Stránka 1 z 2

Plnění auta vzduchem

Napsal: 14.02.2007 00:07
od Návštěvník

Napsal: 12.05.2008 15:21
od Ondra Mrkva
Plnění auta vzduchem
Potřeboval bych poradit výrobce nebo kde sehnat přechodovou rychlospojku na auto k plnění auta vzduchem. Popř. poradit, jak to máte vyřešené. Dík moc Oskar SDH Kunžak

Napsal: 12.05.2008 15:21
od Radek Nesvadba
Oskar
Ahoj vzduch můžeš připojit hadicí s rychlospojkami co prodávaj i v obchdnácich k stříkacím pistolím a na auto si nech udělat upravu v servisu nesmíš zapomět namontovat pojištovací ventil na auto před rychlospojku

Napsal: 12.05.2008 15:21
od vlastimil vinter
plnění vzduchem
Skus kontaktovat ve vašem okolí nějaké ČSAD popř ZD, oni by Ti mohli poradit s montáží popř. i namontovat vzduchové rychlospojky (včetně pojišťovacího ventilu) totožné s těmi, které se používají k brždění vleků a přívěsů. Určitě Ti poradí i kde je kupují

Napsal: 12.05.2008 15:21
od Project
Rychlospojky
na stříkací pistole, stačí průhledná hadice (1/2"zahradní) s pleteným kordem. Máme už tři roky a bez problémů. Pojistný/přetlakový ventil je zbytečný, ten je již standartně instalovám ve vzduchotechnice vozidla. Podle způsobu zapojení bude případně nutno přidat do plnící větve zpětný ventil.

Napsal: 12.05.2008 15:21
od Ondra Mrkva
Plnění...
Tak jsem si to myslel, že to udělám... Odbočka od vzduchojemu, zpětná klapka a napevno vsuvka do RS. Rychlospojku bych použil klasiku, třeba od Schneidera. Ale koukal jsem u HZS, oni mají na autech nějaký "spešl" rychlospojky, tak jsem myslel, jestli s tím nemáte někdo zkušenosti. Zajdu se pozeptat tam, třeba mi něco poradí :-). Ale díky moc za reakce a uvítám i další... Oskar SDH Kunžak

Napsal: 12.05.2008 15:21
od Jarda EPS
lepší rychlospojky na vzduch
něco prodává nějaká firma z pardubic, vypadala dobře, dokonce měla i konektor na dobíječ a při nastartování auta to samo upadlo, ale když jsem zjistil, ze za to chěj cca 12 000,- Kč tak se mi to přestalo zamlouvat...
Já jsem na CASku daval ty standartní spojky na vzduch, jenom doporučuju dát na auto zpětný ventil. Má to dvě výhody, nemusíte řešit uzavírání vzduchu ( prostě vytáhnete rychlospojku a jedete) a druhá, když náhodou praskne hadice tak zůstane vzduch v autě

Napsal: 12.05.2008 15:21
od Jakub Kozák
RE: Project
Zrovna včera jsem to řešil - takže (je to i můj názor) nemusím nikam dávat redučák, mám se spolehnout na regulátor tlaku auta, jo? Jsi si jistý? :-)

Napsal: 12.05.2008 15:21
od Martin D
plnění vozidla vzduchem
Je to celkem jednoduché, pokud máme rozvod vzduchu stačí gumová hadice opatřená rychlospojkou za 19Kč takhle to vypadá : http://www.bj-technik.cz/vzduchove%20na ... spojky.htm. na vozidlo na stranu řidiče namontujte protikus a tento připojte pomocí trubky nebo PA hadičky na přívod dofukování vozidla od výrobce podvozku, bývá vpředu pod nárázníkem.
Přeji hodně zdaru

Napsal: 12.05.2008 15:21
od Radek Svoboda
plnění
Nenapsal jsi jaké vozidlo chceš dofukovat. Rychlospojky ti dodá firma J.S.C. Pelhřimov, oni znají též úpravu pro hasiče. Cena je cca 500,- Kč. Jsou fakt ochotní a mají zkušenosti. Celý fígl spočívá v tom, že vymění ten krozžek, kterým když pohneš, rozskočí se spojka od sebe, za větší, udělají do nej díry na lanko. Při výjezdu lanko zatáhne za spojku a rozpojí ji. Mz jsem to vyřešili na Liazu, tak že jsme odpojili přední dofukovací rychlospojku a místo ní dali tuhle spojku. Lanko je přidělané na vratech, při otevření vrat se spojka sama rozpojí.
Foto pošlu mailem. Příští týden ale nedudu moct. jen dnes nebo po pátku.

Napsal: 12.05.2008 15:21
od ZATES
plnění
Taky foukáme" ERŤÁKA",kompresor je spínaný vozidlovou radiostanicí při vyhlášení poplachu z OPIS.Kompresor má vlastní redukční a pojistný ventil,rychlospojka obsahuje zároveň zpětný ventil .Ve vozidle je mezi RS a připojením do vzduch.systému vozidla další zpětný ventil,kdyby praskla propojovací hadice.Hadici od kompresoru odpojuje řidič než vleze za volant,taky dobíječ a spínání kompresoru (otázka 3 sekund).
PS.:nešahat do brzdového systému vozidla! Někteří kutilové to připojí kamkoliv.Čauky.

