Stránka 1 z 1

Problém s řízením na RTHP

Napsal: 23.06.2008 13:53
od Návštěvník
Začalo nás nějak zlobit řízení na Trambusu, když jedeme s plnou nádrží a buď je hodně nerovná vozovka (třeba kostky), nebo se povede trefit nějakou díru na krajnici, tak dojde k jakémusi rozkmytání řízení, do volantu jdou rychlé pravidelné rázy na obě strany, je na budíku vidět rychlý pokles tlaku vzduchu. Kmitá přestane jen v případě že se ubere pod asi 20km/h, pak to ustane a je vše v pohodě. Stává se to v rychlostech od 30 výš. Osobně myslím že je problém ve vzduchovém posilovači řízení (vyběhaný nebo nějak rozeštelovaný), ale rád bych to ještě zkonzultoval. Nepotkal jste se někdo s podobným problémem?

Napsal: 23.06.2008 21:25
od Rudolf Windisch
Také jsme měli podobný problém. V našem případě pomohlo vyměnit ventil, který rozděluje vzduch do posilovače. Bohužel nevím jak se tato součástka jmenuje dle katalogu. Zítra se podívám a napíšu přesný název. Ventil dle natočení kol rozděluje vzduch do posilovače, pokud je vyběhaný tak hlavně na nerovné vozovce nebo v terénu upouští vzduch nadměrně a na tlakoměru je vidět velký pokles vzduchu. Ventil je umístěn za levým předním kolem a vedou do něho vzduchové hadice.

Napsal: 23.06.2008 22:06
od Petr Měrka
[Rudolf Windisch - 23.06.2008 21:25]

Tento řídící ventil rozděluje a přivádí vzduch na jednu nebo druhou stranu posilovače.Tento díl se podle katalogu jmenuje rozvodové zařízení servořízení.

Napsal: 23.06.2008 22:10
od Petr Měrka
[Petr Měrka - 23.06.2008 22:06] Nesnažím se dělat chytrého,jen ksem teď nahlédl do zmíněného katalogu.

Napsal: 24.06.2008 05:08
od Radek Svoboda
Problém je v mazání posilovače řízení. Na volantové tyči je maznice, ta se nesmí mazat ! Jak to odstranit ale nevím. Doporučuji maznici vyndat a zavařit, nebo nahradit šroubkem.

Napsal: 24.06.2008 08:58
od Michal
[Radek Svoboda - 24.06.2008 05:08]

Mohl bych se zeptat proč by teda dávali konstruktéři maznici když by se pak nemněla používat?

Napsal: 24.06.2008 20:26
od drapalik3 drapalik
maznici tam nech !!! dela to ten posilovac nam to dela taky . a i kdyz sme ho vimenily tak se to zlepsilo ale za chvily to bylo spatky . Poradily nam aby sme udelaly celou generalku řízení!!

Napsal: 24.06.2008 20:30
od Rudolf Windisch
[Petr Měrka - 23.06.2008 22:10] Díky za rychlé a přesné doplnění.

Napsal: 24.06.2008 20:36
od drapalik3 drapalik
neni zac rad sem pomoh .. hodne stesti pri opravee

Napsal: 24.06.2008 21:16
od Jiří Brzobohatý
Děkuju vám všem za rady, ten řídící ventil vypadá pravděpodobně, zkusíme se na to podívat.

Napsal: 24.06.2008 21:18
od Jiří Procházka
Do konce minulého roku jsem býval garážmistr směny B u HZS hl.m.Praha . Kmitání řízení u Trambusu jsme řešili v 80 - tých letech s kolegou Rambouskem. Vyžádali jsme si dokumentaci ve výrobním závodě a posléze se nám dařilo tuto závadu odstraňovat. Postup byl tento:

1. Zkontrolovat čepy řízení, popř. je dotáhnout

2. Vyndat rozváděcí zařízení, toto rozebrat, vyčistit od maziva

3. Jemně potřít těsnicí kroužky olejem - nejlépe lněným

4. opět rozv. zař. složit a namontovat zpět

5 Toto zařízení maznicí nemazat, nebo jen velmi slabě.

Přeji vám velký úspěch. JirkaP.

Napsal: 24.06.2008 23:09
od Petr Straňák
Problém je v tom, že po někoika desítkách letech jsou na přední nápravě takové vůle, že dojde k rozkmitání kol a chudák přepouštěč neví jestli kola jedou doprava nebo doleva,tudíš začne volant cukat. Jediné co v tu chvíli pomůže je zatočit volantem na některou stranu.(pokud to provoz dovoluje) Podobná situace je když jedete po nerovnostech(polní cesta) kdy jste po chvíli bez vzduchu. Hold nevýhoda vzcuchového řízení