Stránka 1 z 2

CAS v majetku SDH zařazená do IZS

Napsal: 05.12.2014 23:56
od Giovanni
Ahoj rádi bychom jako SDH městské části koupili CAS za své (financováno částečně sponzorsky, částečně z našeho). Auto je do teď přihlášeno v jiném kraji v IZS. Dočetl jsem se v diskuzích, že je třeba smlouva s obcí o pronájmu vozidla (SDH pronajímá obci), aby nadále mohlo být zařazeno v IZS a bylo osvobozeno od pov.ručení. Máte někdo s tímto zkušenosti a jaký je nejlepší postup? Naše situace: jsme městská část a máme výjezdové družstvo JPOII 3+1, které spadá pod JPO II města, kde je dostatečná technika, ale u nás v městské části je pouze osobní automobil (obecní) nezařazený v IZS. Tímto krokem bychom se trochu posunuli a byli trochu platnější, při všech školeních a cvičení.

Napsal: 06.12.2014 08:43
od Václav Danita(bonita)
Určitě musí být smlouva s obcí. Obec je zřizovatelem. A jen tak na okraj, vy jste družstvo ze dvojky a máte jen osobák? Navíc nezařazený v IZS? To nějak nepobírám.

Napsal: 06.12.2014 09:25
od Radek Vojík
Před nákupem CAS bych si zjistil, jestli:
1) je obec ochotná takovou smlouvu (dohodu) podepsat,
2) je další CAS v dané lokalitě z hlediska plošného pokrytí vůbec potřebná.
U nás v kraji máme několik JPO III/1, v jejichž hlavní zbrojnici stojí CAS a v satelitních zbrojnicích, kde dříve byly JPO V, popř. JPO nezařazené stojí DA, kterým dojíždí "posilové" družstvo za hlavním družstvem.
Vše ale závisí na dohodě mezi obcí, velitelem hlavní jednotky a vaším družstvem.
Pokud bys chtěl k danému tématu více informací, ozvi se mi na e-mail.

Napsal: 06.12.2014 09:35
od Radek Vojík
... a vlastně máme i jednu JPO II/1 a vzpomněl jsem si i na jednu JPO V... Více zjistím až v pondělí v práci ;-)

Re:

Napsal: 06.12.2014 10:55
od Václav Danita(bonita)
Radek Vojík píše:... a vlastně máme i jednu JPO II/1 a vzpomněl jsem si i na jednu JPO V... Více zjistím až v pondělí v práci ;-)
On ale píše že jsou JPO II

Napsal: 06.12.2014 11:18
od velitel hasici
Zdravím letos jsme to taky řešili. Aby bylo zařazeno do IZS a s tím spojené výhody musí být v majetku obce. Sdh sepsalo s obecním úřadem darovací smlouvu, ve které je, že při budoucím nevyužití vozidla se převede zpět na sdh. To je vše.

Napsal: 06.12.2014 12:06
od Hynek Obroučka
Vašku chápu to co napsal tak, že v obci je zřízena JPO II a oni jsou jako řekněme součást té jednotky s odlišnou dislokací. Hlavní místo dislokace je v místě té "hlavní", vybavené jednotky a oni jsou jakousi pobočkou. Pak bych řešil hlavně zda obec stojí o druhou CAS, nebo zda by třeba nebylo lepší jíst cestou DA(nebo TA, jak chcete), prostě spíš vybaveného auta pro dopravu družstva a technickcýh prostředků a sloužit jako právě ta posilová jednotka pro tu "hlavní" část jednotky. A krom toho, že bych to řešil z obcí a "hlavní" částí JPO, řešil bych to i na HZS.

Napsal: 06.12.2014 12:49
od Radek Vojík
Hynku přesně jsi potvrdil moje slova. Pokud by to řešil na HZS se mnou, neřekl bych mu nic jiného. A ani snad nic jiného mu nikdo jiný na jiném HZS říci nemůže. Hlavně musí obec splnit zákonné požadavky. Pokud by měla něco navíc, HZS jí v tom bránit nebude.

