Stránka 1 z 2
CAS 32 T 138
Napsal: 15.01.2008 12:28
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:25
od
CAS 32 T 138
Dobrý den pánové,měl bych malý dotaz,nebo bych Vás,odborníky,chtěl požádat o názor.
Náš sbor má Tatru 138 CAS 32 a v tuto chvíli je nutné na stařičkém autě udělat generálku.Auto,jako takové,když pominu pár schnilých plechů a že motor už není to co býval,je celkem v dobrém stavu a hlavně na něm není udělaná ani sebemenší úprava.Podvozek má rok výroby 1969 a nástavba 1970 a teď to podstané:Padl i takový návrh přestavět to na T148,což mně osobně připadá jako obrovská škoda,protože těchto aut už se moc nevyskytuje,nehledě na to,že jednu T 148 máme ve sboru taktéž,
Když tady čtu diskuze o technice,tak je vidět,že pánové mají obrovský přehled o tom co kde v jaké garáži stojí a tak bych se chtěl zeptat zda máte trochu zmapované i tyto překrásná autíčka a kolik se jich u našich sborů může v takovémto stavu,bez úprav,pohybovat?Zajímalo by mě prostě do jaké míry se toto vozidlo dá považovat za vzácné a nebo je to celkem běžná věc?
Děkuji.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Jiří Šimák
cas 32 tatra 138
Tatru 138 " barču " jsme měli i u nás v Sedlčanech. Před rokem jsme ji prodali SDH Klučenice. Vše bylo originál. Kromě vývěvy která byla prorezlá a pak sme jí úplně odmontovali. A pak začla dost reznout nádrž na pěnidlo.Byl tam eště starej afrodon nebo tutogen... nevim.
Jinak motorově vinikající a spolehlivá mašina. Do našeho kraje středního povltaví ideální stroj.
zájemcům pošlu fotky
j.simi@emal.cz
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Freek
RE: Soptik2
Za vzacnou bych ji u hasicu (JSDH) nepovazoval. Jedna se asi o jeden z poslednich kousku T 138, takze ani nastavba se asi moc nelisi od nastavby T 148. V republice jsou jich desitky v ruznem stavu. Nektere uz prosli celkovou renovaci a jsou u sberatelu. Jeden takovy kousek je na treba na boskovicku.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Petr Bohanes
re: Freek
jen bych trošku doplnil. Ta boskovická je původně vojenská a i dnes po opravě je v zelené barvě(doufám že jsi myslel tuhle). Měl jsme jí možnost jednou vidět(klub vojenských vozidel Boskovický sedmizubec). Je opravdu nádherná(ale fotku bohužel nemám ani jednu). No a co se 138 týče, po republice je jich ještě dost, ale mizí a byla by věčná škoda jí předělávat na 148.Aspoň já si myslím, že 138 je mnohem hezčí než její nástupce a také jednou bude mnohem vzásnější
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Rudolf Windisch
CAS - 32 T - 138
Zdravím,
donedávna sloužila CAS-32 T-138 u JSDH Mašťov. Dělali na ní sice střední opravu nástavby, protože byla v dost zoufalém stavu, ale myslím, že od originálu se moc nelišila. Byla to zdařilá oprava a auto vypadá jako z výrobní linky. Koncem loňského roku jí prodali do Braškova. Další "138" v našem okrese (Chomutov) je v Okounově, kde stojí již řadu let a nikde jsem ji u zásahu ani jiné akci neviděl.
http://www.hasici-mastov.wbs.cz/Ostatni.html
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Freek
RE: Petr Bohanes
Ano, je to ona. Diky za doplneni. Pred touto opravou slouzila u JSDH Suchy.
Moc x malo, to je otazka. Navic tohle auto uz je celkem velke na veterana, takze uvidime, jak to nakonec dopadne se zachovanim kousku na podvozcich S 706 RTH a T 138. Rozhodne zajimavejsi by bylo zachovat stroje na podvozcich IFA, Avia, S1203, Zil atd. Prave u IFY se mi trosku zada, ze je tak neoblibena, ze u nas ani nezustane zachovana pro budouci generace. Presluhovani techniky technickemu stavu take rozhodne nepridava a cinna sluzba je pro techniku narocna. Prestoze znam mnoho lidi, kteri se na auta divaji jen podle poctu ujetych km (tzn. pokud ma neco najeto 25 000, tak to jeste neni zajetem natoz veteran), nemohu s nimi souhlasit. I stani v garazi s plnou nadrzi dostava technika celkem zabrat.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Filip Foukal
Ahoj Rudo,
při nedávném zásahu na hořící barák v Kotvině přijeli i Okounovští se svojí krasavicí. Zíral jsem jak u zjevení, protože do té doby jsem nevěděl, že v Okounově jsou hasiči a mají tak zachovalej překrásnej kousek...
