Stránka 1 z 2

Školení na majáky

Napsal: 02.03.2010 19:33
od Návštěvník
Zdravím, Chci se zeptat, od kolikati let se může dělat školení na majáky? Respektive - je toto školení limitováno věkem?

Napsal: 02.03.2010 19:48
od Petr Haska
Napiš prvně čím chceš jezdit. Jestli u Správy a údržby silnic, u hasičů(jakých), sanitou, u obecní policie, u služeb města s traktorem aj. Ono je v tom rozdíl. Dobráci papíry na majáky nepotřebují.

Napsal: 02.03.2010 21:15
od tatrablázen
já tě vyškolim raz dva. s majákem třikrát opatrněji než normálně a stejně to někdy nestačí

Napsal: 02.03.2010 22:40
od ruská vlaštovka
A co na to doktor maják? :-D :-D

Napsal: 02.03.2010 22:44
od Václav Danita(bonita)
[ruská vlaštovka - 02.03.2010 22:40] A co Jan Tleskač?

Napsal: 03.03.2010 07:46
od Martin Kasal
Je to od 21 let a to i na skupinu B. Ale jak už tady bylo napsáno, pro dobrovolné hasiče už tato povinnost neplatí...

Napsal: 03.03.2010 08:22
od Josef Černý ml.
Ale, ale . Kde jste kdo vzal že dobráci nemusí ? Nemusí mít pouze profesní školení řidičů . Ale musí mít jak se tomu dříve říkalo referentské. Dnes je to školení bezpečnosti silničního provozu, nebo tak nějak . A to smí přednášet jen uč. autoškoly nebo komisař. Toto školení je povinen zajistit zaměstnavatel ( obec ) . Pokud tak neučiní snižuje se nárok na uplatnění škody v případě že by jsi to auto rozbil . Ale vše záleží jen na výkladu …

Napsal: 03.03.2010 08:30
od zdeněk herda
[hasič junior - 03.03.2010 08:22] Referenční zkoušky stejně děláš jednou za život a nikde nejni psáno že by si je měl nikdy opakovat ale záleží na zřizovateli jestli je chce každej rok opakovat u nás to tak nejni jednou si je uděláš dostaneš kartičku že to máš a dokud ti drží kartička tak máš i ty zkoušky.

Napsal: 03.03.2010 08:32
od zdeněk herda
ale referneční zkoušky nemaji nic společnýho s majákama ty by si měl mít u každýho auta které patří městu a nebo firmě

Napsal: 03.03.2010 09:52
od Jiří Sucharda
[hasič junior - 03.03.2010 08:22] ja myslim ze nemluvis pravdu, nebot dobrovolni hasici ve vetsine pripadu NEJSOU zamestnanci obce a tudiz se na ne referentske skoleni nevztahuje. To neznamena ze to neni dobre a ze ho nemohou mit (ja mam take profesak a nemusim), ale tezko je donutis.JJS

Napsal: 03.03.2010 09:53
od Jiří Sucharda
[zdeněk herda - 03.03.2010 08:30] naprosty souhlas, skoleni a jeho cetnost ci necetnost urcuje vlastnik vozidla, tedy zamestnavatel. U nas maji vsichni strojnici profesak a rad jim ho obnovuji. JJS

Napsal: 03.03.2010 10:05
od zdeněk herda
[REPLY:52205Profesáky u nás maji taky všichni strojníci,každej je řidič s povolání obec by nám je boužel neproplatila.]

