Stránka 1 z 1
Hasičská cisterna na podvozku ŠKODA 706 R
Napsal: 29.01.2009 16:37
od Návštěvník
Zdravím vás.Chtěl bych se tu zeptat,jak byli řešeny výtlačná potrubí od čerpadla u cisterny Š 706 R.Obrázek cisterny je na
http://liaz.cz/rada_r_galerie.php vlastní jí sbor SDH Ořech.Zajímá mě,kolik výtlačných potrubí bylo původně na každé straně vozu od čerpadla.Někde je vidět 1 na pravo a 1 na levo a někde dvě,jinde zase dvě na jedné a jedno na druhé.Prosím nemáte někdo o vozidle nějaký přehled nebo můžete zodpověďět dozat?Díky moc
Napsal: 29.01.2009 20:16
od
Ahoj,když to vezmu podle našeho RT,tak ten měl z čerpadla 6 vývodů a to následovně: levá strana - blíž k nádrži výtlak plnění nádrže z čerpadla,protstřední a krajní výtlak na hašení, pravá strana - blíž k čerpadlu výtlak na lafetu,prostřední a krajní na hašení
Napsal: 29.01.2009 20:51
od Petr Daniel
[ - 29.01.2009 20:16]
To vím,u RTčka to znám,ale já bych potřeboval na R to je ta stará líza s čumákem,taková ta poválečná:)
Napsal: 29.01.2009 21:10
od "Rejsek"
Ahoj,sloužim se strojníkem s SDH ořech,tak se ti zítra zeptám....
Napsal: 29.01.2009 21:16
od Petr Daniel
[Honza Davídek - 29.01.2009 21:10]
Tak ti moc děkuji,já už to sháním dlouho,kdyby to šlo,zkus poprosit o nějké schéme z manuálu nebo něco.Moc děkuju:)
Napsal: 30.01.2009 15:11
od Tomáš Otčenášek
[Honza Davídek - 29.01.2009 21:10]
Orech ji udajne nabizel k prodeji, nemuzes zjistit, jestli jeste nabizi?
Napsal: 30.01.2009 16:22
od Petr Daniel
[Tomáš Otčenášek - 30.01.2009 15:11]
K prodeji jo???To snad ne.Škoda,že nemaj net nebo nějakej kontakt na sebe.
Napsal: 30.01.2009 17:17
od Tomáš Otčenášek
[Petr Daniel - 30.01.2009 16:22] Psal mi to nekdo na liazforu. No ale jsem se pak dival, Orech ji nema v nejlepsim stavu, ale byla tam jeste horsi, ale ta uz je pry ve Vytopne Zdice, coz je muzeum, takze nehrozi
Napsal: 30.01.2009 17:26
od Petr Daniel
[Tomáš Otčenášek - 30.01.2009 17:17]
Když ona to je škoda,ono jich jezdilo plno po větě i u nás a ted u žádný.Dneska už schánět nějaké info o tom je těžké:(
Napsal: 30.01.2009 18:05
od Josef Černý
Ahoj. Podle mého se jedná o přestavbu kropícího vozu které jezdily zhruba do roku 60. čerpadlo to mělo jako u PS- 8 ( stratílek ).
Vývody z čerpadla byly čtyři z toho jeden trvale pro plnění nádrže přes čerpadlo. Plnění hydrantem bylo v zadní části vozu.
Jeden vývod byl pro přední kropící žabky a další pro boční kropící žabky. V prostoru za kabinou řidiče ( kde je po přestavbě lafeta ) seděla obsluha která pomocí pák obsluhovala celý kropící systém. V další době se tento prostor včetně čerpadla přesunul na záď vozu a obsluha byla již pomocí vzduchu. Sací potrubí mělo ventil který umožňoval sání z volného zdroje nebo cisterny vozidla.
Prosím pokut se mílím tak mě opravte - zlobit se nebudu.
Josef Černý, Hasiči Ostrov,
Napsal: 30.01.2009 19:32
od Petr Daniel
[Josef Černý - 30.01.2009 18:05]
Je to kropička jak říkáte.Vyráběla se v 50-60 letech.Bylo několik modofikací.Byla kropička se zametacím zařízením,s kropící lištou a podobně.S tím čerpadlem jsem si to taky myslel,že je to nějaké z mašiny.Ale s těmi vývody.To máte také pravdu.Ale když se kouknete na
http://www.karosa.cz/main.php?langu...
