Stránka 1 z 1

Tatra

Napsal: 10.05.2008 11:59
od Návštěvník

Napsal: 12.05.2008 15:26
od Miroslav Sýkora
Tatra
Pro ty, kteří mají jiný názor než: ,,Tatra nezná bratra,, :-)

http://www.youtube.com/watch?v=Fz5FStGrNGE

Napsal: 12.05.2008 15:26
od Miroslav Sýkora

Napsal: 12.05.2008 15:26
od Ondřej Dostál- Oskar
to Mira
no sice je tohle video docela zajímavé, ale nevim o čem má vypovídat.Porovnávat dvě naprosto nesrovnatelná auta mi příje docela divné.Například porovnání s těma závorama-je již předem jasné, jak to bude vypadat, protože tatra a renault používají naprosto rozdílné typy podvozků. A co mi říkali kluci, kteří si ten polygon projeli v jejich CASce na tatře, tak z toho byly pěkně vyklepaný a lítali od sedačky ke střeše jak ďasy.To video, na které odkazuješ je vytvořeno THT a firmou Tatra, takže je jasné, že tam musí tatry vychválit až do nebes,ale není všechno jak se na první pohled zdá. hawk

Napsal: 12.05.2008 15:26
od Cuculus canorus
dasty
podle me to nemelo byt tatra proti rencku ale normalni napravy proti tatrovacky a nahodou proste vybrali na ukazku zrovna midlum, takze se demonstrovala funkcne podvozku ne znacky
alespon tak to na me pusobi, ve vysledku je mi to celkem jedno, protoze po tech nerovnomernych kopeckach sejne nejezdime a auto si nekupuju

Napsal: 12.05.2008 15:26
od Tomáš Augusta
to Dasty
No,ono na jednu stranu pravdu máš,je to firemní prezentace,jenže je zde znázorněn podstatný rozdíl chování vozů v terénu.Pokud máš o nakladních automobilech trochu přehled,je ti jasný že takové kroucení rámu(viz renault)má po jisté době provozu dost fatální nasledky,od zkroucené nástavby,prasklým ramem konče.A to je to co chci vidět,jak za pár let provozu se budou řešit zavadý typu prasklého šasi,a ono dnes sehnat konkrétní díl třeba na renaulta,je dost obtížné,francouzi jsou schopni během měsíce,vyrobit několik typů,a mezitypů...to je opravdu lahůdka..

Napsal: 12.05.2008 15:26
od Martin Pospěch
Tatra
1. Tento film natočili členové HZSp za pomocí TATRA a.s., THT s.r.o. a dalších spol.
2. Šot který jste viděli je jen část filmu nicméně se zde představuje rozdíl koncepcí

Renault demonstruje páteřový rám s tuhými nápravami .

Tatra se na svých stránkách presentuje takto :

Koncepce TATRA se vyznačuje vzduchem chlazeným vznětovým motorem, tuhou centrální nosnou rourou a výkyvnými bezkloubovými polonápravami. Kinematika náprav spolu s centrální rourou vytváří stabilní základnu pro nástavbu, odolnou proti bočnímu rozkývání a umožňuje jízdu v členitém terénu vyšší rychlostí s menšími otřesy.

Vozidla jsou pro obtížné provozní podmínky účelově vyvinuta, ne odvozována od silničních provedení, jak je to ve světové praxi běžné
Výkyvné polonápravy
Nezávislé zavěšení a odpružení všech kol
Podvozek s páteřovou nosnou rourou
Přenos hnacího momentu integrován do páteřové nosné roury

Je natočeno video i se Scanii , ale vzhledem k tomu, že se to povedlo až v době kdy už byl film vyroben nebylo možno ji zpětně do videa zařadit.

Napsal: 12.05.2008 15:26
od Ondřej Dostál- Oskar
to Tomáš
To, že na tom mělo být znázorněno kroucení rámu u 2 koncepčně rozdílných podvozků je mi naprosto jasné. Jenže jde i o to, že takový záhul nebudeš autu "dopřávat" zase tak často. Spíše by se dalo říct málo kdy. Jinak ten film jsem měl možnost shlédnout dvakrát celý a je opravdu zajímavé, co se dá všechno na vozidle zkoušet a co všechno to auto vydrží. Jinak obdivuju kluky z SDH Chodov a Pečky, že svoje vozidla nechali takto poskakovat po kopečkách atp. Když jsem v jedné z částí videa koukal na sklon, po kterém se s těma autama prohánějí, docela mě nabíhala husina (hlavně za toho řidiče :-))

Napsal: 12.05.2008 15:26
od Dag
re: Dasty
To video je už na světě nějakou dobu a nemyslím si, že by porovnávalo nesrovnatelné vozidla: oba podvozky složí mimo jiné k montáži hasičských nástaveb a právě pro potencionální zájemce o nový hasičský vůz je toto video určeno, protože je z něj zcela jasně vidět, který typ podvozku je z 80 % pro hasičský vůz nejvhodnější. Záměrně neuvádím značku, ale typ podvozku, protože stejně jako jízda Renaultu by vypadala jízda všech jiných značek nákladních automobilů kromě Tatry. Dále záměrně uvádím z cca 80%, protože těch zbylých 20% tvoří statutární města, pro které je samozřejmě vhodnější vyloženě silniční podvozek. A porovnání s Tatrou proto, že v současné době neexistuje koncepčně lepší podvozek pro smíšený a terénní provoz nežli tatrovácký. Kdyby tuto koncepci podvozku nevyvinula Tatra, ale např. Volvo, pak by se ostatní auta porovnávaly právě např. s Volvem.
A jinak, ani se nedivím, že takové video nerad vidíš - vzhledem k technice vaší jednotky... Nezlob se, ale ten Man+nástavba tvoří spolu dohromady dosti nevzhledný celek.

