Stránka 1 z 2

Věk k řízení DA Ford TRANZIT.

Napsal: 25.02.2017 00:57
od Drtikol
Dobrý večer.
Pročetl jsem zde všechno možné ale o věku řízení DA TRANZIT o obsazení osm plus řidič jsem nic nenašel. Vím že u civilních aut postačí ŘP skupiny B a od 18ti let, pokud se mýlím tak mne opravte. Zajímalo by mne od kolika let muže řídit toto zásahové vozidlo u JSDH i kdyby jely pouze na soutěž. Popřípadě mi poraďte kde najdu odpovědi na tyto otázky.
Předem děkuji za odpověď.

Napsal: 25.02.2017 08:47
od EcoHasic
osm plus řidič je 9 míst, na což je třeba řp. sk. D, popř. D1

Napsal: 25.02.2017 10:26
od Jan Beneš
8+1 je na RP B :-)

Napsal: 25.02.2017 10:38
od Jan Beneš
S vypnutym VRZem ridis auto dle platne skupiny RP. Takze ano, v 18ti letech lze ridit DA Transit s vypnutym VRZem. Samozrejme s vedomim vlastnika...

Napsal: 25.02.2017 14:42
od Ondřej Kuchař
Pro vozidlo do 3,5t a pocet mist 1+8 staci sk. B, tedy od 18ti let.

Napsal: 25.02.2017 16:03
od Drtikol
Dobrý den.
Děkuji za odpovědi, jen jsem se chtěl ujistit že nikde není žádný předpis že zásahové vozidlo tohoto výše uvedeného typu muže řídit osoba s B skupinou a od 18ti let. Mám tedy další otázku hlavně pro velitele a starosty SDHáček. Sdělte mi váš názor na to od kolika let necháte ve sboru řídit takovéto fungl nové auto.
Opět děkuji za odpovědi.

Napsal: 25.02.2017 16:59
od Vašek Bus
Nejsem ani velitel ani starosta. Ale asi bych to napsal takhle záleží na spoustě okolností. Ale je to jako se vším někdy může mít pro auto o dost větší cit klučina kterej má noty chvilku než 45 letej fotr od rodiny. Záleží taky na tom jak to maj ty mladý v palici srovnaný. Aby když poveze na soutěž mladý holky nechtěl frajeřit a nevyrobil nějakej průšvih. Ale ono stejně tak může hrábnout tomu starýmu kozlovy a začne frajeřit víc než ten mladej poděs.
Možná že tímto způsobím pozdvižení ale já bych to udělal asi takhle s VRZem se může od 21 takže pokud máte dost mladých a schopných kluků tak bych DA přidělil omladině s tím že bych tam dal jednoho který může s VRZem aby jim dělal něco jako na vojně staršího řidiče a mladý ať se starají o provoz DA kompletně tedy odjezdit soutěže a vše co bude potřeba bez VRZu samozřejmě že nejen ježdění ale komplet údržba kterou si samy zajišťujete, starší řidič odjezdí vše co bude ostrý výjezd. Postupně jak budou mladý "dorůstat" tak může té skupince šéfovat ten nejstarší z mladých. Podle mně by to mohlo mít dva efekty mladý to bude bavit ještě víc protože budou cítit že dostali důvěru a tu nemůžou ztratit a druhý kluci budou mít třeba chuť dodělat si Céčko aby mohly postoupit na velký auto. A pokud budou chtít na velké auto tak už budete vědět co v nich je a kterej z nich by byl nejvhodnější. Hele všude se jen mele o tom jak je potřeba aby mladý vydrželi u sborů/jednotek tak tohle by mohl být příklad toho jak to udělat.

Napsal: 25.02.2017 17:04
od Ondřej Kuchař
To zalezi na vice faktorech.
Pokud vim, ze v beznem zivote jezdi, jezdi casto a bez problemu, pak nemam problem takoveho cloveka nechat jezdit i u nas.
Kdyz ma ridicak, ale nema moznost jezdit v beznem zivote, tak urcite chci videt jak jezdi, velmi casto delame kondicky, at auto dostane do ruky a pak teprve dovolim jezdit "bez omezeni". To stejne plati pro velke CAS, ridicu z povolani je mensina.
No a kdyz se nekdo "predvede", neni problem ho nechat na nejakou dobu od volantu odpocinout.

