Stránka 1 z 3
Velitelé stanic
Napsal: 19.11.2009 16:16
od Návštěvník
Pánové mohu poprosit případné kolegy o pomoc. Nemáte někdo tušení zda existuje nějaký legislativní podklad, který určuje kdy může a nemůže vyject velitel stanice na místo mimořádné události?? Děkuju
Napsal: 19.11.2009 19:45
od Otto Novotný
A proč by nemohl? Pokud se jedná o stanici menšího typu, kde slouží jen jedno družstvo, tak pokud to situace vyžaduje tak vyjede. ,yslím že na stanici HZS LK Turnov, vyjede celé družstvo o zmenšém početním stavu a to poslední zamyká zbrojnici.
Napsal: 19.11.2009 19:47
od Otto Novotný
[Otto Novotný - 19.11.2009 19:45] poslední člen toho družstva co jede na výjezd zamyká zbrojnici. Takto jsem to někde četl. Sám jsem již u nás při zásahu několikrtá velitele stanice viděl.
Napsal: 19.11.2009 19:55
od Jiří Sucharda
ja si myslim, ze vyject vubec nemuze, za urcitych podminek by snad mohl vyjet
. JJS
Napsal: 19.11.2009 20:24
od
jako velitel stanice mohu vyjet vždy, kdy se mi zachce. Letos se mi ještě nezachtělo....
Napsal: 19.11.2009 20:31
od PZ2
Maximálně na to bude Siař- pohledám v práci, ale podle mne oznámí pod svým volacím znakem (svého vozu) výjezd na MÚ na Kopis a drandí, kdy on si myslí, že je tam třeba. Toť alespoň praxe. Bylo by divný kdyby nemohl kdykoli zkontrolovat osobně práci svých podřízených. No nebo zkus svýmu velitelovi stanice říct, že je tam k ho**u
a uvidíš jakým paragrafem po Tobě střelí
Napsal: 20.11.2009 15:40
od kolemjdoucí kolemjdoucí
Velitel stanice je denní pracovník a služební funkcionář pro jemu podřízené hasiče. Tzn. on má právo kontrolovat činnost hasičů. Vyjet nebo spíše řečeno přijet na místo může pokud on sám bude chtít, ale už ne pod majákem pokud není požádán např o dovoz jídla u dlouho trvajícího zásahu. To platí pokud je stále v režimu deního příslušníka.
Pokud je ale zařazen do rozpisu řídícíh důstojníků tak vyjíždí dle SIARu příslušného kraje. Například ke každé události ve II stupni. Stačí to tak ?
Napsal: 20.11.2009 15:48
od kolemjdoucí kolemjdoucí
[PZ2 - 19.11.2009 20:31] opak je pravdou.. o výjezdu s majákem místo rozhoduje KOPIS a to kdo okamžiku kdy na místo dorazí první velitel(družstva, jednotky). Pak už je na rozhodování na VZ. Velital stanice tedy může samozřejmě PŘIJET na místo,ale ne na majáky hlášení na kopis vysílačkou atd atd. On pracuje na stanici a to že někde drnadí jeho služebním autem KOPIS nezajímá do doby dokud není třeba řídící důstojník.
Napsal: 20.11.2009 17:54
od Hubert Krbek
Tento příspěvek byl v rozporu s pravidly diskuzí a byl administrátorem odstraněn.
Napsal: 20.11.2009 17:58
od Hubert Krbek
Tento příspěvek byl v rozporu s pravidly diskuzí a byl administrátorem odstraněn.
Napsal: 21.11.2009 20:27
od PZ2
[kolemjdoucí kolemjdoucí - 20.11.2009 15:48] A tvrdil jsem někde, že jede na majáky? A už vidím operačního nebo VZ , kterej odmítne veliteli stanice jízdu k zásahu, když si o ní řekne. Nebo asi sloužíš u jiného HZS než já
.
