Stránka 1 z 6
Vrtulníky pro IZS?
Napsal: 13.02.2004 02:45
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin Vavroš
Vrtulníky pro IZS?
Vážení,naše policie jsi pořídila první ze sedmi vrtulníků EC 135.Vše schovala pod hlavičku Integrovaného záchranného systému.Jsem zdravotník a nechápu,co ty vrtulníky budou kromně letecké zdravotnické záchranky a pár pátracích letů dělat.Povodně přece nemáme každý den.Naco bude mít naše policie tolik vrtulníků? Na regulaci dopravy?Zde by stačil malý typ vrtulníku.Není to drahý přepych v době,kdy se musí ve všem šetřit?Nestátní provozovatel LZS jsi EC 135 pořídil za 93 miliónů(byď 3 roky starý)a naše policie je má za skoro dvojnásobnou částku.To vrtulníky mají takovouto amortizaci?NEVYUŽIL BY IZS TYTO PROSTŘEDKY TROCHU ROZUMNĚJI?
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Michal 911
vrtulníky
Domnívám se, že IZS takové vrtulníky potřebuje staré vrtulníky Bell budou pomalu dosluhovat. Jde totiž o to, že vrtulníky mají skutečně dost velkou amortizaci. Nevím, kolikrát jste se setkal se součinností s vrtulníky, ale já vím, že jejich přínos je veliký. Nejde jen o "pár" pátracích akcí. Pro potřeby policie vrtulníky dělají mnoho, a dost závažných, akcí. Stejná situace je na úseku plnění úkolů záchranné služby. Převozy těžce zraněných z míst, kde by to sanitkou trvalo neúměrně dlouho doprava záchranářů na špatně dostupná místa apod. Navíc zakoupené vrtulníky jsou dražší i z toho důvodu, že mají kompletní vybavení, které se pro tyhle vrtulníky dodává. Jsou to například silné světlomety, termokamery, videokamery, zařízení na přenos obrazu apod.Ono záchranu lidského života lze špatně vyčíslit penězi, a když vrtulník pátrá pomocí termovize po ztraceném dítěti nebo podobně, tak je, aspoń pro mne, cena nezajímavá. A věřte, že těchto akcí je dost a ne pár...
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin
jj,každý máte tak trochu pravdu
Sice je to tak trochu přepych,ale život nelze vyčíslit penězi.Staré vrtulníky typu Bell které slouží u LZS PČR jsou docela dobré,ale musíme brát v úvahu to,že už nějaký ten pátek slouží a taky že na něj působí nepříznivé vlivy při letu apod..jako vítr,voda,apod... omluvte ten pravopis.a jukněte se na
www.lzs.unas.cz ve fotogalerii nejdou sice náhledy,ale když na to kliknete,tak se obrázky zobrazí,dělám na tom,čaf
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin Vavroš
Vrtulníky pro IZS?
Nebylo mým záměrem zpochybňovat nákup pro LZS,ale zpochybňovat nákup vrtulníků s luxusním vybavením a schvávat se za IZS.Zajímám se o vrtulníky a jejich zástavby od zahájení provozu LZS u nás a znám ceny jak vrtulníků,tak jejího dodatečného vybavení a tvrdím,že vybavení,které si naše policie pořizuje (pod hlavičkou IZS) za peníze daňových poplatníků je nepřiměřené ke svým potřebám a velikosti České republiky.Již při nákupu vrtulníků Bell 412HP přímo výrobce vrtulníku se podivoval nad požadavky policie ČR.Myslím si,že vrtulníkový park policie ČR je nekoncepční.Je tam,podle mého názoru velký počet vrtulníku střední kategorie,ale vrtulníky lehké kategorie(kromně 2ks Bo 105) nejsou zastoupeny vůbec.A právě tyto vrtulníky by mněla podle mého názoru policie hlavně mít(nízká nákupní cena a nízké provozní náklady).I tyto vrtulníky uvezou FLIR a další věci,které jsou bezesporu potřebné pro práci policie.Opravdu nechápu co ty vrtulníky (5ks EC 135) budou pro IZS dělat.Ptám se vás hasiči,kolikrát potřebujete pro svou práci vrtulník?A když ho potřebujete,proč nevyužít vrtulníky LZS.Potřebujeme mít kromně 10.stanic LZS ještě dalších 6.stanic vrtulníků pro IZS?Nestačí pro naší malou republiku stanice policejních vrtulníků v Praze a ne v Brně,ale např. v Olomouci,nebo v Přerově(aby byly uprostřed Moravy) a mněli dolet do 30.minut na skoro všechny místa ČR?Ušetřené peníze by se mohli využít na pozemní patroly Policie,aby se neomezovali služby s vysvětlením,že nejsou peníze na benzín do služebních vozidel a nemuseli by jsme my zdravotničtí záchranáři být napadání,jen proto,že není k dispozici policejní hlídka,protože jsou omezené služby.Vím,že jsem to pojal z mnoha stran,ale peníze v našem rozpočtu jsou jen jedny a když budu na jedné straně vyhazovat,tak na druhé musím šetřit.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Michal 911
Re:
To vypadá velmi rozumně.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin
jj,souhlas
to už potom ju,hele nemáš náhodou ted to nový číslo letectvý a kosmonautika?dělám stránky o vrtulnících co jsou v lzs apod...a ten EC 135 tam je.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin Vavroš
Vrtulníky pro IZS?