Napsal: 12.05.2008 15:26
od Ondřej Dostál- Oskar
to Dag
Někomu se líbí, někomu ne.Nám ano a proto také stojí v naší garáži. Jinak jak již bylo v mnoha článcích napsáno, u hasičského vozidla není dobré hodnotit pouze vzhled, ale musí se vzít v potaz i ostní kvality. A těmi, alespoň podle našich zkušeností,je toto vozidlo na předních příčkách (jízdní vlastnosti, využitelnost vnitřního prostoru, místo v kabině atd.).

A co se týká připomínek k tomu videu. Jak si zmínil, obě testovaná vozidla jsou určená pro smíšený provoz. Ale jak je známo, Tatru lze mnohem lépe využít v terénu (to je všeobecně známý fakt, proti kterému nemám nejmenších námitek). Ovšem ruku na srdce...kolikrát za rok vyjedeš do terénu, ve kterém poznáš rozdíl mezi podvezkem s páteřovou nosnou rourou (ten, pokud se nepletu, využívá jen Tatra) a podvozky normálními, jak již bylo zmíněno, odvozeným od silniční verze. Tatra se vždy zaobírala spíše vývojem teréních vozidel. Tatry jsou sice velmi kvalitní vozidla (i když nějaké ty mouchy taky mají-viz např. brzdy na Terrnech), ovšem za tuto kvalitu si také připlatíš..a to na úkor výbavy, kterou bys mohl při nákupu nového vozidla pořídit.

Napsal: 12.05.2008 15:26
od bart
To: Dasty
To co jde videt na krutove vozovce na zkusebnim polygonu je jen maximalizovany vystup toho, co se deje i v beznem silnicnim provozu a na nasich "kvalitnich" cestach to je jeste horsi. Temer kazdy z nas jel v ertaku, tak se nekdy zkuste koukat tim zadnim okenkem jak pochoduje nastavba vuci kabine a to nemusite jet v zadnem terenu.... a samozrejme cim horci cesta, tim je rozdil patrnejsi. To vse se pak prenasi do konstrukce vozu, zvysuje namahani nosnych casti a samozrejme zhorsuje jizdni vlastnosti. U L 101 taky rad praskal ram, prave diky krutovemu namahani... Pokud se mrknete na nas web, tak v sekci ke stazeni je video (k dnesnimu dni zatim posledni), kde jde pekne videt to same prave na L 101 jak prejizdi retarder.

Napsal: 12.05.2008 15:26
od Michal Franz
RE: Dasty
Jenom se tě zeptám. Jel jsi někdy hasičským ternem (s podle tebe podvozkem do terénu) po silnici???

Napsal: 12.05.2008 15:26
od Ondřej Dostál- Oskar
to Michal
Pokud si pročteš všechny mé příspěvky, jistě tam najdeš zmínku o tom, že jsou oba dva zkoušené podvozky určeny pro smíšený provoz. Potom jsem tam taky zmínil, že je tatra stavěná více do terénu než ostaní podvozky-což musíš, jakožto člen sboru který má tatru na výjezdu uznat.O tom, že by tatra měla nějaké problémy na silnicích jsem nenapsal vůbec nic.víc ti k tomu říct nedokážu.

to Bart: v erťáku jsem samozřejmě jel, neboť byl dříve také součástí našeho vozového parku. A je taky pravda, že spousta erťáků (nebo spíše obecně sedmsetšestek) se dožívá 30 a více let, takže jak jde vidět, není tato konstrukce podvozku až tak špatná:-) při normálním provozu jsou ty výchylky jak takž v mezích normálu (s tím se jistě už při výrobě počítalo a proto se použili dostatečně kvalitní materiály, které toto zatížení vydrží).

každý má holt nějakou tu oblíbenou značku a brání ji zuby nechty. To co jsem zde napsal je jen a jen moje mínění a každý si s tím může naložit jak chce.

Napsal: 12.05.2008 15:26
od Belgičan
Dasty
dneska uz to tolik nevydrzi, ani nam to tolik nevydrzelo... jeste to ani nebylo zajete a uz to pred sebou vezlo cervenobilou tycku

Napsal: 12.05.2008 15:26
od bart
To: Dasty
A to co jsi videl, to je presne ono, co ukazuje i to video z krutove vozovky. To je to, co na jizdni vlastnosti nema zrovna pozitivni vliv. Kdybychom chteli porovnavat z vozu generacne stejnych, tak 706 vs. 148, i kdyz to nejsou auta uplne stejne kategorie (706 4x4, 13,5t, 148 6x6 18,5t).