Stránka 1 z 1

Nabíječka, konzervák

Napsal: 05.11.2024 17:42
od firelu
Ahoj,

Co používáte za udržovací zdroje pro vozidla? Ideálně 12/24V. Na internetu jsem toho moc nenašel kromě nabíječky od pana Kubíka nebo Eprona.

Re: Nabíječka, konzervák

Napsal: 05.11.2024 19:21
od Kolín

Re: Nabíječka, konzervák

Napsal: 05.11.2024 22:38
od DJ Miro
Kolín píše:
05.11.2024 19:21
My používáme u aut tohle
https://www.mulac.cz/nabijecky/udrzovac ... -stavu.htm
My také takový, akorát ten na 24V + PowerClip.

https://www.mulac.cz/nabijecky/udrzovac ... -stavu.htm

Re: Nabíječka, konzervák

Napsal: 06.11.2024 04:47
od Lukáš Svoboda
Kolín píše:
05.11.2024 19:21
My používáme u aut tohle
https://www.mulac.cz/nabijecky/udrzovac ... -stavu.htm
Máme ho na tatře už pět let a úplně bez problémů udržuje baterie se zapnutým měničem 24/12V, zapnutými vysílačkami, tabletem a nabíječi svítilen.

Re: Nabíječka, konzervák

Napsal: 06.11.2024 06:27
od Ondra
Kolín píše:
05.11.2024 19:21
My používáme u aut tohle
https://www.mulac.cz/nabijecky/udrzovac ... -stavu.htm
Taky máme cca tři roky a nebyl jediný problém 🙂

Re: Nabíječka, konzervák

Napsal: 06.11.2024 10:31
od Josef Stašiak
Pro Terrno r.v. 2010 jsme měli nejdříve nabíječku od Astipu 24V/8A, ale ta se již nevyrábí a vydržela nám cca 10let, pak jsme zkusili Bosch C7 12/24 a ta vydržla cca 3roky (má jen malý dobíjecí proud cca 3,5A při 24V). Pak jsme vyzkoušeli uvedenou nabíječku ENC-240 ve verzi 24V, a výsledek byl, že po delším stání byl problém s nastartováním, když jsme měli zapnuté vysílačky (analog i digitál) a tablet i mobil. Nejdřív jsme si mysleli, že jsou špatné akumulátory, ale nakonec jsem zjistil, že je pro akumulátory do 85Ah. Tatra má 180Ah. Tak jsme našli profesionální nabíječku https://www.nabijeckyctek.cz/produkt/ctek-mxt-14/ , která je pro aku 300Ah. Sice je 2x dražší, ale nemáme žádný problém se startování není problém i po delší době stání.
V DAčku Ford č.v.2018 máme Bosch C7 12/24 (vestavěné v autě + rettbox), ale když delší dobu nejede (2-3 týdny) provedu odpojení od napájení a připojím, ať se provede znovu nabíjení a mám v plánu tam dát nějaký časovač, který by to prováděl automaticky.

Re: Nabíječka, konzervák

Napsal: 06.11.2024 18:34
od Oretone
Kolín píše:
05.11.2024 19:21
My používáme u aut tohle
https://www.mulac.cz/nabijecky/udrzovac ... -stavu.htm
Muzu taky potvrdit. Bral jsem ho na radu odsud z fora a spokojenost. Jinak ja bral 24V a v silnejsi verzi.

Re: Nabíječka, konzervák

Napsal: 06.11.2024 20:44
od firelu
Diky moc všem, zapomněl jsem dodat důležitou informací, že musí mít výstup min. 3x 24V. To co jste poslali vypadá fajn nicméně pro nás to není úplně vhodné takže asi zůstaneme u starého funkčního konzerváku.

Re: Nabíječka, konzervák

Napsal: 07.11.2024 11:26
od Radim Štikar
firelu píše:
06.11.2024 20:44
Diky moc všem, zapomněl jsem dodat důležitou informací, že musí mít výstup min. 3x 24V. To co jste poslali vypadá fajn nicméně pro nás to není úplně vhodné takže asi zůstaneme u starého funkčního konzerváku.
Pokud chcete mít jednu udržovací nabíječku pro všechna auta, už musíte jít do Eprony / RKB, apod. Jedná se o tradiční řešení, ale za mě zbytečně drahé. Musíte po baráku řešit rozvody pro velké proudy, atd. Navíc, jeden zdroj znamená, že při poruše se nedobíjí ani jedna baterka. Varianta každé auto na samostatném zdroji má taky něco do sebe.

Udržovací nabíjení není raketová věda. Stačí jakýkoli zdroj s výstupem 13,5V pro 12V akumulátor, nebo 27V pro 24V soustavu. V hasičce používáme celkem jednoduché nabíječky MeanWell v ceně kolem patnácti stovek kus a za šest let provozu žádný problém. Stačí přidat dva metry silného kabelu k autu, na konec magnetický konektor, hotovo. Vlastně nejtěžší bylo naučit řidiče, aby po návratu zkontrolovali, že je auto na zdroji a dobíjí se.
https://www.mulac.cz/nabijecky/udrzovac ... 0-13-5.htm