Stránka 1 z 1
manual x automat
Napsal: 15.03.2006 22:20
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Václav Pěchouček
manual x automat
Nekdo rad manual x nekdo rad automat ...
Priklanim se k tomu automatu, lepsi ovladatelnost pri jizde (moznost ridit obouruc). Ikdyz teren je trosicku problemovy (sice jak u koho Hummer je taky automat a projede skoro vsim)
Piste nic se neostychejte, a chovejte se jako doma ...
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Hynek Obroučka
Re: Václav
Myslím, že automat je super do města nebo na dálnici, ale do terénu je lepší manuál nebo poloautomat (Tiptronic), přece jen je lepší, když řidič může ovlivnit řazení. Zejména na ledě a sněhu se pak vozy s automatem hůř rozjíždí (pražská MHD má většinu busů v automatu a jak padne sníh, busy nejedou

) )
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jakub Kozák
Manuál
Já to vidím jak k čemu - můj osobák jednoznačně manuál, moje osmikolka jednoznačně manuál, ale třeba Dennis - tam jsem všema deseti pro automat, taková jízda k zásahu pak vypadá úplně jinak...
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jan Fiurášek
Tak tak
Zalezi na mistnich podminkach!Jesli je sbor v oblasti rovinate a spadne tam rocne minimum srazek,tak proc ne automat!Ale jestli si tak jak my v kopcich kde je treba jeste ted pul metru snehu,rozhodne 100%manual a podle terenu pokud mozno i s predkem!
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Tomáš Otčenášek
Nepochopim
napr ze HZS velkomesta, jakym Prerov je, koupi Scaniu 4x2. Hodne zvlastni volba. Prerov ma asi 50tis. obyvatel a hned okolo ruzne kopce a tak. Velice zvlastni.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jiří Sucharda
no vcera jsem vyprostoval tahac
s navesem s automatem a byla to chutovka, na silnici je to asi dobry, ale napul zapadly v hlubokem snehu a jeste debilni ridic - to je vrazedna kombinace

. Ten blb madar me jeste temer naboural, za dobrotu na zebrotu, ale to asi k diskuzi o automatu nepatri

Jirka
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jiří Sucharda
hlavne se to nedalo rozhoupat

x
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Tomáš Otčenášek
Teta
zapadla v Ostrave na parkovisti s Pažoutem a nebyla schopna vyjet. Rozhoupat automat je skutecne jen pouhym snem...
Napsal: 12.05.2008 15:19
od ruská vlaštovka
Nejlepší...
... je v takovém počasí zapadnout - ale do putyky a nechat si prokluzovat krkem pintu ginu. Samozřejmě na manuál

D.
P.S. Nejlepší je, když máte navíc v autě ještě protiprokluz a nedá se to vypnout. Někdy se vyplatí zkusit se prohrábnout až "na dno".
Napsal: 12.05.2008 15:19
od ruská vlaštovka
pokracovani
... což samozřejmě s nevypínatelným protiprokluzem nejde. Protiprokluz je sice šikovný při normálním ježdění, ale měl by být vyřaditelný právě pro "nestandardní jízdní situace"

..
Napsal: 12.05.2008 15:23
od Tomáš Otčenášek
Sranda na oslavach
Dne 23.6. se v obci Sisma konaly oslavy 70let zalozeni SDH. Na ukazku "zasahu" prijely vozidla AS Praga RN (SDH Oprostovice), CAS 16 IFA (SDH Pavlovice u Prerova), Skoda 706 RTHP (SDH Radslavice), jeste tam nekdo byl Avii DAckem, tyto vozy v pohode po mokrem hristi (rovina, trava, na vyjezdu kopecek asi 50cm na 10m delky) projely.
Jako hreb programu melo byt vyprosteni osob z havarovaneho vozidla.
Tuto ukazku provadel HZS OL kraje, u.o. Prerov se svou Scanii 4x2 automat. Z asfaltove cesty vedouci kolem hriste se ani nehla, strojnik se bal, ze by nevyjel z5. A jsme u toho co jsem rikal uz davno, nechapu smysl automatu jako vozidla prvniho vyjezdu ve "velkomeste" o 50 000obyvatelich. Mozna by se mel konecne nekdo zamyslet nad vhodnosti jednotlivych specifikaci podvozku do te ktere lokality.
Doufam, ze mi nekdo za tento prispevek nenecha vylepsit fasadu

Napsal: 12.05.2008 15:23
od Milan Churý
Napsal: 12.05.2008 15:23
od tatrablazen
automat se
skutečně rozhoupat nedá a když tak jen za použití brzdy a stejně je to skoro o ničem. vozidla tímto vybavená jsou tak akorát na silnici
45minut jsem doloval stralise z 10cm hlubokýho bláta. stáli tam tři šoféři opřený o svoje tatry a jenom se šklebili. vypnutej prokluz zavřený oba zadky /6x4+podvalník/ houpal jsem c o to šlo, 40litrů nafty kdesi, smrad z gum a byl venku. od tý doby jenom po silnici a ne moc mokrý. v zimě pod kopcem zapnu uzávěrky a čekám na cestáře ve vyhřátý kabině.
Napsal: 12.05.2008 15:23
od miroslav černoch
tak nevím
automat je do měst určitě vhodnější než manuál ale jak zde už někteří píšete že jednou z pomínek by mělo být vypínání samosvorky, nebo jen ruční uzávěrka. Při mírném náklonu vozidla a vozovky to vždy háže dostrany, pak se nejde třeba odlepit od svodidel anižbychom to vozidlo neočesali atd.
Tatra dodává taky automat(Twin Disc TD 61 s měničem) ale všechny uzávěrky se zapínají ručně, což není při automatu problém,
rozjezdy jsou v pohodě a v terénu si předřadím co chci.