Stránka 1 z 1
Vyska tunelu
Napsal: 17.08.2010 18:30
od Návštěvník
Zdar chlapy,mam na vas takovou otazku.....vite nekdo jak se udava vyska tunelu na dop.znackach???Jde o to odkud kam se to meri?Dejme tomu na znacce je vyska 3.40m.|U tunelu s rovnym stropem to je jasny,ale jak je to u stropu klenutyho???Je to vyska jen nejvyssiho bodu stropu a nebo je to vyska ktera by mela byt po cele siri kde je vozovka-coz by bylo logicke:Jak mam vdet jakej tvar ma most u znacky ktera je od mostu vzdalena treba kilometr....
Vite teda nekdo jak je to spravne?Popr odkaz na nejaky predpis....diky
Napsal: 18.08.2010 10:39
od FiRan
Až to šrktne, tak to změřili špatně.. ale jinak zajímavá dotaz, docela jsem zvědav, kdo sem co moudrého napíše.
Napsal: 18.08.2010 10:39
od FiRan
Až to šrktne, tak to změřili špatně.. ale jinak zajímavá dotaz, docela jsem zvědav, kdo sem co moudrého napíše.
Napsal: 18.08.2010 11:16
od Václav Danita(bonita)
[Jiří Opálka - 18.08.2010 10:39] Pokud se nepletu, výška tunelu se počítá v místě kde se začne zužovat. Tedy v začátku oblouku. Myslím si já.
Napsal: 18.08.2010 12:41
od miroslav černoch
[Jiří Opálka - 18.08.2010 10:39] částečně máš pravdu...jak jsi tam, tak to zjistíš v praxi, ale mám dojem, že se měří podle šířky jízdních pruhů a když je sveden na jeden, tak šířka jednoho jízdního pruhu, asi 3 metry
Napsal: 18.08.2010 13:25
od FiRan
Jinak třeba u nás se s TerrNem nebo erťákem (než se prodal) vpohodě vlezem do myší díry v Albrechticích, ale utvarácké Atego tam už má problém a jezdí naokolo..
A kdysi dávno, před lety (to znám jen z vyprávění), v době, kdy jezdily takové ty autobusy jako ze Sněženek a machrů nám tou myší dírou projel autobus a veškeré zavazadla ze střechy očesal právě díky tomu, že se vecpal do nízkého tulenu.
Napsal: 18.08.2010 22:19
od man.fire
[Václav Danita(bonita) - 18.08.2010 11:16]
jak to myslis zuzovat?prece pokud je to oblouk tak se zuzuje uz od kraje.Podle me by to melo bejt tak ze pokud je vyska 3.4m tak by mela bejt po cele siri jizd.pruhu.
Napsal: 19.08.2010 07:57
od Radek Vojík
Tak mi to nedalo a trošku jsem pohledal. Existuje jakýsi pojem "průjezdní prostor". na webu
http://fast10.vsb.cz/mahdalova/dopr…ed04mi.pdf na stránce 6 je namalován.
Z toho jsem pochopil, že výška tunelu bude výška obdélníku vepsaného do tubusu tunelu nad celkovou šířkou jízdních pruhů v tunelu.
Napsal: 19.08.2010 21:27
od Václav Danita(bonita)
[man.fire - 18.08.2010 22:19] Jasně. Myslel jsem třeba viadukt. Do výšky 4,5m je rovnej a až tam začíná oblouk. Například.
Napsal: 23.12.2010 21:14
od Komanč
Správně podle zákona je, že pokud máš značku např. 3,8m a máš výšku 4m, tak tam nesmíš. I když znám viadukty, kde je značka např. 3,6m, ale se svými 3,9m se tam v pohodě vejdu, protože to je oblouk. Např. silnice I/60 Lipová Lázně - Vidnava.
Napsal: 23.12.2010 22:24
od tatrablazen
jo to by tak mělo bejt. přiložim fotku podjezdu se značenou výškou 3.1m kde projede kamion s výškou 4.0m ač by teda neměl
http://mates71.rajce.idnes.cz/Boskovice ... G_1279.JPG
jak dalece je to zákazová značka nevim, když to člověk dostane do povolení k přepravě tohoto nákladu o celkové výšce 4.20m a šířce 4,75m
DD)
http://mates71.rajce.idnes.cz/Boskovice ... G_1046.JPG
ovšem byl to manévr....
Napsal: 23.12.2010 23:12
od Clancy Wiggum
Značky B 16 (Zákaz vjezdu vozidel, jejichž výška přesahuje vyznačenou mez) se užívá v případech, kdy je nutno stanovit zákaz vjezdu pro vozilda, jejichž okamžitá výška včetně nákladu přesahuje uvedenou mez. Značky se užije vždy, pokud volná výška nad vozovkou je 4,8 m a menší (vychází se vždy z nejnižšího bodu v CELÉM průjezdním profilu, respektive průřezu).
Na značce se udává skutečná výška průjezdního prostoru zmenšená o 0,15 m a zaokrouhlená na celé desetiny směrem dolů. Například při skutečné výšce vozovky 3,70 m bude údaj na značce 3,5m (3,70 - 0,15 = 3,55, po zaokrouhlení 3,5)
V případě podjezdu pod trolejovým vedením elektrizované tratě se při určení údaje na značce vychází ze skutečné výšky trolejového vedení nad úrovní vozovky, od které se odečítá bezpečnostní vzdálenost 0,55 u stejnosměrné, 0,65 u jednofázové trakční proudové soustavy, 0,50m u městské dráhy a zaokrouhluje směrem dolů na desetiny metru. Obdobně se postupuje i v případě trolejového vedení pod konstrukcí mostu.
Značka B 16 se umisťuje ve vzdálenosti 25m před místem se sníženou podjezdnou výškou a navíc na vlastní konstrukci podjezdu nebo tunelu. Je-li před takovým objektem vybudována protinárazová zábrana, označuje se rovněž samostatně značkou.
Jestliže je užito značky B 16 zakazující vjezd vozidlům o výšce menší než 4m, je nutno na zákaz předem upozornit, včetně vyznačení objízdné trasy.
Napsal: 23.12.2010 23:24
od tatrablazen
jo předpisy jsou krásná věc.....a objízdná trasa v konkrétním mnou uvedeném případě tuším je. bohužel však ne všude....
Napsal: 23.12.2010 23:59
od Clancy Wiggum
O rozdílu teorie a praxe by se toho určitě dalo napsat hodně...
Jen jsem napsal, co je v neveřejné (přesto platné a všeobecně závazné) normě.
Napsal: 24.12.2010 11:13
od tatrablazen
to zcela určitě, díky za přesné informace
Napsal: 24.12.2010 14:08
od ruská vlaštovka
Ahá, tak už konečně vím, proč jsem se s 220cm dlouhou anténou na osobáku vešel do podjezdu na Průběžný, kterej má na ceduli 3.3m
. Ten půlmetr kvůli trolejím byl tak akorát, jestli mi zbývalo 10cm, tak to bylo hodně
).