4 při dodržení stanovených podmínek).
Sorry tatrablázne, je nižší než Tatra!
Napsal: 17.02.2009 15:37
od Karel Hoření
Asi mají češi jiný metry. Když postavíš MAN vedle TATRY je bohužel tatřička nížší.
Napsal: 17.02.2009 15:45
od tatrablázen
[ - 17.02.2009 15:32] měl jsem na mysli 18t kategorii ne tu dětskou Anonyme
Napsal: 17.02.2009 15:46
od
[Karel Hoření - 17.02.2009 15:37]
Nevím jaký metr, ale T815 v Brně Soběšicích do garáže na výšku nedostaneš, ale Mana ano.
Napsal: 17.02.2009 15:53
od
Jinak výška CAS 25 Škoda 706 RTHP je asi 2900mm, 138/148 CAS32 má ještě o něco méně. Takže T 815 s prodlouženou kabinou ve známém provedení nemá šanci. U toho Mana by se musel ještě ubrat nějaký ten cm. To by asi šlo jinak řešenou rampu.
Napsal: 17.02.2009 15:58
od Karel Huňa
[ - 17.02.2009 15:32]
No tak jsem se podíval na dodávaná auta hasičům a podle jednoho výrobce:Tatra výška 3100 šířka 2550
Man výška 3300 šířka 2550
a co se týče servisování tak ta tatra i přes pořizovací náklady se vyplatí
Napsal: 17.02.2009 16:03
od tatrablázen
[ - 17.02.2009 15:46] taky napiš, že to je 13ti tuna a na 17"kolech , když se realizuješ.
Napsal: 17.02.2009 16:05
od
[tatrablázen - 17.02.2009 16:03]
Dal jsem odkaz.
Nevěděl jsem, že CAS 25 Š706 RTHP je 18-ti tuna. Člověk se učí celý život.
Napsal: 17.02.2009 16:30
od Filip ´Capa´ B...
[ - 17.02.2009 15:46]
Nepleť tu pojmy s dojmy... Mluvíme o T815-2 Terrno. Ty píšeš T815. To je rozdíl!
A v dotazu je zohlednění průjezdnosti terénem. To jsi nemyslel vážně s tím MANem, že

?
Napsal: 17.02.2009 16:32
od Michal Franz
[Filip ´Capa´ B... - 17.02.2009 16:30] máš bod! Teď jsem to chtěl napsat!
Napsal: 17.02.2009 17:01
od miroslav černoch
V loni byl Man postavený vedle Radvanické Tatry v Brně a byl menší , ale jak tady píše Tatrablázen, byl na tak malých kolech , že jsme si s klukama nasleli, že to bude asi nějaký důlní speciál. Tak silně pochybuji o jeho průchodnosti i na louce s krtincem
Napsal: 17.02.2009 17:48
od tatrablázen
[ - 17.02.2009 16:05] když někdo chce něco nahradit vycházim i z průměru pneumatik, resp. disků, protože obvod kola hraje v terénu nebo mimo komunikaci dosta podstatnou roli.
můžeš pokračovat ve vymejšlení argumentů, je to moje poslední reakce na anonym. chudáku ani podpis neumíš
Napsal: 17.02.2009 17:58
od bart
Podle udaju bude tento MAN urcite nizsi. Nicmene s Tatrou bych to snad ani nesrovnaval... Co se tyce odpovedi na otazku co by mohlo byt nahradou za S 706 tak odpoved je T 815-2 Terrno1 4x4. Nahrada za T 148 zatim neexistuje.
Napsal: 17.02.2009 18:42
od
Tak já se teda strašně omlouvám, že jsem se vůbec pokoušel odpovědět na otázku. Autor měl pořadí kritérií:
1) výška
2) prostor pro posádku
3) průjezdnost terénem
Přesně to bylo: "Jde mi hlavně o rozměry výška a dékla vozů, dále o prostor pro posádku a průjezdnosti terénem."
Protože první kritérium byla výška (je možné, že třeba proto, že mají tak malá vrata jako u nás v Brně-Soběšicích), tak jsem se soustředil hlavně na ni (Tatra ji nesplňuje).
Ještě jednou se strašně moc omlouvám a příště to nechám na expertech.
OMLOUVÁM SE
Napsal: 17.02.2009 19:03
od tatrablázen
[ - 17.02.2009 18:42] to je právě ten problém u vašeho skoroauta (velikostně) nemůžeš porovnávat něco když to má malý kola a nebo když nemáš smysl pro humor
mimo to na stránkách uvedeného sboru se píše o casce, která nebude mít více jak 2000l což je od erťáka dost mimo. fak je to že auto je nízký
Napsal: 17.02.2009 20:50
od hassič
Takže za "matesa" by možná šlo Terrno, kdyby se uříznul vejfuk a dejme tomu dala se o něco málo menší kola. Za T148 podle Vás nic neni? Takže jediná varianta je repasovat a repasovat, ještě že se na 148 daj sehnat díly narozdíl od RTHP. Na kolik přibližně přijde nová nárž na T148?