Stránka 1 z 2
Hasící přístroj do auta - jaký?
Napsal: 19.10.2006 22:43
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:20
od Milan Hlupík
Hasící přístroj do auta - jaký?
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jaký je nejvhodnější typ hasícího přístroje do auta.
Zatím mák prýškový, 4kg.
Nejsem si však jistý, zda je to správná volba?
Taky se chci zeptat, zda je pravda, že hasící sprej pyrocool v zimě v autě zamrzne?
Napsal: 12.05.2008 15:20
od ruská vlaštovka
Pyrocool
Ano, přímo na nádobě je napsáno, že po případném zamrznutí a rozmrznutí se účinnost nemění. Co se pamatuji, tak by měl vydržet zhruba do -5 stupňu Celsia.
Napsal: 12.05.2008 15:20
od Pavel Novák
souhlas...
Musím souhlasit, pyrocool je fakt nejlepší. Je to vysoce kvalitní a účinné hasivo bez následků na životní prostředí. Jen upozorňuji, že hasivo není Pyrocool (to je starý název), ale PYROCOOM či tak nějak podobně... Ale mezi hasičema to bude pyrocool navždy... Asi...
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Vašek Vystrčil
jaký spray
Poraďte lajkovy. Co myslíte, jaký hasící spray je vhodný do auta? Tento nebo radši tenhle Nebo se vykašlat na spray a koupit radši rovnou hasící přístroj? Nebo hasičák do kufru + spray k řidiči?
Napsal: 12.05.2008 15:21
od
RE:
U hasicich pristroju bych asi premyslel o halotronu.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ruská vlaštovka
co do auta?
Vzadu bych si dal ten práškový a možná i nějaký větší, vpředu někam do dveří ten sprej - je tam hezky po ruce a může se hodit pro nějakou nepříjemnost v kabině (cigareta, zkrat na elektrických rozvodech ap.). Kdysi dávno nám zahořela elektrika ve Š110 asi dvakrát a ačkoliv to vždy skončilo jen spečenými dráty, stejně to nebylo nic moc...
Napsal: 12.05.2008 15:21
od miroslav černoch
Pyroccom
nechci nikoho klamat ale v Polsku vám tento hasící sprej neuznají, co nemá blombu, to není hasičák.Osobně bych k němu přidal prášek 2l.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Radek Ošlejšek
Pyrocom v kabině řidiče
Vozí někdo hasicí sprej přímo v kabině? Po přečtení informací na obale jsem ho raději dal do kufru: "...chránit před sluncem a nevystavovat teplotám vyšším než +50°C". Je ale jasné, že v kabině by byl užitečnější.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Mara264
re
taky muj názor je že když budeš potřebovat do Rakouska (aspon myslim) nebo Polska platí že musíš mít minimalně kilový hasičák a nejlepe s cejchem, no akyž je prošly tak taky zaplatiš.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Jakub Kozák
RE: Radek
Vozím ho vpředu v kaslíku...
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Jiří Vítek
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Marcel Páter
PYROCOM - co na to výrobce?
Dovolte, abych doplnil pár informací k hasicím sprejům PYROCOM. Momentálně jsou k dispozici 2 varianty - STANDARD (do 0°C) a novinka AUTO-MOTO (min. do -12°C) - více na našem webu
www.pyrocom.cz. Oba spreje jsou univerzální, na začínající požáry třídy A, B, C včetně zařízení pod napětím. Díky použitým komponentům jsou netoxické a mohou se používat na hašení osob (i nemrznoucí varianta).
Co se týče teplotní odolnosti - ta věta "Nevystavute teplotám nad 50°C" vychází z legislativních požadavků na značení výrobků a musí být na všech aerosolech. Nicméně jsme si vědomi potřeby skladování sprejů v automobilech, kde teploty na slunci běžně dosahují 70°C. Proto jsme sprej nechali testovat ve Strojírenském zkušebním ústavu v Brně a to až do teploty 95°C po dobu 16 hodin. Ani při těchto extrémních podmínkách nedošlo k poruše těsnosti, úniku tlaku natož pak k explozi (protokol č. 39-5065). Mohu tímto uklidnit všechny, kdo mají obavy z přehřátého interiéru vozidla. Nebezpečí hrozí až v případě přehřátí nad 100°C, kdy obsah vyvře a způsobí roztržení (nikoli explozi) plechovky. Toto může nastat snad pouze v přímém ohni a pak sprej funguje jako "hasicí granát".
Co se týče umístění - ideální je sprej uložit v dosahu řidiče (schránka ve dveřích, skříňka u spolujezdce, pod sedačkou, apod.). Nejde pouze o situace kdy jdu na pomoc někomu ven, stejně tak mohu potřebovat hasit v interiéru, kde zůstanu po nehodě zaklíněný...
Sám sprej vozím jak ve dveřích, tak u spolujezdce a navíc i v kufru... člověk nikdy neví
No a jestli prášek nebo pěnu? V každém případě pěnu na začínající požáry, elektroinstalaci, pneumatiky, ale i např. na přehřáté brzdové obložení apod. Prášek sice skvěle hasí hořlavé kapaliny, ale už nechladí a navíc se dostane všude i mimo ohnisko hoření a téměř nenávratně poškozuje vše, s čím se potká. Navíc s práškem nelze hasit lidi! Takže já osobně bych prášek použil až jako druhý v pořadí, kdy pěna nestačí, nebo způsobená škoda není rozhodující.
S přáním, aby všechny hasební prostředky ve vašich autech zůstaly pokud možno nepoužity
Marcel Páter
Technický manažer PYROCOM a.s.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Vašek Vystrčil
děkuji.
Moc všem děkuji za odpovědi. Takže jak jsem si myslel nejlepší je spray + hasičák..
A spray je lepší pěnový. Ještě mě prosím promiňte moje otravování, ale někdo tady nakousl Rakousko. Tam je hasící přístroj v autě povinný? V kterých zemích EU ještě? Ne že bych se tam cyhstal, ale jsem zvědavý...
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Jiří Sucharda
urcite je to Rakousko a Polsko
pak to jsou vozy verejne prepravy vcetne taxiku, kde je predepsany hasicak, tak nestaci sprey (i kdyz je dobry) ale za hasici pristroj se povazuje pouze pristroj s moznosti opetovneho plneni a kontroly vnitrniho tlaku (monometr nebo misto urcene k mereni). JJS
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Jiří Sucharda
jeste jsem zapomnel
radeji 2 kg nez 1 kg, mam vyzkousene
kilo je malo. JJS
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ZATES
souhlas
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ZATES
sory
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ZATES
sory
nějak mi to uteklo,myslím souhlas s J.Suchardou,mám zkušenost s POLSKEM.Nejdřív chtěli RHP 1kg a teď prý 2kg.Sprej není hasící přístroj,dle práva.Taky řeším kam ve vozidle RHP umístit,nejlepší v dosahu řidiče,ale v některých autech není opravdu kam! Čauky.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od David Richter
hasicí přístroj
Ja bych osobně doporučil PYROCOL ... mám ho v autě už nějakou tu zimu a pořád je plně funkčí ... Taky bych byl pro aby hasící přístroj patřil mezi povinnou výbavu vozidla ..