Stránka 1 z 1

odrušení rdst

Napsal: 14.02.2006 20:23
od Návštěvník

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Ondřej Pašek
odrušení rdst
x

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Ondřej Pašek
odrušení rdst
Zdravim,máme v casce namontovanou radiostanici Motorola GM 360 a při běhu motoru máme problémy s rušenim. Nevíte někdo nějakou radu co stím. Díky

Napsal: 12.05.2008 15:19
od ruská vlaštovka
odruseni
To je jednoduche - staci si koupit poradnou stanici :-DDDDD.

No, dosti humoru :-). Pro zacatek je potreba zjistit, zda ruseni leze do radia po napajecich kabelech (pochybuji) nebo to bere antena. Zjisti se to snado tak, ze se antena odpoji, nastartuje se auto a zkouma se, zda ruseni zmizelo nebo ne. Protoze ale vetsina mobilnich RDST si s rusenim po napajeni dovede sama poradit, bude asi problem jinde. Prozatim zkus tohle a napis, jakym zpusobem se to ruseni projevuje. Tj. jen pri poslechu (vrceni, praskani) nebo pri vysilani (protistanice slysi spolu z reci z reproduktoru i vyti aletrnatoru) nebo neco jineho?

Napsal: 12.05.2008 15:19
od scrip
odrušení
Pokud se rušení projevuje pouze za běhu motoru.Je na 99% chyba v alternátoru nebo dynamu záleží na typu vozidla.U nákladních vozidel je alternátorprakticky jediným možným zdrojem rušení.Jak po napájení tak vyzařováním do antény.Dost často to bývá oxidace na kontaktech aternátoru(dynamy).doporučuji provást vyčištění a dotažení všech kontaktů.neškodí ani použít na vyčištění kontaktů a alternátoru např servisol super 40 nebo kontox.pokud po takovém zásahu závada nezmizi doporučuju opravu v servisu kde alternátory opravují.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Aleš Bárt
Nám se to stává
u GM 380 při přijímání, ale pouze když máme zapnutý maják. Chyba bude na 99% v rampě, ale možná i v umístění antény.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od scrip
odrušení
Je to praktycky to samé jako s tím alternátorem.pokud je to klasická rampa ve které se otáčí zrcadlo kolem žárovky způsobuje rušení motorek v rampě.tohle se odstraňuje daleko hůř.první krok by měla být kontrola antény.anténa by měla být umístěna co nejdál od rampy(ideální je střed kabyny ale to nejde vždy provést) Anténa musí mít pořádnou kostru pozor na oxidaci mezi patou antény a karosérii.pokud je anténa namontovaná jinde než přímo na karosérii(držák rampy apod.)je třeba provést prozemení(kus drátu ma držák a karosérii.Pokud je to technicky možné připojit co nejblíže k mororku majáku odrušovací člen(jde koupit v mototechně) a měl by být klid.Pokud jde o rampu se zábleskovým majákem tak to je horší je to velký zdroj rušení a pokud nepomůže kontrola antény nebo její přemístění tak se stím dá hodně problematycky něco dělat.Ani tyhle rady nejsou všelék