Stránka 1 z 2

Několik dotazů: Kurzy pro JSDH, řidič JSDH

Napsal: 02.01.2011 22:41
od aaa
Zdravím.
Chtěl bych se zeptat na některé věci. Vše, co se snažím zjistit se týká SDH (ne HZS).

První dotaz: Platí se za absolvování jakéhokoliv kurzu? Pokud ano, platí to JSDH, konkrétní uchazeč, nebo je to nějak jinak?

Druhý dotaz se bude týkat získání oprávnění k řízení CAS u JSDH. Jaké jsou konkrétní podmínky?
Zatím jsem si zjistil některé informace, ale není to s jistotou, takže bych byl rád, kdybyste to buď potvrdili, nebo opravili:
1)Věk alespoň 21 let
2)Řidičské oprávnění skupiny C (nejlépe C+E)
3)Profesní průkaz pro skupinu C s VRZem.
Pokud bych neměl kurz strojníka, tak nemůžu obsluhovat třeba čerpadlo. Potřebuju nějaký jiný kurz, nebo další povolení pro to, abych mohl vůbec s CAS vyjet?
Pokud potřebuju profesní průkaz pro C s VRZem, je to jiný profesák než ten, co mají řidiči náklaďáků, nebo je to nějak rozšířený profesák řidiče náklaďáku? Jinak: Pokud mám profesák C+VRZ, můžu dělat v nákladní dopravě?

Kde takový profesák (C+VRZ) můžu získat? Je to v rámci školení strojníků, nebo musím někde do autoškoly? Jaká je cena? Vím, že obyč. profesák C stojí kolem 40 tis.

Mockrát děkuji za odpovědi!

Napsal: 02.01.2011 22:54
od Petr Juricek
K řízení vozidel Cas u JSDH nepotřebuješ profesní průkaz.Skupina C je nutnost.Obsluhu strojníka absolvuješ na HZS v rámci školení strojníků,které probíhá každý rok a je zdarma.Nahlásit Tě musí bud velitel ,nebo starosta.Profesák na VRZ žádný nepotřebuješ,tudíš nejdeš ani na psychotesty.Pokud máš profesák a skupinu C,CE,můžeš dělat v nákladní dopravě,tam VRZ nepotřebuješ.Petr

Napsal: 02.01.2011 22:56
od Petr Juricek
Pokud se jedná o placení skupiny C záleží to na obci,zda Ti jej zaplatí,ale pochybuji.S Cas můžeš jet i bez strojníka.Obsluha čerpadla musí být s osvědčením.Petr

Napsal: 02.01.2011 23:00
od Ondřej Krotký
Ahoj, pokud si pamatuju tak tohle už se tu probiralo v mnoha diskuzich.
jestli se pletu tak mne kolegové opravte ale od profesnich prukazu jsme zproštěni ze zákona. Je pravda že ja si ho stále obnovuji ale jen pro to že ho nechci nechat propadnout. No a k ostatnim bodum zalezi na krajich ale poradatel kurzu pro JSDH ma cenik. Platbu by mněl provést zřizovatel a tim je obec na základě požadavku velitele JSDH.

Napsal: 02.01.2011 23:20
od aaa
Takže pokud chci řídit CASku s VRZem pro SDH, tak nepotřebuji žádné testy právě kvůli majákům? Já jsem tady ty diskuse pročítal, včetně těch, kde se řešilo zda vyjet či nevyjet s autem, pokud není kvalifikovaný řidič (např. řidič má sk. C, ale ne, a úplně jasno v tom nemám tak se ptám.

Právě zde: http://diskuze.pozary.cz/forum/30107/
je píše pan Kozák "řidič hasičského auta musí mít kromě „C“ ještě profesák na C+maják". Takže teď v tom mám zmatek.

Takže kvůli i když má vozidlo VRZ, tak mi stačí Cčko ŘP a 21 let?

A další otázka: Můžu absolvovat kurz strojníka, i když mi není 21 let?

K těm platbám: Měl jsem jsem na mysli platbu za profesák pro C+VRZ, ale když to teda není potřeba, tak je to ok. Obyč. ŘP skupiny C není problém si zaplatit.