Napsal: 22.11.2009 22:27
od Miroslav Český
Jako velitel stanice bych rád věděl důvod tohoto dotazu.
VS může vyjet k MÚ podle vlastního uvážení, pokud jde o hasební obvod jeho stanice, nebo na výzvu OPIS také mimo něj. Použití VRZ záleží na konkrétní situaci. Při dovozu stravy to ale určitě nebude.
Napsal: 23.11.2009 21:28
od kolemjdoucí kolemjdoucí
[Miroslav Český - 22.11.2009 22:27] jistě podle vlastního uvážení jet může kam chce, ovšem ne na vrza, na ten potřebuješ získat příkaz k výjezdu. Na tom se doufám shodnem
A pokud budeš zajišťovat dovoz stravy k dlouho trvajícímu zásahu na příkaz KOPISU (tzn. na příkaz k výjezdu) nevidím nejmenší problém vést i i tu stravu pod vrzem.. říkám že je to možnost nikolv povidnost, použít vrz.
Napsal: 24.11.2009 11:37
od Tom
[kolemjdoucí kolemjdoucí - 23.11.2009 21:28] použít vrz při dovozu stravy na místo události to už je otázka osobní statečnosti, nevím jak by potom argumentoval oprávněné použití vrzu, kdyby při cestě k zásahu došlo k dopravní nehodě. Jen jsem nechtěl, aby klukům vystydla polévka a čaj...to asi ne...
Napsal: 24.11.2009 11:40
od Tom
Jinak z praxe vím, že velitel stanice jezdí na místo události jako řídící důstojník a někdy přebírá velení
Napsal: 24.11.2009 17:09
od Jiří Sucharda
[Tom - 24.11.2009 11:37] ja bych se toho nebal, kdyz vidim, ze u nas se jezdi na majaky i na uklid vozovky po dopravni nehode, pak uz ta stydnouci polevka je mozna lepsi argument
JJS
Napsal: 24.11.2009 17:17
od kolemjdoucí kolemjdoucí
[Tom - 24.11.2009 11:37] jak ? uplně jednoduše, příkazem k výjezdu.. Neříkám že musím VRZ použít (jak už jsem psal) ale pokud má z kopisu vystaven příkaz k výjezdu má pravomoc ho použít i když na místo veze pouho stravu. Protože jede k zásahu na výzvu KOPIS má ze zákona možnost využít VRZ.
Napsal: 24.11.2009 17:22
od Cuculus canorus
[Jiří Sucharda - 24.11.2009 17:09] iklid po dn je normlani vyjezd a jak jiste vis z predpisu tak k vyjezdu se vzdy jezdi s majakem pokud velitel nerozhodne jinak
tzn jizda ber vrz je vyjimecna
houkaji treba proto ze cim driv uklidi po dn tim driv se k tobe domu dostane zachranka vime
ale jo - nikde v zahranici nehoukaji vubec ze? aha takze je to samozrejme nejlepsi kdyz to tak maji v zahranici
Napsal: 24.11.2009 18:56
od Petr Haska
[Jiří Sucharda - 24.11.2009 17:09] To sedí. Máš ode mne bod.
Napsal: 24.11.2009 19:00
od Petr Haska
[Cuculus canorus - 24.11.2009 17:22] No, jak uvedl Jirka S. s vrzem se jezdí ke každámu zásahu. I k úklidu vozovky po nehodě i k vosím hnízdům i ke spadlé větvi , která zasahuje půl metru do silnice a je vidět z každého směru jízdy ze 300 metrů.
Nevidím důvod s tím vrzem nejet pro večeři. Schválně jsem psal pro večeři. Oběd jde většinou zajistit do pár km, ale večeři jsem jednou měl sháněv ve 30 km vzdáleném hypermarketu a to už bych si tam toho vrza prdnul i s CASkou. (Minimálně bych to nechal zapnuté na parkovišti pro invalidy, aby mně tam nenasadili botu. (Abych byl co nejblíže vchodu.)