Napsal: 12.05.2008 15:21
od Project
Re Jakub
Aha, to mi nedocvaklo... Já myslel, že kompresor mají všichni vyřešený :o)

Takže: my máme nějaký starší kompresor, původně před lety pořízený na huštění pneu, na něj jsme přes odkalovač (např. z trambusa) připojili vzduchojem (40 litrů-opět např. z trambusa) a na prázdný vývod vzduchojemu jsme našroubovali dvojitý přetlakový ventil ( asi z LIAZ?), seřízený cca na 7 a 8 atm. Vypínání kompresoru je okolo 5,5 atm. Chtěl jsem, aby se plnil i druhý vzduchojem na Š 706, který přepouštěcí ventil otvírá až při 4 atm. v systému, ale pojistný ventil v trambusu odfoukne při 6 atm (proto vypínání kompresoru 5,5 atm). Rychlospojky jsme použili ty výše zmiňované na stříkací pistole, rozvody plastové hadice se zalisovávacíma koncovkama co bývají na T 815.
Jo a ty rychlospojky typ "maminka" mají v sobě zpětnou klapku, takže máme na zdi i na autě "maminky" a propojovací hadice je na obou stranách "tatínek" :o) Proto při výjezdu z garáže odpojíme hadici na obou rychospojkách a necháme ji v garáži.
Jen upozorňuji, že nová plnící větev v autě je ještě opatřena originál zpětným ventilem ( ten na rychlospojce nezaručí, že by při jízdě nemohl povolit..) Ale za ty tři roky se ještě nestalo, že by povolila rychlospojka co je na té zdi, takže to vypadá, že něco udrží.

Napsal: 12.05.2008 15:23
od Jarda EPS
RE: Project
Já jsem dal na auto "tatínka" kterej je našroubovanej na zpětný klapce a na hadici je maminka, takže nemusíš řešit žádnej průvan při odpojování hadicš, nebo myslet na to, že po připojení musíš otevřít nějakej kohout ;-) cenu klapky ti dneska už nepovím, ale doporučuju tam dát originál na vzduch ( ty na vodu by nemuseli dokonale těsnit a nemusej to vydržet) a pokud nakupuješ ve spec. obchodě s nářadím a ne v šíleným supermarketu tak pokud ji nemaj skladem, tak ti ji do tejdne pošlou

Napsal: 12.05.2008 15:23
od Project
Re: Jarda EPS
Aha, tak ještě doplnění: Myslel jsem stříkací pistole na stříkání barvy, nebo pistoli s manometrem na plnění pneu. Tyto mívají kovové rychlospojky a ty máme nainstalované. A není potřeba mít ve větvi žádný kohout. Pouze to při rozpojení hadice z "maminky" na stěně trochu "pšoukne" :o).
Pokud bych nejdříve odpojil hadici z vozidla, bude z ní utíkat vzduch, dokud nerozpojím rychlospojku na stěně.

Napsal: 12.05.2008 15:23
od Martin D
podribný návod
http://technik-po.ic.cz/index.php?id=9& ... a-vzduchem
Koukni na to a bude ti jasný postup

Napsal: 12.05.2008 15:23
od Jarda EPS
RE:
mě je funkce jasná, jen jsem nepochopil, proč dát na auto "tatínka", pokud mám v autě zpětný ventil, jako zbytečnost, protože musím odpojovat hadici na dvou místech a nepoužiju ji na nic ninýho (dofouknutí kola, ofuk a pod.) prostě je to jen nestandartní řešení, kdyby sem šlo vkládat obráky, nebyl by problém se líp dohodnout, možná zajímavej nápad, udělat tu v rámci techniky nějaký plány, ale to je spíš pro admina...
nicméně tímto bych bral své dotazy ohledně připojení za vyřešené ;-)

Napsal: 12.05.2008 15:23
od Jarda EPS
http://technik-po.ic.cz/index.php?id=9& ... a-vzduchem
P.S. Martinovy stránky znám, a už s ním chvilku komunikuju. Jinak jeho stránky považuju za velice zdařilé a vzhledem k tomu, že moc technicky zaměřenejch stránek neznám, ( prosím majitelé jiných - nekamenujte mne) tak ho hodlám v rámci možností podporovat!!!

Napsal: 07.01.2012 10:05
od cokapid
Včera jsme předělali auto Š706 RTHP také . Všechno šlape jak má ale chtěl jsem ze zeptat jstli nevíte kde najít zpětný ventil který bychom mohli umístnit hned za vzduchojem z kteréh nám vede hadice ke stupačče aby v případě porušení nedocházelo k e ztrátě tlaku. Ideální by byl zpěný ventil který by měl na obou stranách trn pro uchycení hadice stejně jako to mají rychlospoky.

Napsal: 07.01.2012 19:30
od Petr Měrka
Ahoj,zpětný ventil koupíš v každé prodejně nebo firemním skladě,který se zabývá distribucí ND na nákladní vozy.Tyto ventily ale mívají závit přímo na vzduchové hadice,které se používají ve vzduchové soustavě náklaďáků.takže to musíte zredukovat. My jsme to udělali tak,že jsme jednu stranu zpětného ventilu našrubovali přímo na potrubí a na druhou stranu jsme dali redukci na 8 plastovou hadici, která je pomocí další redukce a protikusu rychlospojky přichycena na schodu auta. Ještě jeden poznatek,ale to určitě víte: zpětný ventil funguje jen po směru šipky,která je na ventilu.

Napsal: 08.01.2012 14:38
od Honza
chlapy,jaký kompresor byste doporučili na dofuk CAS 32 T815 6x6?? stávající je tento: http://gude.cz/naradi/olejove-kompresor ... 50-eu.html

a řekl bych,že asi stačit nebude,ikdyž sem to někde viděl..