Stránka 1 z 1
Airbeg
Napsal: 10.12.2006 15:15
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:20
od stofi
Airbeg
Podělte se prosim o vaše zkušenosti ze zásahů u DN kde nejsou venku airbegy. Mám na mysli jak chránit sebe nebo i lidi v autě.
Napsal: 12.05.2008 15:20
od Ladislav Čablík
něco málo vím
na volant existuje návlek který zabrání vystřelení. A myslím že ho prodává i zahas.nevím ale, jak je to s bočními airbagy.to ať ti poradí někdo zasvěcenější.Jinak nám na školení říkali že nevystřelený airbag je velmi nebezpečný jak pro posádku tak pro zasahující hasiče.
Napsal: 12.05.2008 15:20
od Jakub Kozák
Airbagy
No, na přední existují zachytávače, ale na boční nic takového zatím není - nebo jsem to alspoň nikde neviděl ani nenašel. Teoretickým řešením může být třeba odpojení baterie nebo rozpojení kabeláže pod sedadlem i když nevím, jestli je to stoprocentní. Celkově by mě to zajímalo nejen u bočních (v opěradlech), ale i u "záclonek" nebo kolenních airbagů, které se už pomalu objevují...
Napsal: 12.05.2008 15:20
od Jiri Trnka
Re: Jakub
Co ja slysel, tak odpojeni baterie nevede k okamzite deaktivaci airbagu. Pred pribl. tremi roky jsem byl na predvadecce systemu, jez byl velmi podobny Crash Recovery System, o nemz se pise zde na Pozarech. Pri prezentaci byla prave zduraznovana data o casu mezi odpojenim baterie a uplnou deaktivaci aribagu, jez system obsahoval. Pamatuji si, ze me tenkrat prekvapilo, ze se jednalo od 1 minuty az do 30 min.
Urcite se zde ale najde nekdo, kdo ma presnejsi a aktualnejsi informace.
Napsal: 12.05.2008 15:20
od Lukáš Vejvar
Re: Kuba
No vzhledem k tomu, že rychlost výstřelu airbagu je kolem 400 km/hod asi si každý dokáže představit kolik šance by měl postižený či hasič na přežití
pokud se odpojí baterie, nemáš nikdy stoprocentní jistotu zda se airbag neaktivuje, proto je spousta těchto zachycovačů, který upevníš na volant. Viděl jsem i jednoduché "pletené"
který se během zlomku sekundy přetáhne na volant a nebezpečí výstřelu je alespoň u řidiče vyloučené.
Napsal: 12.05.2008 15:20
od Jakub Kozák
Airbagy
Jo - zachytávače předních neřeším, už jsem je viděl v praxi (tím myslím na ukázce). Spíš se připojuju k dotazu - co s bočníma...
Napsal: 12.05.2008 15:20
od Radek Svoboda
airbag
Na souteži ve vyproštování jsem hovořil s člověkem ze Škodovky, ten říkal, že výrobce musí zajisti (snad podle nějaké normy) funkčnost airbagů, ještě po 4 sekundách po nárazu, myšleno plnou. Říká se, že airbag může vystřelit ještě 1 minutu po nárazu. Odpojení baterie vyřadí sice řídící jednotku airbagů, jenže problém je v tom, že některé airbagy jsou aktivovány mechanicky. Snad je tam nějaká patrona, která se při nárazu vyšším než 4 g uvolní, rozbije a vybouchne, určitě jsou tak dělané předpínače pásů. (snad jem to dobře pochopil). Při odpojení baterie se doporučuje kabely přes sebe překřížit tím vyskratovat celý obvod. Neví se jesli to má vliv, ale nemůže se tím nic zkazit.
Napsal: 12.05.2008 15:20
od Jakub Kozák
RE: Radek
Ano, předpínače jsou tak řešeny. Jsou tam dvě patrony a v podstatě zjednodušený "wanklův motor" - nevím, jak jinak to popsat
Nejdřív vybuchne první patrona a když se "píst" dostane k horní úvrati, vybuchne další, která ho otočí ještě dál... Zjednodušeně řečeno
Napsal: 12.05.2008 15:20
od stofi
q
Díky všem za info.
Jestli jsem to pochopil dobře, tak je jedinná rada, odpojit baterie, vyzkratovat okruh(což se moc nechápu jaky to má vliv dát do zkratu
něco kde nic není) A pak se moc a moc modlit jedno ke komu.
Jenom je mi divné že na takovou jednoduchou věc nemyslí výrobce.
Napsal: 12.05.2008 15:20
od Pavel Cox
re Stofi
Ale může bejt. Jestli tam jsou obvody plný kondenzátorů. Ty můžou bejt nabitý, že by se s tim dalo svářet.
Napsal: 12.05.2008 15:20
od simír hasič
Cox
má recht, a to bys ještě měl vědět, kde všude ty airbagy jsou. Je na to takový každoročně aktualizovaný manuál, kde jsou podle typu jednotlivých vozidel uvedena místa, kde jsou ty potvory. Ten manuál už teď vypadá jako bible a stojí nemalé peníze. Ale hlavně: každý rok se aktualizuje. A teď si vyber....