x
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin Vavroš
Vrtulníky pro IZS?
x
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin Vavroš
Vrtulníky pro IZS?
Nové číslo L+K jsem si koupil.Překvapilo mne,že policie bude mít do budoucna 17 vrtulníků.K čemu?Naše republika je tak velká?U NÁS DOCHÁZÍ K TOLIKATI MIMOŘÁDNÝM UDÁLOSTEM ZA JEDEN DEN?Z toho článku vyplynulo,že policie jsi kupuje EC 135 pro sebe(kromně 3 vrtulníků pro LZS).JE JEDNODUCHÉ SI PROSADIT SVOU POD HLAVIČKOU NĚKOHO JINÉHO.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od ruská vlaštovka
Vyuziti
Nechal bych ty 135 vyzbrojit minimalne kanonem a dvema podvesy na rizene rakety a pridelil je k dopravce!

Napsal: 12.05.2008 15:18
od Pavel Cox
Re. Martin Říha
Koukal jsem na ty stránky o LZS a jsou zpracovaný dost povrchně. Sorry. V technice jsou fotky z nichž aspoň jeden vrtulník nemá s LZS v ČR zjevně nic společného (HUGHES SCHWEIZER 269 C), ledaže by se vozili pac. na lyžině jako v MASHi.

O historii již raději ani nemluvit. Nekomentuji to, že začíná rokem 1993. Belly byla vybavována PČR. Jenomže v LZS působí několik subjektů. Armáda, PČR a nestátní provozovatelé. Armáda má převážně PZL W3A Sokol s tím, že může nasadit i větší vrtulníky, Mil Mi 17 a možná další. Doufám, že kvalita informací je dána pouze tím, že jsou stránky ve výstavbě. Pokud se chce někdo dostat ke spoustě informací o LZS či vrtulnících obecně, doporučuji stránky
www.vrtulnik.cz (nemám s nimi nic společného).
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Pavel Cox
Re. Martin Vavroš
Musím říci, že tak jak to máte podané to vypadá, že máte tuto problematiku docela zmáklou? V každém případě informace a dedukce vypadají fundovaně. Popravdě nemám rád argumentaci typu "cena lidského života se nedá vyčíslit" jak zaznělo v diskuzi, protože mám zkušenost, že za takovouto argumentací se dá schovat a protlačit ledacos. Řeklbych, že s vámi vřele souhlasím a náš stát by měl podávat kvalitní informace aby mohl být pod veřejnou kontrolou kam se cpou naše peníze. Co jsou to potřeby IZS?