Napsal: 03.03.2010 15:23
od J. Odrazil
Já bych vážení kolegové si dovolil v některých věcech nesouhlasit. Především o vztahu zaměstnanec a zaměstnavatel. Členové jednotky samozřejmě nejsou (většinou) zaměstnanci obce, ale mají s obcí uzavřenu dohodu o činnosti a pokud někdo validně neurčí, že dohoda o členství nemá stejný právní podklad jako dohoda o činnosti nebo práci, tak se na členy jednotky vztahuje ustanovení § 77 zákoníku práce, z něhož vyplývá, že na dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr se vztahuje úprava pro výkon práce v pracovním poměru, s drobnými výjimkami zde taxativně uvedenými. Oblast bezpečnosti a ochrany zdraví při práci se na zaměstnance pracující na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr vztahuje v plném rozsahu.
Řízení vozidla je vysoce riziková činnost a tudíž musí zaměstnavatel provádět její prevenci rizik a prevencí rizik se samozřejmě rozumí i školení. Na zaměstnance se pak v plném rozsahu vztahují ustanovení § 102 odst. 2 a 3 zákoníku práce. Četnost a náplň školení si samozřejmě určuje sám zaměstnavatel, neboť on jediný odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví při práci.
Také s tím, kdo může provádět školení tzv. referentské, si dovolím nesouhlasit. Žádný předpis nestanoví výslovně, kdo má školit a jak má školit nebo co má konkrétně školit. Obecně ale platí, že za bezpečnost a ochranu zdraví při práci odpovídá výhradně zaměstnavatel. On bude orgánům inspekce práce prokazovat při pracovním úrazu, kdy byl zaměstnanec naposledy proškolen, kým byl proškolen a co bylo náplní tohoto školení. Také to, že kdo má "profesák" nemusí být již školen zaměstnavatelem není až tak pravdou. Protože při povinném zdokonalování řidičů, ze kterého jsou řidiči u hasičů vyjmuti, jak je zde správně uvedeno, není obsahem školení právě ta zmiňovaná bezpečnost při práci, která je u každého zaměstnavatele jiná. A jak jsem již uvedl, jen zaměstnavatel bude prokazovat co a jak školil. Protože zde pořád píši o zaměstnavateli, tak znovu opakuji, pokud nebude někde uvedeno, že dohoda o členství nemá stejnou platnost jako dohoda o práci (ve smyslu zák. práce) tak jsou členové jednotky jako zaměstnanci obce. Jinak četnost školení řidičů "referentů" a jeho obsah by měl být uveden v dopravně provozním řádu, o kterém zde již byla zmínka.
Uf, to jsem se rozepsal, končím.
Hlavně mě moc nekamenujte.
J. Odrazil

Napsal: 03.03.2010 15:42
od Petr Haska
[J. Odrazil - 03.03.2010 15:23] Napsáno dlouze, ale troufnu si říct, že správně.

Školení řidičů u Města a Obcí se provádí v rámci školení BOZP, jehož interval si určuje zaměstnavatel.

Napsal: 03.03.2010 22:53
od Jan Doktor
[Petr Haska - 03.03.2010 15:42]
Myslím že nemáš pravdu, protože i u obcí by mělo platit, že opakované školení pro zaměstnance je 1x za dva roky, zatímco pro vedoucí pracovníky 1x za tři roky.

Napsal: 04.03.2010 00:15
od Dekadent
Máme v úmyslu kupovat auto pro jednotku SDH Prasklice a proto jsme se chtěl zeptat, jak je to s tímto školení na majáky, popř. jestli je používání VRZ omezeno věkem, tak jak píše Martin Kasal a to věkem 21 let. (auto bude do 3,5t => B)

Napsal: 04.03.2010 00:36
od Filip Foukal
[Jakub Dvořák - 04.03.2010 00:15] Žádný školení "na majáky" už neexistuje. Věkem 21 let je omezena funkce strojník. Respektive neexistuje nic, co by omezovalo členovi jednotky řídit auto s majákem, pokud k tomu má příslušné řidičské oprávnění.
Že je to špatně je věc jiná, osobně toho zrušení nejsem zastáncem. Školení zas nestálo tak závratné částky. Jízda pod VRZ by měla být rozhodně něčím podmíněna a bohužel není každý z řad hasičů rozumný, aby za to nesedal, když na to nemá.

Napsal: 04.03.2010 08:06
od Ondřej Huňka
[Filip Foukal - 04.03.2010 00:36]
Bohužel s tebou nesouhlasím podiv se na zákon č. 361/2000 Sb. § 41: Řidičem vozidla s právem přednostní jízdy smí být osoba starší 21 let, která musí splňovat podmínky stanovené tímto zákonem.


Napsal: 04.03.2010 08:47
od J. Odrazil
[Jan Doktor - 03.03.2010 22:53] Vážený kolego. Tyto termíny školení jsou uvedeny v předpisech, ale v předpisech o požární ochraně. Konkrétně vyhl. MV č. 246/2001 Sb. to uvádí v §23 odst. 2 a3. Ale to se týká školení o požární ochraně. S řidiči to nemá nic společného. A když jsme u těch hasičských vyhlášek, tak o školení BOZP u hasičů hovoří odst. 2, §37 vyhlášky MV č.247 nyní 226.
J. Odrazil

Napsal: 04.03.2010 09:04
od Radek Vojík
[J. Odrazil - 04.03.2010 08:47] Máš pravdu. Ale když už jsme úplně u toho, tak je to vyhláška MV č. 247/2001 Sb., o organizaci a činnosti jednotek požární ochrany, ve znění vyhlášky MV č. 226/2005 Sb., kterou se mění vyhláška MV č. 247/2001 Sb., o organizaci a činnosti jednotek požární ochrany.