Stránka 1 z 1

Elektrocentrála EGM 68 AVR-3E

Napsal: 25.04.2016 17:08
od Jiří 18
Dobrý den kolegové,
máme elektrocentrálu Heron EGM 68 AVR-3E tato centrála je schopná při napětí 400 V mít výkon 6,3 kW. K této centrále jsem si koupili elektrické kalové čerpadlo Sigma 80-KDFU-150-9,5-AO, které při napětí 400 V má výkon 3,4 kW. Když jsme zkoušeli čerpat vodu tak se stalo to, že napětí padlo na 150 V a voda z čerpadla sotva tekla, nevíte někdo čím by to mohlo být zapříčiněno ?

Děkuji za odpovědi

Re: Elektrocentrála EGM 68 AVR-3E

Napsal: 25.04.2016 18:23
od Jan Beneš
Elektrospotřebiče indukčního typu
(elektromotory a stroje jimi poháněné, jako jsou ruční nářadí, kuchyňské mixery, vodní čerpadla a podobně) potřebují ke svému napájení za chodu nejméně o 30 % vyšší výkon elektrocentrály, než je uváděný štítkový výkon spotřebiče. K jejich rozběhu je pak nutný i několikanásobný maximální výkon elektrocentrály, než je štítkový výkon spotřebiče.

Například u spotřebičů štítkového výkonu do 1,5 kW musí být maximální výkon elektrocentrály 1,5—3x větší. Elektromotory vyšších výkonů vyžadují maximální výkon elektrocentrály 3—5x vyšší než je štítkový výkon spotřebiče. Spotřebiče s velmi vysokými energetickými nároky na rozběh (například mrazničky, ledničky) někdy vyžadují dokonce 5—10x vyšší maximální výkon elektrocentrály.
Zdroj ireceptar.cz

Napsal: 25.04.2016 22:39
od Pavel Budiš
Velký problém je hlavně s samotném generátoru elektrocentrály. Nebo spíš ve zkratce AVR - Jedná se o elektronicky buzený generátor, který si vyhodnocuje budící proud a generátor není schopen na rozběh motoru kalového čerpadla dodat dostatečný výkon a vyhodnotí to jako přetížení. Jako firma máme po celé ČR cca 150 elektrocentrál na rozběhy záložních motorů ke vzduchotechnikám. Generátor s AVR je dobrý tak pro topení, ale nesnese indukční zátěž ( elektromotor) o vetším výkonu i když je jeho výkon menší než je u generátoru. Tento problém je nevýhoda levných elektrocentrál z Číny. Velmi často řešíme tyhle problémy, když si zákazník dodá vlastní agregát a chce jen řízení.

Napsal: 26.04.2016 14:32
od Jiří 18
Děkuji moc za odpovědi

Napsal: 26.04.2016 15:40
od Pavel Budiš
Doporučuju zkusit centrálu vrátit a podívat se po centrále, která má jiný typ generátoru.

Napsal: 26.04.2016 16:22
od Jiří 18
Jakou by jste tedy doporučoval k takovému to čerpadlu elektrocentrálu ?

Napsal: 26.04.2016 18:42
od Pavel Budiš
kde je jiný generátor ne s AVR. Musí mít budící trafo. Např. generátory značky Sincro - Italie

Napsal: 02.05.2016 12:03
od Jiří 18
Děkuji za rady

Napsal: 29.05.2016 15:30
od tonda20
Dobrý den,
je sice třeba počítat s nějakým tím záběrovým proudem, ale jinak je tomu u jednofázového motoru a jinak u třífázového.
U jednofázového stačí 1,5 - 2 násobek příkonu, ale je zde nutné rozlišovat, zda jde např. o kompresor nebo motor ventilátoru.
U třífázového motoru se vždy bere cca 3,5 násobek jmenovitého proudu. Něco jiného je ventilátor a něco jiného kalové čerpadlo.
Je třeba také počítat s tím, že s ohledem na životnost elektrocentrály, má být elektrocentrála zatěžovaná na cca 80 %.
Na AVR to až tak nezáleží. Pokud je centrála správně dimenzovaná, pak je jedno, zda je tu AVR nebo ne.
Pro Váš případ doporučuji elektrocentrálu s motorem Honda a vyhnul bych se alternátoru Sincro, ale použil bych např. MacAlte. Samozřejmě motor Honda, který naskočí vždy.
Použil bych např. elektrocentrálu DGH9TFH, která má motor Honda, kvalitní alternátor a je dělaná pro půjčovny, takže je vhodná pro různé majitele a náročné zátěže. Najdete ji např. na ancer.cz

