Stránka 1 z 2

hydraulické nůžky

Napsal: 26.09.2005 18:52
od Návštěvník

Napsal: 12.05.2008 15:18
od
hydraulické nůžky
Ahoj kolegové,na naší stanici máme novou hydrauliku Lukas, rozpínák LSP 40EN a nůžky LS 200EN. Nedávno byly tyto nástroje poprvé použity, při tréninku na nějaká stará auta. A na ostří jedné čepele nůžek se objevila vymáčklina. Tímto tempem by ostří čepelí vydrželo tak 20 použití.Tak se chci zeptat, zda si myslíte, že to je normální? Co jsem já slyšel, tak náhradní čepele (obě) stojí kolem 40 000 Kč, a i kdyby stály o hodně míň, očekával bych větší odolnost. Je možné, že s nimi někdo při stříhání páčil (co se nemá) a to poškození způsobil on.Můj obdiv k výrobkům Lukas dostal trochu trhliny. Myslíte, že je možné, že by čepele byly nekvalitně vyrobeny (špatný materiál, nesprávné zpracování ....), a že by to byl důvod k reklamaci?

Napsal: 12.05.2008 15:18
od Petr Demetr
Reklamace
Pokud to bylo použito na to co se má - dle návodu, s reklamací bych neváhal ani minutu

Napsal: 12.05.2008 15:18
od Luboš Samec
Lukas
Měl jsem možnost mnohokrát pracovat s různými typy od Lukase a byl jsem spokojen. Podobně poškozená čelist by být neměla, otázkou je zda některý z vašich kolegů nezkusil střihnout něco co se nesmí, tedy např. volantovou tyč, pedál nebo jiný pevný materiál. Tím dojde k poškození čelistí a někdy i celého zařízení. Pokud na 100% víte že se s tím nic podobného nestříhalo tak se obraťte na výrobce protože vada materiálu se nedá vyloučit. I když všechny výrobky jsou kontrolované a já osobně jsem se s tím ještě nesetkal.

Napsal: 12.05.2008 15:18
od
Re:
U stříhaní jsem nebyl, takže bohužel najisto nemůžu vědět, zda s tím jiná směna neprováděla nějaké nepovolené manipulace.
Ještě chci dodat, že poškození ostří bylo tak 7 mm.
Další otázkou je, zda by někdo na stanici na moje upozornění (jako toho posledního výjezdového hasiče :-) ) reagoval.
Viděl jsem jinde i jiné nůžky s částečně poškozeným, vymačkaným ostřím, ale beru, že za několik let používání se prostě nějaká ta chyba při stříhání udělá, a tohle asi bude její důsledek.
A díky za Vaše názory, aspoň jsem si udělal trochu jasno.
P.S. Pane Samče, objeví se někdy na tomto webu článek o "Nebezpečí vyskotlaké hydrauliky" (viz. dizkuze na začátku tohoto roku)?

Napsal: 12.05.2008 15:18
od Miroslav Český
Lukas
Naše stanice Jílové u Prahy má od začátku roku novou sadu hydraulického vyprošťovacího nářadí od fy. Lukas ( LSP 4O, LS 330, GS- 6R-SR.
Do nedávné doby jsme používali nářadí fy. Narimex, které již svým výkonem nestačilo na konstrukce nových vozidel ( MB, Audi aj. ). Při výcviku s tímto nářadím se také objevilo poškození čelistí nůžek LS 330. Přisuzujeme to , ale nepřiměřenému nároku na zařízení.
Pří použití u reálné DN se tento problém neobjevil.
Z toho plyne, myslím si, že je nutné při výcviku dodržovat pracovní perametry nástrojů a nemít na něj přehnané nároky.

Napsal: 12.05.2008 15:18
od Ivo Šimanovský
souhlas
Tato vymačklina je důkazem kvality nástroje.Téměř na sto procent někdo použil nůžky na nesprávný materiál ( zřejmě neúmyslně).Kdyby ostří bylo tvrdší, čepele prasknou.Párkrát jsem tuto situaci řešil.Aby nedošlo k poškození protější čelisti a k dalšímu nežádoucímu tření v místě poškození o sebe, je třeba normální kamenný brousek na kosu a tuto vymačklinu zlikvidovat.Nepoužívejte na tuto operaci elektrické nástroje, mohli by jste povrch čepele spálit a tato vymačklina jak říkáte už se tam bude objevovat i při střihání měkých materiálů.S tím jsem se setkal a takhle jsem to řešil.Jinak zdravím a nástroje máte pěkné.