Napsal: 03.01.2011 09:14
od Mirek Macek
Kuba Kozák použil ještě odkaz na 247/2000, který zrovna v tu dobu byl nahrazován 374/2007. Tak do něj mrkni a měl by ses tam dočíst to co psala beruška. Tedy že ta povinnost profesního osvědčení se nezvztahuje na řidiče:

c) vozidel Hasičského záchranného sboru České republiky a jednotek dobrovolných hasičů, zdravotnické záchranné služby a Správy státních hmotných rezerv,

Pochopitelně řidičák na to auto mít musíš. K takový anarchii jsme se ještě nedopracovali. :-)

Napsal: 03.01.2011 09:30
od Lukáš -X-
Mirek - ona stačí už tahle anarchie. Podle mě je svým způsobem hazardování s životy občanů, když může rozhoukanou CAS řídit každý s Céčkem. Ano, situace je u nás obdobná. Máme dva řidiče, co se k náklaďáku dostanou jen na jízdách jednou měsíčně a při výjezdech.
Otázka zní, jestli to opravdu stačí .... Odpovím si, legislativně ano, takže nás to netrápí ... ?bohužel?

Napsal: 03.01.2011 09:38
od Petr Juricek
Já bych se ani nedivil v tomhletom bordelu,kdyby došlo i na to.Dle mého názoru jít na psychotesty nebyla zase tak marná věc,zvláště,když si uvědomím ,že jsem pod určitým tlakem a mám pod sebou pár tun a že se jen tak nazastaví.Boužel školení strojníků probíhá tak,jak probíhá,což je docela škoda.Alespon by měl člověk možnost naučit se dalším novým věcem.Petr

Napsal: 03.01.2011 10:01
od Mirek Macek
To Lukáš: Hele stejně tam byla ta klička, kdy velitel si mohl vzít na triko, že řidiš nemusí mít profesák a realita u JSDH byla bohužel všelijaká. Pokud je starosta/velitel rozumnej, svéprvánej a alespoň s minimálním pudem sebezáchovy, což se předpokládá, tak tam za to stejně nepustí nikoho nevyježděnýho, pod vlivem, s IQ tykve, .... Vem si kolik dneska stojí získání a obnova profesáku. Dřív si to spousta lidí dělala na vojně za státní. Je to určitě krok zpátky, ale taková je doba.

Napsal: 03.01.2011 12:19
od medved ledni
Coto meleš? Profesák dělat na vojně? Vojna byla zrušena a až potom byla povinnost mít profesák. Pud sebezáchovy, IQ tykve, velitel si mohl vzít na tričko, pod vlivem .... atd. Bože ty jsi vypadnul z filmu Slavnosti sněženek.

Netvrdím že jednou za měsíc si udělat kondičky s CAS je plně dostačující. Je to nařízené tak to hold plníme. Jinak velitel během jízdy volí trasu k místu MU pokud nebyla již předem určena OPISem, může přikázat řidiči zpomalit (nikoliv zrychlit) nebo strojníka vykázat od volantu. A pokud jsou všchni řádně proškoleni a velitel je osoba na správném místě, tak je celkem minimalizovaná možnost nějaké nehody. A ten chlast za volantem, no fůůůůůůůůůůůj.

Napsal: 03.01.2011 14:04
od Mirek Macek
to medved led(t)ni: V kontextu předchozí věty je to blbost co jsem napsal a já uznávám, že je to kravina, dík za upozornění. Nicméně dosaď si tam za "to" řidičské oprávnění a myšlenka zůstává stejná. Každopádně už to nesouvisí moc s původním dotazem, ten je řekl bych zodpovězen. Spíš jsem se snažil napsat proč si myslím, že ty zákonný nároky postupně snižujou. Btw: Slavnosti sněženek byli o myslivcích, nechtěl jsi napsat Hoří má panenko? :-)

Napsal: 03.01.2011 15:38
od medved ledni
Chtěl :) takže je to jedna jedna :)

Napsal: 12.01.2011 21:10
od aaa
Mockrát všem děkuji za reakce!