Napsal: 25.02.2017 17:08
od J. Odrazil
Domnívám se, že je to velmi správně formulovaná, a fundovaná odpověď.
A podle mne i jasný a zřetelný názor.

Jsem přesvědčen, že toto fórum si zaslouží více takových, dle mého, rozumných odpovědí.
Určitě je taková odpověď lepší než vzájemné napadání (kohokoli a čehokoliv).

J. Odrazil

Napsal: 25.02.2017 17:11
od J. Odrazil
Omlouvám se, zprvu jsem reagoval na příspěvek Vaška Buse, nicméně platí to i pro příspěvek O. Kuchaře, který vložil příspěvek chvíli přede mnou.

J. Odrazil

Napsal: 25.02.2017 17:45
od EcoHasic
Omlouvám se za mylný příspěvek. 1+8 je sk. B. Pletu si to, protože u nás máme DA 1+9 a tam je třeba déčko :-)

Napsal: 25.02.2017 19:24
od Jan Beneš
Co to je za auto 1+9?

Napsal: 25.02.2017 20:50
od Drtikol
Dobrý večer.
Děkuji moc všem přispívajícím samozřejmně vše budu projednávat s velitelem a zároveň starostkou obce protože DAčko je ve vlastnictví obce. Uvidíme koho necháme řídit. Vím že jsou neshody i v jiných sborech ale zde máme dilema zda si to ti mladí vubec zaslouží když veškeré práce a akce odřeme v pár lidech vesměs starší kusy a mladí se vezou jen po soutěžích.Mají sice za to uznání že se poslední rok dobře umístovali ale toť vše. Akce které pořádáme jako sběr starého železa, hasičský ples, práce kolem automobilové techniky, úklid po části rekonstrukce hasičské zbrojnice jsou stále a ti samí lidi. Výmluvy jako učím se na zkoušky, mám trénig a jiné.Co tedy potom jak jim potom máme dát důvěru a svěřit jim nové auto.Je mi jasné že si na tom nemužeme sedět věčně.
Díky za odpovědi a dobrou noc.

Napsal: 26.02.2017 07:12
od Ondřej Kuchař
Urcite stoji za zvazeni havarijni pojisteni noveho vozu a pro cleny tzv. Blbenky.

Re:

Napsal: 27.02.2017 12:06
od EcoHasic
Jan Beneš"]Co to je za auto 1+9?
Je to Ford Tranzit long, koupili jsme ho starší a upravili na zásahový vůz je to klasika 1+8 jenže vůz sloužil jako minibus a má v TP dopsáno jedno místo pro osobu tělesně postiženou (v zavazadlovém prostoru byla speciální kóje), která při koupi byla demontována. Tzn. v TP je uvedeno 1+9

Napsal: 27.02.2017 22:54
od Jan Beneš
Tak to jo... Ten pocet 1+9 je spis atyp, proto mi to bylo divny...

Napsal: 28.02.2017 05:27
od Anybody.
Nemusí to být atyp např. sprinter se dá udělat 1+2,3,4 V minibusech sprinter je použita ta 4 sedačka jako poslední (není potřeba chodbičky) Jde o to co si při koupi zadáš. Prakticky nikdo, ale nechce 1+9.

Nedá se to přepsat ten váš transit na 1+8 když tam to 9. místo už není? Dříve se tak přepisovali Avie papírově.

Napsal: 02.03.2017 14:05
od Kuba_T
Projde to STK, když má v TP jiný počet sedaček než ve skutečnosti?

Napsal: 03.03.2017 15:10
od Zdenek 675
Není lepší si najít kam patříte na Odbor dopravy-Oddělení dopravně správních agend a tam se zeptat lidí kteří vám to budou třeba přepisovat . Myslím že se lépe dělá snížení sedaček než obráceně.

Napsal: 04.03.2017 14:33
od EcoHasic
Ano STK projde bez problému, protože speciální kóje pro osobu tělesně postiženou není sedadlo