Napsal: 12.05.2008 15:18
od
Re:
Pane Miroslave Český,
jestli se mohu zeptat, co jste s nůžkami prováděli při výcviku, že se ostří poškodilo?
Pane Šimanovský - opravdu bude stačit obyčejný brousek na vybroušení vymáčkliny ostří první čelisti, které zasahuje do dráhy ostří druhé čelisti?
Díky za názory.

Napsal: 12.05.2008 15:18
od Luboš Samec
RE:firefall
Minulý týden jsem se setkal s p. Vláčilem z firmy Nordstahl (zastoupení LUKAS v ČR). Také si myslí že se to stalo nesprávným použitím tohoto nástroje. Vzhledem k tomu že je zařízení nové bych moc nedoporučoval zkoušet to brousit ale raději se obrátit na dodavatele. Pokud tedy bylo zařízení zakoupeno u oficiálního zastoupení. V poslední době se objevují nástroje zakoupené jinde než u oficiálního zástupce LUKAS pro ČR (Nordstahl). Pak by jste mohli mít s reklamací problémy. Pokud jde o slíbený článek mám ho stále ve stadiu rozpracování a nějak nemám čas ho dokončit. Co nejdřív se na něj vrhnu.

Napsal: 12.05.2008 15:18
od Ivo Šimanovský
Pán se ptal, já se snažil poradit
Pro jakou variantu se rozhodne, je jeho věc.Proto aby se předešlo případným komplikací, radím obyčejný brousek.Sám jsem to nělal několikrát(samozřejmě že to není za 5 minut hotové) a pokud je firma Norstahl taková, jaké s ní mám já zkušenosti, tak vám tento návod jenom schválí.Pokud se rozhodnete pro reklamaci, je to jenom vaše věc.Nikomu jsem svou radu nevnucoval.V žádném případě nemám zájem se s nikým přít, nebo zahájit bouřlivou diskuzi.

Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jiří Sucharda
me by jen zajimalo...
kdy uz konecne prevezmou oficialni zastoupeni firem trosicku evropske, nebo slusne manyry (ted to myslim obecne se zminovanou firmou nemam zadnou zkusenost) a budou se chovat loajalne a profesionalne ke ZNACCE nikoliv ke svym prodejum. Proste ve svete je bezne, ze kvalitni servis apod. dostane ve znackovych servisech kdekoliv na svete jelikoz jste si kdekoliv na svete zakoupil jejich vyrobek. Vety typu jsme obchodni zastoupeni firmy XXX, ale opravime jen zarizeni koupene u nas si myslim ze by vyrobce nerad slysel, nebot vyrobci jde hlavne o prodej. Jirka

Napsal: 12.05.2008 15:18
od
Re:
Děkuji za vaše názory.
Co se týká broušení čelistí hydraulických nůžek, tak mi kdysi někdo tvrdil, že vzhledem k jejich tvrdosti nepůjdou ostřit pilníkem, protože ten by měl být z nástrojové oceli, a její tvrdost v tomto případě není dostatečná.
Brousek je ale asi tvrdší, a tak i když ne tak rychle, jít by to jím mělo.
A já asi skončím u varianty, že došlo k nesprávnému použití nůžek. Třeba někdo zkusil střihnout volantovou tyč, která byla u aut z dřívějška robustně a pevně udělaná. Víme, že se to nemá, ale možná paradoxně to platilo u starých aut a u nových by to už šlo ?...

Napsal: 12.05.2008 15:18
od Luboš Samec
RE: firefall
Volantové tyče se nesmějí stříhat ani u starých ani u nových aut. Je to natolik pevný materiál že to prostě nůžky nezvládnou. Někdy může dojít k tomu že se nejen poškodí čelist ale obě čelisti se rozlomí. Při vyprošťování se volant odtahuje pomocí řetězů. Neměl by se stříhat ani např. pedál, na ty vyrábí LUKAS speciální střihač který na něj stačí. Prostě klasické nůžky jsou na plechařinu.

Napsal: 12.05.2008 15:18
od Pavel Všelko
Ad nestříhat !
to je pravda, ale jinak řečeno - nesmí se střihat kalené a předpjatě materiály, tzn. volantové tyče, pedály, torzní tyče, pružiny a pod.