Napsal: 06.12.2014 13:49
od Petr Kresl
Zřizovatel (obec) žádá o zařazení do IZS. Nevím, jak je to jinde, ale u nás musel být uveden jako provozovatel vozidla i v TP (majitel SDH, provozovatel obec). Řešili jsme to smlouvou, že SDH svůj majetek bezplatně zapůjčuje obci, která jej ňahlásí jako zásahové vozidlo do IZS a poskytne JSDHO.

Napsal: 06.12.2014 14:05
od Hynek Obroučka
Radek: Předpokládám, že zrovna takhle to na Vašem kraji funguje třeba v Hrádku, ne?

Napsal: 06.12.2014 14:27
od Radek Vojík
Pro Hynka:
Hrádek n.N. - hlavní JPO "kočkopes" II/1 + III/1; dvě JPO V (vše zařazeno; vychází tak plošné pokrytí)
Raspenava - hlavní JPO III/1; jeden satelit
Višňová - hlavní JPO III/1; dva satelity
Turnov - JPO II/1; dva satelity
Háje n.J. - JPO V; dva satelity

Tolik zatím z hlavy, když tak více v pondělí v práci.

Re: CAS v majetku SDH zařazená do IZS

Napsal: 06.12.2014 18:54
od Giovanni
děkuji všem za diskuzi a odpovědi. Na TA a DA automobil nezbývá městu (hlavní jednotce JPOII) neustále peníze, proto fungujeme jen s osobákem :-) obecním (20let stáří) a máme již 4.rok přislíbené vozidlo VEA (nemusí splňovat vybavení jako TA a DA) možná jej někdy i dostaneme, ale až zbyde :-) Podotýkám bude také tak 15-20let staré. Jako družstvo fungujeme v tomto složení 7let, jezdíme na všechna školení a cvičení hlavní jednotky. Pokud půjde o výjezd vnímám problém jezdit někam s civilním osobákem a tak bychom raději koupili auto s peněz SDH a od sponzorů (naštěstí se nám nabídli i s pomocí podílení se na provozních nákladech), které by bylo zařazeno v IZS. Rozhodně půjdeme příští týden ke starostovi, projednáme s velitelem JSDHO a snad nám CAS přislíbí zařadit. Vždyť by je to stálo jen velmi málo. Místní dvě stavební firmy (majitelé členi SDH) nám za naší pomoci sponzorsky postaví nějaké to stání...jen půjde o ten kousek pozemku. Zatím máme ve sboru ochotného bratra, který nabídl plechový hangár k parkováním. Co by měla smlouva o pronájmu vozidla SDH obci obsahovat, nebo raději vozidlo celkově převézt bezplatně na město? (darovat vozidlo)To nevím jestli by místní hasiči zkousli, vždyť se na to skládáme ze svého.

Napsal: 06.12.2014 19:25
od Radek Vojík
JPO II/1 (alespoň předpokíádám, že hlavní JPO je takto zařazena) má mít 1x CAS v základním provedení a 1x DA. Pohotovost s výjezdem do 5 minut od vyhlášení poplachu drží družstvo ve složení 1 velitel, 1 strojník a 2 hasiči. Nikde není dané, že ta technika musí stát pod jednou střechou. Caska může stát v hlavní zbrojnici a déáčko klíďo píďo v té Vaší. Navíc DA v základním provedení obsahuje opravdu jen pár drobností (seznam jsem psal zde v jiné diskuzi - z paměti to nedám, na něco bych mohl zapomenout...). Pořízení, úprava ("zhasičtění") a provoz slušné devítimístné dodávky nebude stát tolik, co casky.
Ale jak jsem psal výše, záleží na výsledcích jednání mezi zainteresovanými stranami.

Napsal: 06.12.2014 19:27
od Radek Vojík
Jo a auto raději darovat nebo za symbolickou cenu prodat obci, bude pak pro Vás vše snadnější.