Tak tam si najdete rok 1948 a tam je ve sloupečku přesně ta kropička.Jenomže mě zmátly ty výtlačná hrdla dvě co tam jsou vidět za kabinou prý to jsou výtlačná hrdla na hadice.A já bych potřeboval vědět.Zda tam mají být dvě i na druhé straně a nebo jsou jen z jedné.A u SDH ořech je zase na boku jen jeden výtlak
Napsal: 02.02.2009 10:31
od Josef Černý
[Petr Daniel - 30.01.2009 19:32] Ahoj. Podle informací co se mi podařilo vypátrat tak na pravé straně vozidla byly dva ventily jeden pro plnění cisterny a druhý osazen vývodem pro hadici B. Na levé straně byly dva ventily pro hadici B, z něhož jeden použily pro vedení do lafety. Jinak tyto vozidla musely být osazena ventily pro pož. hadice z důvodu ohrožení v době studené války byla zabavena státem pro účely armády a civilní obrany.
Josef Černý, Hasiči Ostrov,
Napsal: 02.02.2009 13:07
od Petr Daniel
[Josef Černý - 02.02.2009 10:31]
Já vám moc děkuji za pomoc.Pokud jsem to tedy správně pochopil.Na pravé straně(strana řidiče)Byl jeden vývod pro hadici B(výtlak)s ventilem a jedno potrubí na plnění z hydrantu na zadní části cisterny.Na straně levé(strana spolujezdce)Byly dvě výtlačná potrubí B s ventili a jedno použil SDH Ořech pro napojení lafety.Také jsem objevil ještě jedno potrubí C,které bylo v zádi vozidla a sloužilopro vypuštění cisterny při čistění nádrže.
Napsal: 02.02.2009 18:33
od Josef Černý
[Petr Daniel - 02.02.2009 13:07]
Pravá strana vozidla je u spolujezdce vozidlo se bere po směru jízdy. Tam byly dva ventily jeden z vývodem a druhý pro plnění cisterny pomocí sacích hadic, pro plnění z hydrantu byly dvě hrdla na konci vozu z každé strany jedno. Vtom prostředním hrdle pod vozem máš pravdu. Na levé straně použily jedno hrdlo pro lafetu.
Josef Černý, Hasiči Ostrov,
Napsal: 02.02.2009 22:29
od Petr Daniel
[Josef Černý - 02.02.2009 18:33]
Díky moc,s těma stranama se omlouvám.Myslím,že už v tom mám jasno,nejdříve jsem myslel,že to je u každé kropičky jinak ale teď jak jste mi to pěkně popsal v tom mám celkem jasno.Oni všechny cisterny(kropičky měli potrubí pro napouštění z hydrantu a vypouštění nádrže v zadu a od čerpadla na každou stranu vedlo jedno potrubí 110 pro savici(Plnění z volného zdroje)A Na pravé straně jedno potrubí B a na levé dvě potrubí B.I když na
www.liaz.cz měla jedna kropička na pravé straně potrubí B dvakrát:)Asi nějaklá úprava.Jinak vám moc děkuji a nezlobte se.Já jsem to sháněl všude i manuál od cisterny ale ten dnes už jaksi asi neexistuje:D
Napsal: 03.02.2009 20:58
od Mračna Martin
Zdravím kolegov v Čechách. Zháňame čerpadlo na CAS 25 - ku. Vedeli by ste niekto poradiť, kde by sa dalo zohnať, prípadne kde také leží nepotrebné. Boli by sme veľmi vďační za informáciu.
Napsal: 03.02.2009 21:42
od Petr Daniel
[Mračna Martin - 03.02.2009 20:58]
Zdravím kolegu ze slovenska:)Na netu jsem našel toto:
Prodám plně funkční čerpadlo z CAS 25,,Škoda 706 RTHP..
Kontakt Milan Kukal 737185200
Napsal: 26.04.2009 00:27
od
Zdravim, tak bych chtel upresnit par info do tehle diskuze. Nase Skoda 706 R nebyla nikdy na prodej a ani se o tom neuvazuje, je stale v perfektnim stavu(cerpadlo, motor) ze zevnejsek vypada trosku to vem cert, u muzu rict sam za sebe ze je to jedno z nejspojlehlivejsich aut co sem kdy zazil. Je stale zasahu schopna ackoli se sni uz k zasahu nejezdi...Btw mame jeden vytlak a 2 saci vytlaky..JSDH Ořech