Napsal: 06.08.2014 19:12
od Vesi
chtěl bych se Vás zeptat, dělám závěrečky ř.p. skupiny C, je mi 20 let, ale protože jsem členem jednotky požární ochrany, mám udělenou výjimku že si mohu udělat ř.p. skupiny C již před dovršením 21 let. V zákoně je psané že mohu řídit od 18 let pouze vozidlo jednotky požární ochrany ale potom jsem našel že rízení vozidel s modrými majáky je až od 21 let. Chtěl bych se zeptat co teda platí, jestli už ve 20 letech můžu jezdit s hasičským autem. Tento zákon je platný od roku 2014


§ 83 Věk
(5) Řidičské oprávnění pro skupinu C lze udělit rovněž osobě, která dosáhla věku 18 let, a pro skupinu D
osobě, která dosáhla věku 21 let. Tato řidičská oprávnění omezí obecní úřad obce s rozšířenou působností do
dosažení věku stanoveného v odstavci 1 písm. e) a f) pouze k řízení vozidel

a) Ministerstva vnitra používaných policií,
b) Vězeňské služby České republiky,
c) ozbrojených sil České republiky,
d) obecní policie,
e) Hasičského záchranného sboru České republiky a jednotek požární ochrany,
f) celních orgánů,
g) při zkušební jízdě v souvislosti s jejich opravou nebo údržbou.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Jízda vozidel s právem přednostní jízdy § 41
(4) Řidičem vozidla s právem přednostní jízdy smí být osoba starší 21 let, která musí splňovat podmínky
stanovené tímto zákonem.

Re: Několik dotazů: Kurzy pro JSDH, řidič JSDH

Napsal: 06.08.2014 19:51
od Hasič Ondřej
Můžeš jet ale nesmíš používat VRZ a musí stebou jet osoba co může používat VRZ.

Napsal: 06.08.2014 20:40
od Vesi
DIky moc za odpoved,muzu se jeste zeptat jestli je to nekde psany v nejaky vyhlasce nebo zakone ?

Napsal: 06.08.2014 21:22
od Jakub Kozák

Re:

Napsal: 07.08.2014 05:38
od czechfireman
Mirek Macek píše:Kuba Kozák použil ještě odkaz na 247/2000, který zrovna v tu dobu byl nahrazován 374/2007. Tak do něj mrkni a měl by ses tam dočíst to co psala beruška. Tedy že ta povinnost profesního osvědčení se nezvztahuje na řidiče:

c) vozidel Hasičského záchranného sboru České republiky a jednotek dobrovolných hasičů, zdravotnické záchranné služby a Správy státních hmotných rezerv,

Pochopitelně řidičák na to auto mít musíš. K takový anarchii jsme se ještě nedopracovali. :-)

Tohle platí ale u nás máme všichni profesáky protože asi jako u většiny SDH nejsou auta majetkem jednotek dobrovolných hasičů ale města. Tudíž nám bylo doporučeno obnovovat si profesáky a město nám je bez problémů platí (500 Kč/ročně za jednoho).

Napsal: 07.08.2014 11:03
od Hynek Obroučka
czechfireman: A to se jako vylučuje? V podstatě všechna vozidla, která jednotky využívají, jsou v majetku obcí, případně občanských sdružení. Gró je v tom, že jsou to vozidla, která jsou u jednotek sborů dobrovolných hasičů vedena v IZS a z tohoto titulu se to na ně vztahuje, nikoli že jsou to vozidla v majetku JSDH. Takže profeska zrvna kvůli tomuhle rozhodně nepotřebujete. Každopádně je stejně lepší si je držet, až se naši zákonodárci zase jednou špatně vyspí a výjimku zruší, ze dne na den bychom všichni byli neakceschopní...

Napsal: 07.08.2014 14:11
od czechfireman
Hele nám školitel řek, že se na to ptal i na pilocii a nikdo nebyl schopnej říct jak to je. Na Česmadu nám řekli, že podle právníka by to podle přesného znění mělo bejt tak jak sem psal. Asi je lepší si ty profesáky držet, dneska člověk neví co se může stát