Napsal: 01.06.2016 13:40
od Pavel Budiš
Zrovna teda bych u kalového čerpadla a u ventilátoru neviděl takový rozdíl. A jak tu říkáte,že Honda je nejlepší, tak ano, pokud nedojde ke změně okolní teploty a kondenzaci vlhkosti na svíčce. A jen dotaz proč ne alternátory Sincro? Generátorů McAlte mám pod regálem už dostatek na vyhození. A AVR je minimálně další elektronika co může odejít v dobu kdy to člověk nejmín potřebuje.

Napsal: 13.07.2016 14:24
od tonda20
http://www.ancer.cz
Právě, že např. u kalového čerpadla hodně záleží na sloupci vody, který musí čerpadlo vytlačit a vytáhnout. Ventilátor oproti tomu zabírá vesměs "pomaleji".
Samozřejmě je tu řešením tzv. soft startér, který se ostatně i do většiny nových požárních ventilátorů a čerpadel již dodává, jako jejich součást.
Čepela - Ancer.cz

Re:

Napsal: 13.07.2016 15:52
od tonda20
Pavel Budiš píše:Zrovna teda bych u kalového čerpadla a u ventilátoru neviděl takový rozdíl. A jak tu říkáte,že Honda je nejlepší, tak ano, pokud nedojde ke změně okolní teploty a kondenzaci vlhkosti na svíčce. A jen dotaz proč ne alternátory Sincro? Generátorů McAlte mám pod regálem už dostatek na vyhození. A AVR je minimálně další elektronika co může odejít v dobu kdy to člověk nejmín potřebuje.
-------------------------------------------------------
Máte naprostou pravdu, že AVR je jen další součást, která může odejít a navíc se AVR pro motory a pro svářečky moc nehodí. Je to vždy o dimenzaci elektrocentrály, oproti zátěži.
Píšete, že Honda může mít problém při změně teploty, ale to snad platí pro všechny motory a nejen elektrocentrály, nebo se mýlím?
Čepela

Re: Re:

Napsal: 14.07.2016 03:45
od Pavel Budiš
tonda20 píše:
Pavel Budiš píše:Zrovna teda bych u kalového čerpadla a u ventilátoru neviděl takový rozdíl. A jak tu říkáte,že Honda je nejlepší, tak ano, pokud nedojde ke změně okolní teploty a kondenzaci vlhkosti na svíčce. A jen dotaz proč ne alternátory Sincro? Generátorů McAlte mám pod regálem už dostatek na vyhození. A AVR je minimálně další elektronika co může odejít v dobu kdy to člověk nejmín potřebuje.
-------------------------------------------------------
Máte naprostou pravdu, že AVR je jen další součást, která může odejít a navíc se AVR pro motory a pro svářečky moc nehodí. Je to vždy o dimenzaci elektrocentrály, oproti zátěži.
Píšete, že Honda může mít problém při změně teploty, ale to snad platí pro všechny motory a nejen elektrocentrály, nebo se mýlím?
Čepela
Právě, že trochu nemáte pravdu. Všichni jste moc naučený používat pouze benzínové motory. Speciálně pro hasiče vždy doporučujeme elektrocentrály s dieselovým motorem. Jsou značné výhody ve spotřebě PHM, motor snese rozběhové přetížení daleko snadněji a nemá problém se studeným startem.

Napsal: 14.07.2016 09:35
od tonda20
Benzínová i naftová centrála má své výhody i nevýhody.
V 98 % obchodních případů, pro hasiče vybírá centrálu někdo jiný, kdo je limitovaný penězi. Diesel je samozřejmě o dost dražší ( cca 2x ) a je také těžší o cca 20 %. Další věcí je, že je nutné dávat do nádrže aditiva. V zimě může nafta dělat problémy, protože řepka v ní prostě škodí.

Re: Elektrocentrála EGM 68 AVR-3E

Napsal: 19.07.2016 12:00
od lektor
pro typ použité EC je zásadní účel použití - je rozdíl pro svícení a malé spotřebiče, a výkonové EC pro zátěžové elektromotory, kdy musí centrála zvládat zvýšený odběr při rozběhu elektromotoru, k tomu je také nutný jiný typ jističe s motorovou charakteristikou