Stránka 1 z 1
Cisterny v zimě
Napsal: 29.05.2006 08:10
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jiří Brzobohatý
Cisterny v zimě
Jsme JPOV a uvažujeme o koupi nějaké starší cisterny (asi Matesa). Ale máme problém v tom, že zatím nemáme pořádně vytápěnou garáž, takže by jsme přes zimu měli problém s nebezpečím zamrznutí vody v cisterně. Jak jste na tom s cistrnami v zimě vy? Máte všichni vytápěné garáže nebo to řesíte jinak?
Napsal: 12.05.2008 15:19
od
RE:
Vetsina sboru ma vytapene garaze. Pokud nekdo nema, tak se CASku snazi pres zimu presunout do nejake vytapene (nejaky mestsky obekt, nedaleka stanice HZS atd.) pripadne ji musi vypustit a nechaji ji treba i venku.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jakub Kozák
Garáž
Co je to pořádně vytápěná?

KOlik tam tak míváte teplotu?
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Petr Fól
Garáž
Zdar chlapi,
taky jsme JPO V a cisternu máme přes celou zimu v garáži bez vytápění a naplněnou vodou. Je pravda, že CASka má svoje vytápění nádrže ( cca 4 kW). Termostatem udržuje teplotu asi +1st.C.
Jinak - při letošních -20st.C jsme naměřili v garáži -1,5st.C, což není mnoho, ale nádrž by zamrznout mohla.
čau
Napsal: 12.05.2008 15:19
od JSDHO Česká Třebová JPO II Michal
4 kW
docela solidní rychlovarná konvice. Kdo platí elektriku?
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Petr Fól
pro velitele JSDHO Česká Třebová
Zdarec,
elektriku platí obec, ale není to žádná horentní suma. Letos se vejdem do 6,5 tis. za rok za celý objekt hasičárny (garáž, šatna,kulturní sál). Tohle vytápění nádrže přijde asi na 1/3 oproti třeba akumulačkám.
Čus
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Aleš Bárt
Garage
Garáž u CASky máme vytápěnou, u DA ne. U casky udržujeme v zimě teplotu okolo 5-7°C. Jinak se v hasičárně topí ještě na šatně kde se udržuje 10°C a když se něco dělá tak v dílně. Na klubovně topíme v krbových kamnech (1x za rok zajedete do lesa je co topit)
Jinak existují chemické přísady proti zámrzu vody v cisternách - potaš.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jiří Brzobohatý
Ohřívání a potaš ?
To Petr: můžu se zeptat na technické podrobnosti? To tam jako máte strčenou do nádrže nějakou ohřívací spirálu nebo jak?
To Aleš: ten potaš - to je co? A nevíš kolik se tam do toho musí dát, když ta teplota v garáži klidně klesne při letošních mrazecj i na -4 C?
Napsal: 12.05.2008 15:19
od JSDHO Česká Třebová JPO II Michal
TO Petr Fóil
Asi jsme se dobře nepochopili - jen se mi zdálo 4kW příkon ohřevu hodně. To asi na jednofázák neutáhneš. Nebo ano? 400 W bych ještě bral.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od JSDHO Česká Třebová JPO II Michal
Oprava "TO: Petr Fól"
Omlouvám se.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Aleš Bárt
POTAŠ
Slovem potaš se v českých zemích v minulosti označovala zásaditá žíravina s různým obsahem K2CO3 . Prastarým výrobním postupem samozřejmě nebylo možno dosáhnout 100% koncentrace této sloučeniny v potaši, proto právě podle koncentrace K2CO3 dělíme potaš na několik druhů s obsahem K2CO3 od 30 do 90%. Ačkoliv je tato látka známa již několik století, její hlavní použití se dodnes téměř nezměnilo. Je jím a vždy jím byla výroba skla. V minulosti však méně kvalitní druhy potaše byly používány např. i k bělení a praní prádla nebo vydělávání koží. Pro označování směsí obsahujících K2CO3 máme ovšem u nás hned několik názvů, které někdy i označují speciální druhy potaše, jindy pouze potaš obecně. Těmi druhými jsou hlavně draslo, flus, salajka, ...
Jinak tato látka je přidávána do vodních hasicích přístrojů.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Hynek Obroučka
Taky si přidám trochu
Jsme JPO III (CAS-25 Š706 RTHP, OA GAZ 69) a ještě před šesti lety jsme neměli vytápěnou garáž a tak jsme měli přes zimu většinou vypuštěnou cisternu s tím, že k požáru byl zpožďený výjezd. Nyní máme celý objekt vytápěný plynovým kotlem, v garáži se udržuje cca 5 stupňů, v ostatních místnostech pak zhruba 10, ale stejně bývá odvodněné čerpadlo, neb nemáme výfuk kolem něj, ústí nám před zadním kolem, protože jsme zrušili vývěvu.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jakub Kozák
Garáže
My máme v garážích ústřední topení, teplota taky 4-5 stupňů, v šatně tak 10, v zasedačce pak i 25

Vodu nevypouštíme, ani čerpadlo neodvodňujeme. Věříme si, no

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Petr Fól
Vyhřívání nádrže
4Jirka: To těleso vypadá úplně stejně jako třeba v boileru. Je zabudovaný zespoda nádrže asi v 1/2 (přímo od výrobce). Termostat je na zadní stěně nádrže, mírně vpravo nad čerpadlem, asi 0,5m nad tělesem a asi 1,5m od tělesa.
4velitel Česká Třebová: Standardní napájení 230V a 10A jistič to udrží. Jinak v garáži v zimě máš poměrně stálé podmínky okolního prostředí (nádrž je uzavřená roletama), takže těleso to vytopí na +1st. a těch 2,5kubíků vody si tu teplotu poměrně dost dlouho podrží.
Čus
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jiří Sucharda
Ono to tu uz zaznelo...
ze ani tak nejde o zamrznuti nadrze (i pri male teplote ma voda ve velkem objemu dobrou tepelnou setrvacnost) ale jedna se spise o exponovane armatury (vodni delo, ventily, klapky) a take cerpadlo. Obecne, cim mate chladnejsi vodu v nadrzi v zime, tim drive musite u zasahu v mrazu provadet opatreni proti mrazu, napr, tocit vodu v ramci cisterny, odvodnovat cerpadlo apod. V zime udrzujeme v garazich cca 10 st., zkouseli jsme i mene, ale jelikoz jsme kombi stanice a mame veci u aut, je to pak trochu i problem nejen s auty, ale i s oblekanim prochladlych zasahovek a pak nasledny zasah v nich, coz znacne snizuje teplotni pohodu hasicu. Jinak je to samozrejme jen a jen o penezich. Jirka
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Martin Tonhauser
Garáže
U nás vzimě topíme jen cisternám, máme tam stabilní teplotu kolem 5°C , zásahovky máme taky u aut. U avií netopíme tyky to letos bylo poznat. Popraskali nám láhve s pitím
Co se týče odvednění čerpadel, tak ty odvodňujem pokaždé akci. Ono by totiž mohlo čerpadlo zamrznout i při jízdě k zásahu a celé vytápění garáže by pak bylo asi k ničemu.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jiří Sucharda
Re: Martin
presne tak jsem to myslel, stalo se nam jednou kdyz jsme velkou Tatrou jeli za mrazu vytahovat kamion a primrzlo mi cerpadlo a delo! Jirka