Tatra 148 CAPL-15
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
- Daniel Koldinský
- Příspěvky: 110
- Registrován: 09.12.2007 12:46
Příspěvek od Daniel Koldinský » 12.05.2008 15:25
Tatra 148 CAPL-15
Chtěl bych se zeptat jestli někdo neví jaký objem nádrží a výkon čerpadla (nejlépe v l/min, ale vystačím si s údajem v jiných jednotkách) má Tatra 148 CAPL-15. Sloužila k doplňování PHM v armádě ale vyděl jsem jí i u hasičů (konkrétně u SDH Albrechtice). Děkuji za odpovědi.
Chtěl bych se zeptat jestli někdo neví jaký objem nádrží a výkon čerpadla (nejlépe v l/min, ale vystačím si s údajem v jiných jednotkách) má Tatra 148 CAPL-15. Sloužila k doplňování PHM v armádě ale vyděl jsem jí i u hasičů (konkrétně u SDH Albrechtice). Děkuji za odpovědi.
- Daniel Koldinský
- Příspěvky: 110
- Registrován: 09.12.2007 12:46
- Daniel Koldinský
- Příspěvky: 110
- Registrován: 09.12.2007 12:46
Příspěvek od Daniel Koldinský » 12.05.2008 15:25
re: freek
tam jsem hledal jako první - hodinu - pak jsem na to už neměl nervy a hodil jsem to na požáry
tam jsem hledal jako první - hodinu - pak jsem na to už neměl nervy a hodil jsem to na požáry
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: 29.04.2008 15:02
Příspěvek od František Havlíček » 12.05.2008 15:25
Výkon čerpadla
Tyhle cisterny měly čerpadlo se jmenovitým výkonem 1000 l/min, Nevím jak moc by se hodilo na čerpání vody, nyla to technika PHM.
Tyhle cisterny měly čerpadlo se jmenovitým výkonem 1000 l/min, Nevím jak moc by se hodilo na čerpání vody, nyla to technika PHM.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:25
vojenská cisterna
Před dvaceti lety jsem sloužil u cisternového útvaru, měli jsme sice trochu jiné cisterny, T-148 přepravník PH 18000 litrů. Čerpadlo to mělo stejný a celkově to byly strašně zfušovaný mašiny. Furt se řešily záruční závady a z Košic nám chodily dopisy plné cenných rad jak opravit vnitřní závit na šroubení pilníkem a co všechno se dá ještě víc zfušovat. Kapitola sama o sobě byli vlastní nádrže, které místy prosakovali už z výroby. Když si na to vzpomenu tak bych to nechtěl ani zadarmo. Jediné z toho může fungovat je auto. Zbytek za moc nestojí. Má poměrně vysoké těžiště, určitě nemá nosnost 15 tun, je možné, že při naplnění nádrže na plný obsah přesáhne vozidlo povolené zatížení na nápravu. 15 kubíků nafty váží jenom nějakých 12 tun. 18 kubíkové cisterny měly omezení pro provoz v míru také jenom na 15 000 litrů nafty a o něco víc benzinu. Dovedete si představit jízdu s nenaplněnou nádrží?
Před dvaceti lety jsem sloužil u cisternového útvaru, měli jsme sice trochu jiné cisterny, T-148 přepravník PH 18000 litrů. Čerpadlo to mělo stejný a celkově to byly strašně zfušovaný mašiny. Furt se řešily záruční závady a z Košic nám chodily dopisy plné cenných rad jak opravit vnitřní závit na šroubení pilníkem a co všechno se dá ještě víc zfušovat. Kapitola sama o sobě byli vlastní nádrže, které místy prosakovali už z výroby. Když si na to vzpomenu tak bych to nechtěl ani zadarmo. Jediné z toho může fungovat je auto. Zbytek za moc nestojí. Má poměrně vysoké těžiště, určitě nemá nosnost 15 tun, je možné, že při naplnění nádrže na plný obsah přesáhne vozidlo povolené zatížení na nápravu. 15 kubíků nafty váží jenom nějakých 12 tun. 18 kubíkové cisterny měly omezení pro provoz v míru také jenom na 15 000 litrů nafty a o něco víc benzinu. Dovedete si představit jízdu s nenaplněnou nádrží?
- Daniel Koldinský
- Příspěvky: 110
- Registrován: 09.12.2007 12:46
Příspěvek od Daniel Koldinský » 12.05.2008 15:25
Re: František Havlíček
já jsem ji viděl jako modýlek od IGRY, tak jsem začal lovit po internetu co je to auto vůbec zač
já jsem ji viděl jako modýlek od IGRY, tak jsem začal lovit po internetu co je to auto vůbec zač
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:25
Zdravím
Jeden CAPL slouží i u hasičů - JSDH Město Albrechtice, okres Bruntál. Čerpadla jsou použitelná i pro hasiče, vodu to údajně strká spolehlivě...
Jeden CAPL slouží i u hasičů - JSDH Město Albrechtice, okres Bruntál. Čerpadla jsou použitelná i pro hasiče, vodu to údajně strká spolehlivě...
- Daniel Koldinský
- Příspěvky: 110
- Registrován: 09.12.2007 12:46
Příspěvek od Daniel Koldinský » 12.05.2008 15:25
Re: Hynek Obroučka
koukal jsem, mají k ní ještě T148 CA-17, DA Dodavku snad Mercedes, snad ještě nějaké pragy v3s ale těch tam není foto jen zmíňka v textu
koukal jsem, mají k ní ještě T148 CA-17, DA Dodavku snad Mercedes, snad ještě nějaké pragy v3s ale těch tam není foto jen zmíňka v textu
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:25
Koldda
CA-17 nemají, z té použili části podvozu při rekonstrukci klasické CAS-32... Mají ještě CL/PPT, která má 12000-13000 l nádrž, tedy mají:
1) CAS-32 (6600 l) Tatra 148
2) CAPL 15 (15000 l) Tatra 148
3) CL/PPT (12000 l) Tatra 148
4) PVP-27 Tatra 148
5) DA MB Sprinter 4x4
Všechny tři cisterny jsem tam byl před časem fotit.
CA-17 nemají, z té použili části podvozu při rekonstrukci klasické CAS-32... Mají ještě CL/PPT, která má 12000-13000 l nádrž, tedy mají:
1) CAS-32 (6600 l) Tatra 148
2) CAPL 15 (15000 l) Tatra 148
3) CL/PPT (12000 l) Tatra 148
4) PVP-27 Tatra 148
5) DA MB Sprinter 4x4
Všechny tři cisterny jsem tam byl před časem fotit.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA