Stránka 1 z 1

Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 21.04.2025 11:32
od Hasiči SDH
Zdravím, Ahoj.

Chtěl bych se zeptat zkušenějších ohledně používání tabletů. Chtěl bych se zeptat, jaké jsou nyní možnosti a nabídky na trhu. Co se týče samotných tabletů, od jaké značky používáte a zdali s nimi nejsou problémy, pokud jsou 24/7 zapojeny v nabíječce. Jaká velikost je doporučující (z hlediska úhlopříčky). A v neposlední řadě bych se rád zeptal na používané softwary - jaký je dobrý, dobře chodí, komunikuje s KOPISem, nemá problémy s propojením jiného typu podkladových map, odesílá statusy svázané s vozidlem a hlavně cenově dostupný.

Všem děkuji za informace.

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 21.04.2025 12:38
od Edison
Zdravím, co se týče naší zkušenosti my jsme byli proti tabletu status šly přes matru s GPS místa chodily v PKV. A hlavně jsem nechtěl mít nic zbytečně na nabíječce pořád přece jen je to v rozporu s návodem výrobce a hasiči žádnou výjimku nemají. S nevím kdyby došlo k zahoření jak by se k tomu stavěla pojišťovna kdyby kvůli tomu shořela zbrojnice i auto.
Ale po zkušenostech jak jsme přejížděli z jedné události na druhou a Kopis neměl jak nám poslat nové GPS. Tak jsme pořídili Rescue Navigátor. Ale šli jsme jinou cestou než většina a máme ho na mobilu v Casce. Je to sice menší než na tabletu ale s obsluhou není žádný problém a navigace v klidu jde. Je to výhoda jednoho zařízení protože HZS doporučuje aby v každém autě byl mobil aby když se neumí spojit přes vysílačku tak budou hned volat na auto a nemusí obvolavat lidí a zjišťovat kdo je na výjezdu a kdo ne.
A nabíjení máme řešeno přes časovač v zásuvce a prodlužkou přímo jen na ten mobil. Nabíjíme hoďku ráno a hoďku odpoledne když je venku pohyb aby se to nenabijelo v noci kdy si problémů nikdo nevšimne.

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 21.04.2025 14:17
od Oretone
Nebudu ti radit znacku. Uprimne to je asi jen o preferencich. Ja treba proste bral podle ceny a vse funguje bez problemu. Ale muzu doporucit aspon 10" uhlopricku. At pak v tom presu obcas nemackas co nechces :)

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 21.04.2025 17:31
od Hasiči SDH
Děkuji za infromace, bohužel doba je taková, že událostí stále přibývá a zajeména technické pomoci, ať už transport pacienta, likivdace hmyzu, otevírání apod.. a občas bez navigace je to složité. Ještě bych se rád zeptal na jakou cenu Rescue navigator přišel. Nemůžu dohledat pořádně nějakou cenovou nabídku na webech. Jde mi zejména o pořizovací cenu softwaru, případně další měsíční náklady spojené s licencí a provozem. Děkuji.

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 21.04.2025 17:34
od Hasiči SDH
Oretone píše:
21.04.2025 14:17
Nebudu ti radit znacku. Uprimne to je asi jen o preferencich. Ja treba proste bral podle ceny a vse funguje bez problemu. Ale muzu doporucit aspon 10" uhlopricku. At pak v tom presu obcas nemackas co nechces :)

Děkuju za info, určitě půjdeme do 10 palců. Šlo mi spíše o to, že na některých starších verzích to nefungovalo, např. ten rescue navigátor. Ano ceny tabletů jsou poté už jen o značce, pokud to funguje na levné verzi, nevidím problém v tom kupovat za 10 tis. a více odolné tablety. Ještě bych se rád zeptal na pořízovací náklady, pokud máte rescue navigátor nebo jestli máte třeba ginu. Děkuji.

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 21.04.2025 17:42
od Anybody.
Zeptejte se na vašem KOPIS jakou podporují aplikaci oni. Je to kraj od kraje jiné.
Tablet je prakticky jedno. Máme lenovo i samsung a v práci i jiné značky.
Obecně se víc doporučují větší výrobci.

Každopádně RN ve verzi basic pro JSDH stojí okolo 5 tis a je doživotní ta licence jednorázová. + mají zkušební dobu. Napiš jim na mail pošlou ti cenovou nabídku. Profi verze nemá smysl u JSDH.

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 21.04.2025 19:52
od Cuhlik
Ahoj, vím, že software Gina běží hlavně na Samsung.

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 21.04.2025 20:13
od Edison
Rescue Navigátor stojí 2200kc včetně DPH a je to doživotní licence v Basic verzi. V profi verzi je to nějakých myslím že 20 500 Kč. A je to na schválení HZS zda to povolí. V té profi verzi je hlavně výhoda že člověk vidí i ostatní jednotky u události takže v lese víš kde přesně jet podle aut. Nebo že tam bude třeba první a už se může na to nachystat že to budem muset řešit první a že jak je další jednotka daleko. Určitě bych netvrdil že pro JSDH nemá smysl.
Co se týče nákladů tak záleží jestli máte na zbrojnici WiFi na které by to běželo na hasičárně a data to bralo jen u výjezdu.
Jinak pokud chcete GPS kam jet lze to nastavit i v Port.Alle aby vám chodil Pkv s mapou na emaily.