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin Vavroš
www.vrtulnik.cz
Zdravím Vás a děkuji za kompliment k našim stánkám.Jsem záchranář(dočasně odvelený na oddělení nemocnice-z důvodu praxe) a sleduji vývoj LZS u nás od začátků.Hlavním promotérem stránek je bývalý vojenský a současný záchrankový pilot Bob Čech.Je mi někdy smutno,když čtu kolik toho policejní letka dělá pro záchranu lidských životů a ochranu obyvatelstva,přitom (podle dobře informovaných zdrojů je až 80%letů policie,když nepočítám LZS k věcem,kde by vůbec vrtulník nemusel být).Několik známých případů: loni v zimě se ztratil v okolí hory Praděd číšník-byl hledán termovizí(FLIR) po skoro týdnu od svého zmizení(mám jen středoškolské znalosti fyziky),ale vím,že kdyby se ztratil ráno,tak už odpoledne v zimním prostředí termovizí nic nenajdu.Nebudu komentovat výlet pana premiéra Grosse na pohřeb Ivana Hlinky(vrtulník EC 135 by určitě byl užitečnější na stanici LZS a auta z Prahy tam stejně jely).Další případ se odehrál minulý týden,kdy vrtulník Bell 412 naší policie pátral po dětech,které zapálily stoh(myslím si,že náklady na vrtulník byly daleko větší,než samotná způsobená škoda).Takhle by mohl výčet nesmyslných akcí pokračovat.Prostě si musí za naše (nemalé) daně zalítat.Mrzelo mne, už v roce 1997,kdy byly u nás na Moravě povodně,tak se mluvilo jen o vojácích a policii,jak zachraňovali lidi z rozbouřeného živlu(ano mají velkou zásluhu a patří jim velký dík),ale nikde jsem se už nedočetl,že první kdo začal lovit spoluobčany z vody byl vrtulník LZS Ostrava od nestátního provozovatele.Bavil jsem se s mnoha lidmi od policie,ale nikdo mi nebyl schopen říct,co vrtulníky pro IZS budou každý den dělat.Copak u nás každý den dochází k tolika mimořádným událostem?Když k nějaké dojde,tak se dá použít i vrtulník LZS (jak jsme minulý týden viděli u nehody cisterny na D1).I hasiči můžou letět s vrtulníkem nestátního provozovatele.Taky mne strašně moc zajímá,jak se u nás bude řešit situace v LZS od nového roku.Přistoupili jsme na letecké předpisy JAR 29 OPS 3,kde se hovoří,že letecká záchranná služba je komerční činnost a tudíž její provozování nepřísluší státnímu provozovateli.Podivejme se jenom k sousedům:Rakousko-LZS provozuje výhradně nestátní provozovatel,Německo-policie a armáda lítá jen do konce roku,stanice přebírají nestátní provozovatelé apod.Samozřejmě,že by se mělo řešit financování provozu LZS,aby společnosti byly neziskové(HEMS se snaží),ale není politická vůle něco řešit(jako je to s celým zdravotnictvím).Myslím si,že vrtulníky pro IZS(mimořádné události) by měla mít armáda.Policie by samozřejmně měla mít helikoptéry také,ale jiných kategorií.Copak na sledování dopravní situace potřebuji Bell 412,nebo EC 135?Nejrozšířenější policejní vrtulníky ve světě jsou Bell 206 Jet Ranger a Eurocopter řady AS 350/355,ale naše policie má drahé EC 135(za jeho cenu jsou dva AS 355 a tři Bell 206) a velký počet Bellů 412(5ks).No daňoví poplatníci to vše zaplatí a my budeme mít špičkovou techniku(i když pozemní kolegové musí psát na starých psacích strojích a jezdit jen v nejnutnějších případech,protože pohonné hmoty do automobilů jsou drahé),však pod záchranu lidských životů se dá schovat hodně a nikdo si nedovolí něco říct.Pořád se hovoří o šetření ve státním rozpočtu,ale...
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin
RE:Cox
ty stránky jsou mím prvním výtvorem a již na nich dále nepracuje,předal jsem je Marku Motyčkovi,takže odted případné dotazy či připomínky směřuj k němu to za 1) za 2)pokud jis stránky prošel,tak se tam nacházejí např fotky sokola i MIčka
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Pavel Cox
Re: Martin Říha
Jasně Martine, jde vo to, že informace i fotky mi přijdou takový dost chaotický a bez nějakejch komentářů. Laik těžko pozná jestli zobrazený vrtulníky jsou používaný na LZS, nebo ne. Já sám si nejsem některejma typama jistej jestli se vůbec u nás v ČR vůbec používají, protože se v tom tak podrobně nešťourám. Prostě víc informací co to je zač. Vysvětlení, že se na nich nepracuje mi stačí. Jen je mi to trošku líto, protože jsem se nejdřív zaradoval, že se dostanu na nějaký profesionálně (byť amatérem) zpracovaný web o air záchranařině, která mi přijde hrozně zajímavá. Ale pustit se do něčeho takovýho už chce skutečně mít dost rozsáhlé vědomosti z oboru a přístup k informacím aby se mohl web vyvíjet. Vem si třeba za vzor mnou zmiňovaný
www.vrtulnik.cz . Byť třeba bych mohl mít k jeho uspořádání trochu výhrady, musim říct, že informace tam jsou natolik rozsáhlé, že to je námět na spousty diskuzí. A mám pocit, že jsem poznatky z nich načerpané již někdy použil. Kdyžtak dej vědět jestli se budou stránky dál vyvíjet a kdo na nich bude pracovat, jestli to je jenom nadšenec, tak bude mít spoustu práce udržet kvalitu informací do budoucna. Přotože nebude znát souvislosti, nebude mít přístup k informacím a hlavně - nebude spoustě věcí rozumět. Možná se mnou nebudeš souhlasit ale je to skutečně tak. Vem si, že seriozní novináři při zpracování nějakého tématu mají odborné konzultanty. Pokud by jste nějakého měli, sem s ním, rád se taky na něco zeptám.