Napsal: 12.05.2008 15:18
od
Re: stříhání pedálů.
Co já vím, tak stříhač pedálů (myslím Narimex)se od nůžek liší ve 2 věcech: je mnohem menší (takže je možno se s ním dostat do malých prostor) a má čelisti, které jdou přímo proti sobě v jedné rovině - podobně jako stranové štípací kleště. Že by právě toto bylo ta vlastnost, umožnující stříhat pedál?
Pak je ale zajímavé, že firma Weber vyrábí malé nůžky, které jsou určeny ke stříhání pedálů, ale vypadají opravdu jen jako zmenšené hydraulické nůžky - čelisti jdou proti sobě v paralelních rovinách jako u normálních nůžek (aspoň tak soudím z obrázku).
http://www.weber.de/html_engl/rettu_schneid_s50.html
Logicky mi to nějak nejde dohromady.

Napsal: 12.05.2008 15:18
od Dedek Vladimír
Milwaukee PSX 18
Tohle je věcička a když jí dostanete do ruky tak máte auto naporcované za chvíli. Dokonce to řeže i volantové tyče a pedály. Sice to není plnohodnotný LUKAS nebo něco podobného, ale práce udělá hromadu. Na dvě AKU pracuje přes 30 min a dobití na inteligentním rychlonabíječi trvá 20 min. Na druhou stranu to má velkou spotřebu pilových listů (jeden za 30,- kč na auto). JInak to řeže i dřevo do průměru 150 mm, zdivo apod.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Tomáš Otčenášek
2 Dedek Vladimír
Vy jste dealer, nebo tak neco? Docela si nedokazu predstavit, ze napr. misto rozstrihnuti C sloupku "lita" zranenemu ridici kolem hlavy platek te mecovky. A to skripani plechu musi byt tez skvely akusticky koncert. Brr.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od
RE: Dědek
No nevím srovnávat Lukas a mečovou pilu mi nepřijde jako to pravé ořechové.
Naše jednotka je má taky ve vybavení teda Dewoltky , ale to není zas tak velký
rozdíl. Ta pila slouží jako doplněk a nemůžu jí brát jako plnohodnotný vyprošťovací
nástroj. Já osobně to beru jako poslední možné řešení a nebo v případě hromadných
dopravních nehod kdy je opravdu nutno použít každý nástroj na vyproštění více zraněných z více vozidel.
Docela se shodnu s názorem napsaným výše , při řezání dochází k nepříjemnému hluku a myslím si že pro zraněného ve vozidle to není asi to co ho zrovna uklidňuje.
A taky si myslím že k poškození břitu jaké je tu popsané došlo nevhodným použitím.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Hynek Obroučka
Použití mečové pilky
mi přijde při vyprošťování přinejmenším diskutabilní, vozidlo se při řezání plechů otřásá, což asi nebude příliš dobré pro uvězněnou zraněnou posádku... Použil bych ji až ve chvíli, když by jiná možnost neexistovala, rozhodně bych ji nastavěl na roveň vyprošťovacímu zařízení.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Dedek Vladimír
Obhajoba
Dealer určitě nejsem, jen jsem popsal co používáme a jak to funguje. Od toho tady ty diskuse jsou, aby jsem si navzájem sdělili co nejvíce informací a zkušeností a pomohli tak druhým s rozhodnutím při jakémkoliv výběru. Když jsem mečovku viděl poprvé na mezinárodní soutěži (už nevím který rok) v Praze tak jsem zíral co to umí. Tuším, že to bylo soutěžní družstvo z Anglie, ale nejsem si jist. Pak se to v podobě DeWaltu dostalo do výzbroje jednotek HZS, jenže stejně všichni použivají hydrauliku a kufr s pilou se válí v autě. My jsem to koupili jako variantní řešení, protože 650 tis. za celou sadu hydrauliky je dost peněz. V příspěvku píšu "Sice to není plnohodnotný LUKAS nebo něco podobného, ale práce udělá hromadu." takže to nesrovnávám s Lukasem, jen poukazuji na to, že to auto se dá rozporcovat i bez hydrauliky. No a hluku je u DN beztak dost, takže jestli mi tam vrčí agregát a skřípe plech v sevření nůžek, nebo tam bzučí mečovka už je v celku nepodstatný, protože ten zraněný se uklidní už jen tím, že se mu snaží někdo pomoct, ale to by asi líp vysvětlil nějaký lékař. V americe dokonce používají klidně rozbrus, tak buďme rádi, že jsme v čechách. A plátek mečovky kolem hlavy taky nikomu nelítá, protože je tak krátký, že přečnívá max. 2 cm za sloupek (podle toho jak je sloupek silný) a to nůžky zaberou podstatně víc místa. Tam co tuhle pilu máte ve výbavě tak si její možnosti vyzkoušejte, všechno je jen na zvyku a výcviku. Všechno má své pro a proti, ale bohužel všechno začíná a končí u peněz.