Stránka 1 z 1

Š706 RTHP připojení vzduchu

Napsal: 22.06.2007 12:40
od Návštěvník

Napsal: 12.05.2008 15:23
od Michal
Š706 RTHP připojení vzduchu
Zdravim všechny mohly by ste mi říct jak napojit trambuse na vnější zdroj kompresor s co nejmenším zásahem do vzduchového okruhu díky pokud budete mít něco na poslání pište na majk200@seznam.cz

Napsal: 12.05.2008 15:23
od jan davídek
Re:vzduch
Ahoj kolego.Tak přesně tohle jsme dělali asi tak před 14 dněma.Mám rychlo spojku ve stupačce k řidiči.Od té vede vysokotlaká hadice (taková tak průhledná gumová s drátkama) do kompresoru na autě.V bauhausu jsme koupili obyčejný kompresor (myslim hercules) který umí po klesnutí tlaku automaticky spusti.mám to nastavený na tlak 6 bar,takže při klesnutí z těch 8 na šest se spustí kompresor a dofoukne to na nějakejch 8 nebo 7,5.No a od kompresoru do auta vede taková ta oranžová zatočená hadice.:-)

Napsal: 12.05.2008 15:23
od jan davídek
Re:
jo a jestli teda chceš můžu si vzít dnes do hasičárny foták a můžu ti to nafotit i kam co zapojit.:-)

Napsal: 12.05.2008 15:23
od Michal
re: Rejsek (JSDH Zdiby)
Pokud by si byl tak hodný budu ti vděčnej dík

Napsal: 12.05.2008 15:23
od hadicce
Prosim
Taky bych prosil o fotky.. E-mail- sdhricmanice@centrum.cz

Napsal: 12.05.2008 15:23
od Petr Skoták
Fotky
Taky se přidávám s žádostí o foto.
sdhrajec@seznam.cz

Napsal: 12.05.2008 15:23
od FiRan
nova rubrika
Skoro si rikam, zda by se nehodila nova rubrika pro prispevatele na tento web, kde by si mohli podobne napady a tipy vymenovat, nejlepe i s fotodokumentaci pro jednodussi pochopeni.

Napsal: 12.05.2008 15:23
od ruská vlaštovka
re Jirka Opálka
Souhlas. Jmenovat by se mohla "A je to" :-)).

Napsal: 12.05.2008 15:23
od FiRan
RE: vlastofka
Popripade, v pripade nezdarile opravy ci vylepseni Pat a Mat :-)

Napsal: 12.05.2008 15:23
od ZATES
Nechci
rejpat,ale nebylo už něco podobného v minulém měsíci nebo tak? TO:Rejsek Jak to máte připojený do kompresoru v autě, to jde tlak přes stojící kompresor? RE.všichni Jaké máte zkušenosti se stále natlakovaným autem? Nemohou vzniknout nějaké závady, časem?Čauky.

Napsal: 12.05.2008 15:23
od simír hasič
4 all
Právě tím, že je Mates pořád natlakovaný, tak vše méně odchází.

Napsal: 12.05.2008 15:23
od Jakub Kozák
Vzduch
My máme plnící ventil vyvedený k prvé zadní stupačce a od něj je to hadicí natáhnuté k regulátoru tlaku.

Napsal: 12.05.2008 15:23
od David Malát
Dofuk
Také přispěji. Právě to mám doma připravené ale nestíhám to instalovat (dělám víc chůvu mimču). Zašel jsem u nás do svařovací techniky a nechal si poradit. Dělal to pro HZS a funguje to perfektně. Ta rychlospojka je taková trochu lepší než ta "márketová" (viz foto Jakub Kozák-promiň) ale cenově nic závratného. Hlavní fígl je v tom že je zpětná klapka i v samečkovi!!! :-) To znamená že je to tak jak má být => samec na autě a po odpojení ti v ruce nezůstane foukající hadice ale samice také s klapkou!!! A pro jistotu (také doporučení!) hned za samce dát zpětnou klapku (instalatérství - je na vodu 3/8 - asi 300,-) aby se jistila chyba rychlospojky!!! Stačí trochu bordelu a jste bez vzduchu!!! Na klapku mám natočenou spojku na klasický autový plastový hadičky a pak už stačí najít ve předu nějakej spoj, (a že jich tam je!) dát T a je hotovo....... Kam ten vzduch napojite je uplně jedno protože je všude propojen... Myslim že mi to celé vyšlo asi na +-1000,-. Ta rychlospojka je fakt úplně jiná = profi! Zpětná klapka je šikovně osazená => Mezi velkou díru ve stupačce a plech z druhé strany stáhnu klapku dvěma šrouby a je vyřešíno........ Na to jsem se bohužel ještě nedostal....

Napsal: 12.05.2008 15:23
od David Malát
Dofuk
Ještě jsem zapoměl. Uberte si tlak na el. kompresoru tak na 6÷7 nebo vám bude odfukovat regulátor tlaku na autě....... My tam máme dva budíky a kolečko na regulaci tlaku........A taky to nebude tak často zapínat.....

Napsal: 12.05.2008 15:23
od ZATES
Našel sem to.
Hasičina - Technika - Plnění auta vzduchem,poslední příspěvek 22.4.2007. Stejné téma, spousta zajímavích nápadů.Je vidět jsme šikovný kluci hasický.Čauky.

Napsal: 12.05.2008 15:23
od jan davídek
re:TAKŽE
TAKŽE jsem zde vyslal dvě mylné informace,a TO:Kompresor je nastavený na 4 atm.:-)A ta druhá je,že hadice na autě neni připojená ke kompresoru (je to blbost) ale přímo k vzduchojemu.v hasičárně jsem to nějak nestih nafotit,takže fotky budou ve čtvrtek.:-)

Napsal: 12.05.2008 15:23
od Zbyněk Pochman
Připopjení
U nás je to vyřešené rychlospojkou ve stupačce u řidiče a tlaková hadice je svedená do vzduchojemu na levé straně vozidla , jinak nezávislý zdroj kompresor je koupen asi za 3,500Kč a je nastaven na 5atm

Napsal: 12.05.2008 15:23
od
RE:
Stale pripojeni vzduchu k autu mu nemuze nijak ublizit. Jedina vec, ktera by mohla zpusobit problem je uchazeni vzduchu pres posilovak rizeni.

Napsal: 12.05.2008 15:23
od Václav Kraus
Připojení
Zdravim , přečetl jsem Vaše příspěvky ohledně stálého tlaku ve vzduchové soustavě. Každý to řeší dle vlastního rozpočtu na tu danou jednotku.Pokud to pomůže někomu při vlastní realizaci , tak tady je popis.V odděléné místnosti či prostoru u nás přístřešek máme orlíka a jímku na 500 litrů a sepíná od 4,5 do 5,5 . Od nádrže je centrální rozvod v plastu ke každému vozidlu máme 3 a to trambus , t148 a avii a na konci pákový kohoutek od něj je tlaková hadice s rychlosponou plus bajonetová přechodka na dobíjení - udržovačka. U každého vozu je rychlospona řešena jinak, ale princip je stejný. U Š 706 je to tažený od stupačky tlakovou hadicí přímo do jímky za řidičem přes sítko v hadici upevněné k rámu vozu přes plastové sponky. Máme to osm let a žádný problém nebyl, ale je pravda , že ze začátku odcházela šťouchačka, ale jen díky tomu , že byly vnitřně skorodované jímky, proto se tam dalo to sítko a koupily nové jímky, ale to pouze jen u trambusu a co se týče STK zatím nic záporného zatím zdravím hasiči meziboří.