Stránka 1 z 1

PRAGA V3S

Napsal: 13.02.2009 18:17
od Návštěvník
Praga V3S. Kolem roku šedesát jezdily u armády obyčejné valníky s plachtou a na předním nárazníku měly namontované čerpadlo.
Čerpadlo bylo poháněno z motoru přes převodku do rychla, sací hrdlo 110 a dvakrát vývod 75. Nevím jaké to bylo čerpadlo ( 8 nebo 16 ), dále nevím jaká byla vývěva. Pátral jsem na internetu ale tenhle tip pragy jsem prostě nenašel. Budu vděčný za jakoukoliv informaci, popřípadě foto. Děkuji všem za ochotu.


Josef Černý, Hasiči Ostrov,

Napsal: 13.02.2009 18:26
od Tomáš Jedno
U JSDHO Vsetín-Semetín jezdí vojenská V3S valník s plachtou, ale bez čerpadla na masce. Takže jsem ti asi moc nepomohl

Napsal: 13.02.2009 18:39
od Václav Porkát
Pepo, zkus kontaktovat pana Šostoka, třeba bude něco vědět. Byl mi velmi nápomocný při psaní tohoto článku: http://www.pozary.cz/rubriky/histor...

O mail si ale napis...poslu ho.

Nebo kontaktuj zbuzanské Automuseum Praga - http://www.veteran.cz/pragamuseum/D...

Napsal: 14.02.2009 10:30
od Josef Černý
[Václav Porkát - 13.02.2009 18:39] Václave můj mail je pepap.ostrov@seznam.cz

Napsal: 14.02.2009 23:42
od Martin D
HM v roce 1960 jezdili Praga RN s čerpadlem vpředu a valníkem vzadu.

Napsal: 15.02.2009 11:27
od Josef Černý
[Martin Dalecký - 14.02.2009 23:42] Martine mě nejde o Pragu RN ale o Pragu V3S.

Napsal: 15.02.2009 11:37
od Petr Bohanes
Ta Praga RN může být dobré vodítko. Pokud se nad tím trochu zamyslím, tak je velice pravděpodobné, že to mohlo být upravené čerpadlo právě z "ereny", protože (pomineme-li různé zbytky toho co tu zůstalo ještě po němcích) to v té době bylo relativně jednoduše dostupné čerpadlo. A pokud můžu poprosit, pokud se najdou nějaké informace, nebo fotky, tak bych je také rád viděl. Jedná se zajisté o dost unikátní záležitost. Nerad bych odváděl diskuzi někam jinam, ale pamatuje si někdo z vás Pragu RM? Je to verze klasické RN, ale s třemi nápravami. Jednou jsem jí viděl na obrázku pana Gračky právě v hasičské verzi.

Napsal: 17.02.2009 11:22
od Josef Černý
[Petr Bohanes - 15.02.2009 11:37]
Ahoj. Nejednalo se o nějakou samovýrobu nebo podobně. Tyto vozidla byla pro armádu vyráběna, kolem našeho domu jezdila armáda do vojenského prostoru Doupov a v tich kolonách bylo těchto vozidel docela dost. Podle posledních informací se musela čerpadla demontovat neboť se toto provedení nelýbylo soudruhům v sovět. svazu. Chtělo by se optat kamarádů kteří byly na vojně kolem roku 60 - 65. Možná že se podaří nějaké informace získat. Já budu samořejmě pátrat dále, pokud se něco dozvím na stránkách se ozvu.

Josef Černý, Hasiči Ostrov, 602933142 pepap.ostrov@seznam.cz

Napsal: 17.02.2009 12:06
od Hynek Obroučka
Mám aktuálně doma přehled negativového archivu Karosy Vysoké Mýto, oni byli tehdy prakticky jediným výrobcem vozidel s požárními čerpadly a nic takového tam bohužel není. Dlužno dodat, že je tam opravdu téměř vše, co postavili, i kusová výroba a prototypy.

Napsal: 19.02.2009 13:09
od Josef Černý
[Hynek Obroučka - 17.02.2009 12:06] Podle posledních informací montovaly čerpadla vojenské opravarenské závody.

Napsal: 19.02.2009 14:14
od zdeněk herda
praga v3s má třístupňocá čerpadlo stejně jako praga rn je to 16 která vytlačí vodu do převýšení 80m hnaný je přímo z kliky motoru

Napsal: 19.02.2009 14:45
od Jaroslav Svoboda
[Václav Porkát - 13.02.2009 18:39]
Pavel Šostok ti určitě takmu napiš NEZNÁM NIKOHO JINÉHO KDO BY MĚL TAKOVÉ ZNALOSTI A NEVĚDĚL KDE SE DÁ CO SEHNAT . s POZDRAVEM jAROSLAV

Napsal: 19.02.2009 20:07
od Petr Balcárek
Čau kolego shodou okolností V3S máme vloni jsme ji repasovaly tak je spousta fotek čehokoli a není problem cokoli vyfotit nebo podat nejake info. jinak čerpadlo je 16 a je hnane přes převodovku s přímími zuby od řemenice kliky.kdybys něco potřeboval tak napiš Balcarek39@seznam.cz