Stránka 1 z 2
Vojenská palivová alivová cisterna jako CAS
Napsal: 27.04.2007 08:01
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:22
od Jiří Brzobohatý
Vojenská palivová alivová cisterna jako CAS
Chtěl bych se zeptat někoho kdo má praktickou zkušenost jak velká a eventuelně finančně náročná je přestavba vojenských cisteren pro plnění PHM na hasičskou CAS? Jde mi o Tatry 148 CAP nebo CAPL, eventuelně ještě lépe T815 VP-11 CAP-6.
Napsal: 12.05.2008 15:22
od Hynek Obroučka
Re: Jiří Brzobohatý
Ozvi se mi na číslo 604982590 , něco Ti k tomu povím. Volat můžeš v podstatě kdykoliv...
Napsal: 12.05.2008 15:22
od Jiří Sucharda
tak to vim naprosto presne

ve svete vubec zadna, u nas urcite strasna

. Zrovna nedavno tady nekdo daval odkaz na video na youtube, kde zapadli australsti hasici pri pozaru travy a ti pouzivali upravene americke armadni Dodge a bylo to pekne udelane, ovladane z nastavby a super zvuk. JJS
Napsal: 12.05.2008 15:22
od Jiří Sucharda
jinak jsem zapomnel
ze nejvetsi problem je vubec prihlasit vojensky podvozek na cisla. JJS
Napsal: 12.05.2008 15:22
od Jan Švestka
Re
Podívejte na stránky JSDHO Jirkov, kde již mají přestavěnou Tatruš ve výjezdu , docela se jim to povedlo, zase jeden rybník v okrese ( díky hasičům

), neboť vody není nikdy dost a lesů v okolí je více než je zdrávo a pršet letos nebude ( to mi řekli pyrokočky )
Napsal: 12.05.2008 15:22
od
RE:
A neni tam problem s rozdilnou hmotnosti paliva a vody?
Napsal: 12.05.2008 15:22
od Jakub Kozák
RE: kix
Vzhledem ke kvalitnímu podvozku by to problém být neměl. Nádrž je vyrobená ze sklolaminátu, takže sama o sobě není nijak hrozivě těžká. A kdyžtak se dá třeba ubrat

Napsal: 12.05.2008 15:22
od
RE:
Jak ubrat? Spis asi jde o zmenu celkove hmotnosti vozidla v TP
Napsal: 12.05.2008 15:22
od Jakub Kozák
RE: kix
No ubrat nádrž... A přepis do TP by tak i tak musel proběhnout, takže nevidím problém. Navíc CAPka má 6 kubíků, jako CASka, ne? CAPL potom 15.
Napsal: 12.05.2008 15:22
od
RE: Jakub Kozák
Myslim, ze mas pravdu s tou velikosti nadrze.
Napsal: 12.05.2008 15:22
od
RE:
Tohle je myslim celkem idealni souprava

, ma to 28 000 l paliva. To by mi asi stacilo na hodne dlouho

. Pripadne komu by to nestacilo, tak doporucuji Ma to 45 000l nadrz a udajne existuje i verze s 50 000l, ale to uz je asi zeleznicni vuz

Napsal: 12.05.2008 15:22
od Jiří Moravec
Větší už není??
No hezký:-D asi si seženeme tu 50 000., aby to stálo za to!! Idealní nádrž na lesní požáry:-DDDD
Napsal: 12.05.2008 15:22
od Jakub Kozák
RE: blekota
No když jsem to tu propagaoval nedávno, dostal jsem kapku přes prsty...
Napsal: 12.05.2008 15:22
od Jiří Moravec
Re: Jakub
Ajaj tak ja je rači dám rychle do kapsy:-D no ale teď mě tak napadá že rači za ten návěs bych jeste připojil tandem s sisternou, jen tak pro sichr:-D
Napsal: 12.05.2008 15:22
od
Tento názor byl kvůli nevhodnému obsahu odstraněn.
Napsal: 12.05.2008 15:22
od Jakub Kozák
Jo...
To poslední je T815 6x6 VVN CITRA - 7 kubíků vody... Ale výkon čerpadla je jenom 200 l/min, je to na pitnou vodu.
Napsal: 12.05.2008 15:22
od Jakub Kozák
Nad tím...
Nad Citrou CAP-6M mám pocit - 6 kubíků. Pořád jsme akorát na lepším podvozku, zásoba vody srovnatelná s přestavbami CAS36 na 6x6 VVN, nástavba ale jednoznačně méně výhodná.
Napsal: 12.05.2008 15:22
od
RE: Jakub Kozák
No tak se to trosku potuni a bude z toho CAS 32 (treba vymenou cerpadla)
Napsal: 12.05.2008 15:22
od Jakub Kozák
RE: kix
Jo, ale to za relativně dost peněz dostaneš málo muziky... Tepelně izolovaná nádrž se mi zdá celkem zbytečná a prostor pro technické prostředky veškerý žádný - to už se mi jeví líp ty repase na CAS36 alá VVN v MSK, ačkoli budou patrně dražší.