Napsal: 07.12.2014 06:46
od Hynek Obroučka
Jak píše Radek - DA v základním provedení má jen asi šest náležitostí (namátkou lékárna, hasičák, VRVN, x párů rukavic a pár dalších drobností), doporučuji se podívat do vyhlášky č.53 / 2010 Sb. , dá se stáhnout na netu. A ostatní potřebná výbava se do vozidla dá dokupovat postupem času - jen je třeba počítat s tou prostorouvou rezervou - což v případě větší dodávky není problém. Co se CASky týká - pamatujte, že by měla být celoročně akceschopná, čili s vodou, z toho vyplývá topení v hasičárně a to něco stojí na nákladech.

Napsal: 07.12.2014 14:50
od Giovanni
S vytápěním se do budoucna počítá. Už se i nějaké ty místnosti (obecní) kolem akumulují. DAčko by bylo pro nás výborné a snad i někdy něco podobného u nás také bude.
Obecně vždy platilo, když má jednotka CASku je využitelnější a u nás by to byla určitá reserva využitelná pro město a okolí (doplnění vody do CAS hlavní jednotky, nebo CASky HZS). Máme v plánu nabídnou spolupráci i TS, kdy v rámci kondičních jízd bychom spláchli ulice apod. Vše, ale bude až na základě jednání a dohody s radnicí.

Napsal: 06.03.2017 09:16
od Domin
Trošku odlišná situace - jak se byste se dívali na použití vozidla SDH za účelem dopravení, dejme tomu "druhého sledu" k zásahu. Máme klasické DA v IZS, které vyjíždí po vyhlášení poplachu. Jenže se občas stane, že někteří členové JSDH vyjedou do zbrojnice a DA tam na ně nepočká (a nebo se již do vozu nevejdou) a k zásahu odjede bez nich. "Opozdilí" členové se pak na místo události sjíždějí poněkud "živelně" svými vozidly popř. bicykly. Je takový nápad, že aby se zamezilo výše uvedenému, tak by se k dopravě na místo používalo vozidlo SDH - tudíž jednotka by vyjela a ti co by se sjeli později, by se v poklidu odvezli jedním autem. Jde o to, že obec se k pořízení dalšího vozidla do JPO staví odmítavě, tak proto toto improvizační řešení. Vozidlo SDH by samozřejmě NEMĚLO žádné majáky ani nic takového, ani by si nijak nevynucovalo právo přednosti v jízdě, stejně by to nebylo za potřebí, neboť nebezpečí z prodlení by nehrozilo, jednalo by se o druhý sled. Popř. by se u událostí většího rozsahu používalo k střídání "směn"... Myslíte si, že je to něco proti něčemu?

Napsal: 06.03.2017 16:01
od Sobiho
Věcná pomoc na vyžádání dle zákona o IZS vozidlo povolává KOPIS... A to by jsi na to že jsi byl na KŘ HZS měl vědět... Jinak po dvou letech a třech měsících standardní a včasná odpověď...

Napsal: 06.03.2017 18:12
od hasickarlos
Chápu, že by jste chtěli mít CAS. Ale otázkou je, jestli je ta CAS taky potřebná v plošném pokrytí. Jinak se taky může stát, že vám v garáži bude stát CASka, do které jste navíc investovali své vlastní peníze a vyjedete s ní max na kondičku, nebo nějakou tu hospodářskou výpomoc pro obec. Nechci vás od toho zrazovat, ale je třeba si zjistit, jestli vás pak bude KOPIS alespoň občas využívat a zvažoval bych dvakrát, pokud bych do toho měl investovat vlastní prostředky. Za mě bych taky spíš viděl cestu v tom DAčku.

Napsal: 06.03.2017 21:24
od Paty175
Pro Domina, u nás to tedy funguje tak, že pokud odjede auto a někdo přijede déle nebo je plná CAS, tak je na hasicarně pro případ dalšího výjezdu, a čekáme dokud se kluci z výjezdu nevrátí. Rozhodně se všichni neženou na jednu událost.