sanitní vůz Volha 24-02 Tamro
Opět otevírám diskusi zcela nehasičskou,ale přesto příbuznou.Oblíbené téma jedinečné sanitky,postavené na podvozku známé Volhy a vyráběné ve Finsku v 80.letech.Připomínám,že jediný exemplář v Čechách jezdil v Praze v letech cca 1984-1992.Při návštěvě německé firmy Apprich/jinak také AP Secur/,která produkuje pancéřová vozidla pro peněžní přepravu,jsem se setkal s bývalým vývojářem právě finského Tamra-podotýkám,že tamro již dnes neexistuje-který mi k Volze sdělil pár informací,které jsem ani do té doby nevěděl,a to si troufám říci,že to pražské auto mám dodnes v živé paměti.Například dva typy rozvorů náprav/až na fotografii,kterou mi ukázal Martin Vavroš,jsem pozbyl přesvědčení o prodlouženém rozvoru právě Volhy z Prahy,o níž jsem tvrdil,že právě tato ho měla-evidenční číslo bylo 176/,dále výbava pracoviště řidiče až po výbavu prostoru pro pacienta.Volha tedy podle informací byla vyráběna v celkem MALÉ sérii cca 70 vozů,z nichž většina jezdila v SSSR,Finsku,1X v Polsku a právě ta jedna v Praze.Dále se jednalo i v NDR,ale tu info si musím ověřit,jisté však je,že v Lipsku působila její sestra Latvija Tamro/originál/.Auto se tedy vyrábělo na podvozcích o dvou rozvorech náprav-klasická Volha combi/pražské auto/ a delší,jež je vyobrazeno v prospektu.Liší se jak z vnějšku/uspořádání oken v zástavbě,dveře do prostoru pacienta z obou stran/,tak i zevnitř/kabina-k delšímu vozu byla dodávána výbava ve spolupráci s Volvem včetně sportovního nastavitelného volantu,krátké byly typicky Volha bez úprav/Ve své podstatě v tehdejších evropských měřítkách šlo pouze o PŘEVOZOVOU sanitku neboli KTW,i když v exportní verzi byla označována jako TAMRO MINI AMBULANCE VOLGA.Tedy šlo o auto v kategorii jako např.Mercedes "Bonna"od Miesenu. V Praze však znamenala v 80.letech značný pokrok proti 1203,na tehdejší poměry v ČSSR šlo o "superambulanci".Když přišla,ještě byla hudba budoucnosti doba Mercedesů 308 a 311,které začaly v roce 1985.Tohle auto však jak přišlo s velkou pompou,stejně tak rychle bez památky zmizelo.Chci v budoucnu vytvořit stránku věnovanou výhradně tomuto vozu.Obracím se tudíž na všechny,co mají k Volze co říci,aby se buď připojili do fóra,nebo mi napsali na
nifek@seznam.cz.Měl jsem zprávy,kde to auto skončilo,ale jsou tak z půlky důvěryhodné nebo neověřitelné.Zajímá mě,zda tento atyp vůbec ještě existuje a jakákoli byť jen vzpomínka,informace.