)
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Pavel Cox
Re. Martin vavroš
nenažranost našich mocipánů je skoro neuvěřitelná. Ten vejlet Grose mě docela nadzvednul ze židle. Ne ani tak pro samotnej fakt, že se proletěl, ale pro tu aroganci, kdy zjevně kašlou na mínění lidí. Každej politik by měl bejt zároveň i diplomatem. Protože negativní reakce se daly očekávat. Pořád krafou o nutnosti úspor a pak si udělá vejlet za peníze daňovejch poplatníků. Nejde o to, že to stálo pakatel v rozpočtu, ale že si to vůbec dovolil. Politik by tu měl bejt pro nás a ne my pro něj. Jinak k vrtulniku.cz. Fakt dobrý. pokud znáte autora osobně, poděkujte mu prosím za mě, fakt dobrý stránky. Kde záchranaříte?
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin Vavroš
Cox
Jsem z Ostravy.Zatím nepracuji na záchrance,ale po dokončení večerního studia na zdravotní škole by chtěl.O problematiku LZS se zajímám od jejího vzniku.Pokud Vás budou zajímat nějaké podrobnosti ohledně záchranné služby,tak mi dejte vědět na adresu
martin.vavros@email.cz
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin
RE:cox
já mám již webů moc,takže jsem ten web předal marku motyčkovi (
www.hasicmonty.wz.cz) nevím,jak moc tomu on rozumí,něco jsem mu o tom řekl,kde najít více informací,nějaké fotky bych mu mohl také poslat,ale ted už ten web,prostě není na mě,já na to neměl čas a rozhodoval sem se ,bud to smazat,nebo předat,on se ozval,ale zatím to nějak nezvládá,takže pokud má někdo zájem,dám to jemu
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin Vavroš
A je to tady!
Policie jsi koupila pro sebe vrtulníky s luxusním vybavením.To byl impulz,proč jsem toto téma dal do diskuze(13.2. 2004).Už tehdy jsem upozorňoval na to,že se kupují vrtulníky za přemrštěnou cenu.Tento týden se má téze potvrdila.Už na začátku týdne mne zvedla ze židle informace o zimních pneumatikách pro policejní vozy.Musí jim stačit gumy jen na přední kola,protože na ostatní nejsou peníze.Na druhé straně policejní letka má a bude mít další vrtulníky EC 135 s nadstandartní výbavou.Nežijeme v Kocourkově?Minulý týden přebírala firma Delta systém air(nestátní provozovatel LZS),KTERÉHO POLICEJNÍ ŠPIČKY POMLOUVAJÍ ,ŽE JE DRAHÝ nový vrtulník EC 135 T2 a už tehdy mne napadlo,že bude zajímavé porovnat cenu tohoto vrtulníku s cenou,za kolik ho koupila policie.Vážení ,pro stejnou práci si soukromník pořídil EC 135 o 1000000 Euro levněji,než policie.Násobme to ještě osmi a máme částku,o kolik nás stát zase ojel.Pro úplnost-první tři stroje policie namají speciální policejní vybavení,protože jsou určeny pro LZS.Zamysleme se,kolik by to bylo zimních pneumatik pro policii,nebo hasičských vozidel (jsou to peníze stejného ministerstva)!Těší mě,že si toho všiml i někdo v parlamentu,že ta má diskuze nebyla lichá.Copak musí mít policejní vrtulník skleněný kokpit a podobné nadstandartní(a né levné) vybavení?Viděl jsem ho,je velice pěkný,ale...