Stránka 1 z 1

ZIL

Napsal: 06.02.2008 17:00
od Návštěvník

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Karel Vošahlík
ZIL
Vážení kolegové zajímalo by mě zda existuje alternativní náhrada benzínového motoru do ZILU 131, nebo 151. Slyšel jsem, že se do nich později montovaly naftové motory . Má-li někdo jakoukoli informaci zúčastněte se. Byla by to věc zprovoznit ho, to je ten zprávnej teréňák....

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Rudolf Windisch
Re ZIL
naši kolegové ze SRN mají v ZILu 131 motor IFA W 50. Říkají, že auto s tímto motorem jede pořád stejně. Údajně prý bylo za totality v době ropné krize nařízeno v Německu hasičům nechat provést výměny zážehových motorů za motory vznětové. Je pravdou, že v Německu je to již druhý ZIL, který jsem viděl takto upravený.

Napsal: 12.05.2008 15:25
od eserper
Zil
Děkuji za vstup do diskuze, myslím, že technika ze SSSR je na druhé koleji i když, nehledě na spotřebu strčí do kapsy (v průjezdnosti) i vozy Tatra, které jsou v kurzu. Zil by se našel na více místech v republice, ale je třeba vědět jak nahradit žravé benzínové motory. A myslím když je náhrada za benzín tak je třeba toho využít a udělat si pěknou CAS. Pro sbory s málo penězy
myslím dobrá inspirace. IFA je jezedácký stroj, ne myšleno potupně , ale vzhledem k náhradnímu motor( IFA, E512)naopak řešení žravosti. Doufám, že to prospěje inspiraci zapálených dobrovolných hasičů

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Hynek Obroučka
karel voš
Je to každopádně zajímavá myšlenka, ale nevím, jak by se na výměnu benzíňáku za nafťák tvářili na STK, což je asi největší mínus celé přestavby.

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Karel Vošahlík
Souhlas
Ano souhlasím,myslím, že by bylo třeba vyzjistit jak tu přestavbu provést je-li to vůbec průchodné. Díky

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Karel Vošahlík
ještě
Ještě by mě zajímalo zdanebyly prováděny úpravy převodovky a vůbec připojení motoru k dalším agregátům

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Petr Daniel
ZIL
Na STK by takové vozidlo asi těžko prošlo.Ale motor by teoreticky prohodit šel.

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Fireopinel
Zil
Pokud vím tak Zil 131 má u nás stále vyjimku pro provoz na pozemních komunikacích. A svého času se v nich opravdu naftové motory vyměňovali za benzínové, ale tuším že jen z produkce SSSR. O jaký tip či značku šlo to se chce zeptat spíše nějakého pamětníka. Tipnul bych to zase na Zil. Ta Ifa se mě osobně moc nezdá.

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Fireopinel
zil
pardon: benzinové za naftové jistě