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 22.04.2025 13:55
od ŠindyKV
Většina rozumných odpovědi již byla napsána, ale přeci jen se z počátku obrátit na vedoucího odd.KOPIS ve vašem kraji ať řeknou s čím jejich SW pracuje spolehlivě.
Velikost tabletu určitě podle možností ve vozidle. My třeba v CAS máme 10" a v DA 8" kvůli místu a výhledu z vozidla.
V našem KV kraji funguje na výbornou GINA. Máme ji jak na 📲 Samsung, tak Lenovo.
V CAS máme ,,GINA Tablet" je to plná verze, (SF s podporou na 3 roky za 27tis) poté prodloužení licence za 1/3 ceny. Zde mohu k události pomocí tabletu fotit a vkládat fotky/videa, které ihned vidí KOPIS. Lze poslat datovku/textovou zprávu a nemusím operačního vyvolávat přes Matru či telefon. V této verzi lze odesílat statusy 1-99. Vidím ostatní JPO přiřazené k události a lze i do mapy zakreslit značky a jiné např. ve spleti lesních cest lze zakresli cestu. Výhodou je několik mapových podkladů vč. katastrálních map a ihned vidím majitele.
V základní verzi GINA, kterou máme v DA ta je osekaná na odesílání statusů pouze 1-9. Mám zde propojení na Google.maps. Vidím informace o události + datovky i od ostatních JPO, ale nemohu nijak vpisovat text pro KOPIS ani vkládat fotky. Např. KV kraj dává pro JSDH dotaci jak na SW, tak i HW tuším snad ve výši až 80%. Jako doplněk je dobrá mobilní svolávací aplikace. My máme JAY/Telwork, ale poslední dobou trochu stagnuje podpora. Ale přijdou mi informace o události, vidím kdo z členů jde, vidím ostatní JPO přiřazené v PKV a hlavně v mapách vidím místo MU. Jinak co se problematiky napájení týká, tak my máme tablety vypnuté a odpojené od sítě. V případě výjezdu, tak první hasič prvně zapíná 📲 až pak se obléká. Aktualizace a dobíjení hlídáme 2x týdně. Osobně si myslím, že pro JPO V která ani vyjímečně nevyjíždí mimo katastr zřizovatele, tak je tablet zbytečně na obtíž. Ale u JPO III/II bych to minimálně v autě na prvním výjezdu už dnes viděl jako základní výbavu. I KOPIS pak alespoň vidí pomocí GPS kde se jednotka zrovna nachází atd.

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 23.04.2025 07:17
od HecoF
Jen malý poznatek a doporučení z praxe k "levným" tabletům. Při pořizování RN do CAS a DA jsme taky šli cestou levných dotovaných tabletů Lenovo od O2. Nicméně se z praxe ukázalo, že tyto "neodolné" tablety, resp. jejich baterky, u nás nevydržely teploty od slunce přes čelní sklo. Stačila celodenní hlídka na kulturní akci a bylo X. Teď máme nové odolnější Samsungy a dáváme si pozor na slunce, chybami se člověk učí.
Takže pokud "levné" kousky, tak v autě umístit tak aby nebyly dlouhodobě vystavené slunci nebo je krýt či schovávat ;)

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 23.04.2025 13:56
od Project
My máme nějaký levnější Lenovo 10" a RN nám to uspává, musíme při výjezdu otevřít appku a počkat, než se tablet přihlásí a načte poplach... Starší 10" Samsung to nedělal, bohužel nám na něm po pár letech trvalého nabíjení umřela baterie..

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 23.04.2025 15:52
od CzPeta
To by mělo jít vyřešit v nastavení aplikace aby se to nedělo (přidržet ikonu kliknout na info nemít zapnuté "odebrat oprávnění, když se nepoužívá)

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 23.04.2025 16:05
od Josef Stašiak
Já jsem nastavil v tabletu (Samsung A9+) neomezené využívání baterie pro RN. Dále v novějších verzích Androidu lze nastavit omezení nabíjení baterie na 80%, což by ji mělo šetřit. Také jsem tam nastavil, aby RN jel jen na mobilních datech, aby se při výjezdu nestávalo přerušení spojení a tím spojený restart RN.

Re: Tablety ve vozidlech a používání softwaru.

Napsal: 23.04.2025 19:29
od Edison
To je problém IKdyž je to všechno android stejně verze tak u každého výrobce zařízení se to chová trochu jinak. Je to stejné jak s telefony a výjezdovymi aplikacemi třeba i nevím jiným když má apka telefon probudit. Proto když je odzkoušeno že to na Samsungu jde tak bych šel asi do něj.