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Michal Kadlec
T - 138
Jedna Tatra 138 jezdí u HZSp Kavalier Sázava.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Jan Černý
Prosím o shlédnutí
Dobrý den,
prosím o shlédnutí a případnou pomoc s oceněněním Sachsenringu S4000-1. Doufám, že název je správně. Je i s TP. A na toho ZILa 131 AL 30 sháním modré majáčky.
http://sweb.cz/CernyH/
Děkuji Černý
Napsal: 12.05.2008 15:25
od bart
Dalsi T 138
maji nasi sousede JSDH Stramberk. Odkaz na ne najdete na nasem webu. Jejich vuz je po zdarile rekonstrukci, nejsem si ale uplne jisty, jestli nahodou nema motor z T 148.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Fireopinel
T-138
Naše tatřička r.v.1970 bude v dohledné době asi na prodej. Případnému zájemci se klidně poptám:
smrzinsky@centrum.cz
Doporučuji naše stránky
www.hasicizr.estranky.cz
v sekci Technika jsou fotky v plné nádheře.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Freek
RE: Jan Černý
Tezko rict podle jedne a celni fotky, ale moc asi ne. Myslim, ze castka za kterou tohle auto kupovali v Brne Vinohradech byla nizka. Odhaduji 25 000, ale stav podle jedne fotografie se opravdu urcit neda.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Petr Molin
T.138
Jedna taková caska je i v Horním Těrlicku její rok výroby je 1968 je pořád přihlášená na Opis a připravená k výjezdu. U této Tatry byl pouze vyměněn motor, který je z Tatry 148.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od
CAS32 T 138
Pánové,
děkuji za názory,ale pokud je Tatra 138 s motorem ze 148,pak už se podle mého názoru nejedná o Tatru 138.
Jelikož máme oba tyto stroje,tak vím,že v těch autech není moc rozdílů.Co se nástavby týče,tak vůbec žádný s vyjímkou prvních pár strojů,které měli nástavbu jinou a co se týče podvozku,tak tam samozřejmě je dost úprav,ale ty nejsou vidět.Pokud se tam však dá motor ze 148,musí se tam dát i kapota z tohoto auta a tím pádem auto příjde o ten největší,samozřejmě jenom na pohled,rozdíl.
Mně spíš šlo o to,zda by nebyla škoda takové krásné auto,obzvláště,když je celé v původním stavu,zničit takovou úpravou,jako je výměna motoru,protože ve srovnání s jinými CASkami u nás vyráběnými jich asi už moc není.
Jen doplním,že naše tatřička pocházi přímo od závodního sboru Karosa,kde dlouhou dobu sloužila.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Freek
RE: Soptik2
To si musite rozhodnout sami, jestli chcete puvodni stav, nebo potrebujete repasi a zvysit tak uzitnou hodnotu.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od
RE
Jasně,to vím,jen jsem chtěl slyšet i jiné názory.Co se užitné hodnoty týče,tak asi není potřeba jí zvyšovat,protože repasovanou T148 máme a na dovážení vody postačí babička,tak jak je.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Freek
RE: Soptik2
No tak v tom pripade jsi asi prave nasel reseni. Pracovat citlive a nic nemenit za dily z T 148, pokud to nebude nutne. Nic vam neprekazi a nic neschazi. Tu trosku vykonu navic take nepotrebujete protoze ta tatra asi prvni nikam nepojede.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od
RE
Tak to máš pravdu.První nikam určitě nepojede a pro účel ke kterému bude využívána je celkem jedno jestli tam bude o minutu,nebo dvě déle.Koneckonců,tady je celkem rovina a když se stará Mána rozvášní,tak jede dokonce i o něco rychleji než T148.Kopce sice nemá tolik v oblibě,ale předběhnout se nedá.
Napsal: 12.05.2008 15:25
od Freek
RE: Soptik2
Klidne mi muzes napsat na email nebo na ICQ.