Stránka 1 z 1

Svolávání hasiču voláním

Napsal: 12.08.2015 13:55
od Michal N.
Dobrý den mám dotaz naše jednotka je svolávána hovorem z KOPIS (plechová huba) ale nedávno se mi stalo že při bouřce spadl strom na sloup s dráty ( vypadla elektřina a signál ) signál se povedlo nahodit ale to už byl vyhlášený poplach a já o výjezdu neveděl, byl vyhlášen i sirénou ale jelikož nebydlím poblíž zbrojnice tak sirénu neslyším a proto spoléhám na volání. Kdyby se toto nějak opakovalo je možné to nějak řešit s operačním abych byl příště jakýmkoliv způsobem informován o výjezdu? Snad je to srozumitelné. Popřípadě se to mohu pokusit ještě upřesnit. Jsme JSDH kategorie JPO III.

Napsal: 12.08.2015 14:46
od Soptík 2
Operační zřejmě nevyřeší výpadek elektřiny a signálu. Zkuste možná v jednotce zkusit i jiné svolávaní než jenom plechovou hubou, možností je hodně

Re: Svolávání hasiču voláním

Napsal: 07.09.2015 21:27
od BFire
Pracuji na jednom z KOPIS, tohle je celkem neřešitelná situace. Nedokážu si představit, že budeme obvolávat celou jednotku a kontrolovat, jestli měli zrovna signál a nebo jestli mají sirénu na doslech.Zvlášť v případě bouřek a větrných smrští, kdy je to na operačním poměrně náročný není čas na individuální hovory a zjišťování podrobností. Až když mi jednotka 10 (5) minut po vyhlášení poplachu nevyjede, začnu zjišťovat, kde je chyba (většinou u velitele).

Napsal: 08.09.2015 13:20
od havy
Myslím, že je to chyba centralizace, že se to nezvládá. V Německu na velkou oblast slouží jeden. A vše stíhá, kdyby to náhodou nestihal, přijde ještě jeden na pomoc.

Napsal: 08.09.2015 13:31
od Michal Nováček
Co prosím?

Napsal: 08.09.2015 17:07
od duplesice
No ono ani není jasně napsáno k čemu přesně došlo. Asi by nám to mohl objasnit Michal. Píše, že padl strom na dráty, předpokládám, že dráty asi vedly na BTSku. Každá BTSka je ale zálohovaná akumulátory, ale pokud je výpadek časově delší (než se opraví přívod el. energie) tak baterky vybijí a základnová stanice se odpojí. Pokud Michal nebydlí někde na okraji lesa v opuštěné zóně tak se jednotlivé sektory překrývají a tak i při výpadku jedné základnové stanice je velká pravděpodobnost, že se mobil spojí s jinou základnovkou. Předpokládám, že výzva o výjezdu z AMDS byla směrována na Michalův mobil. Z toho tedy vyplývá, že KOPIS s tímto nic udělat nemůže.

Možnosti řešení: 1) Aplikace na mobil v případě že je mimo signál, pak již může na základě tohoto zjištění člen adekvátně reagovat a třeba se domluvit s kolegou, který má jiného operátora. 2) mít zálohu pro svolání Obě tyto možnosti se v současné době dají lehce zrealizovat. Nejjednodušší řešení, i když kulhající je přesměrování v případě nedostupnosti na jiné tel. číslo např. pevná linka, či mobil manželky která je u jiného operátora. Zde bych ale rád upozornil, že pokud přesměrujete svůj telefon na manželku, tak informujte své milenky pokud je máte:-D

Re:

Napsal: 08.09.2015 17:50
od BFire
havy píše:Myslím, že je to chyba centralizace, že se to nezvládá. V Německu na velkou oblast slouží jeden. A vše stíhá, kdyby to náhodou nestihal, přijde ještě jeden na pomoc.
Cože? Chceš tím říct, že pokud v jim v Německu vypadne v určité oblasti mobilní signál, tak to vyřeší tak, že si k sobě operák zavolá druhého a tím se to vyřeší? Pokud ten dobrák nemá signál a já mu vyhlašuju poplach na mobilní telefon, tak s tím prostě nehnu, i kdybych si zavolal 10 kolegů na pomoc.
A už vůbec to není chyba centralizace (tímto ji nechci obhajovat, protože svoje chyby určitě má).

Teď mě napadlo, že by tenhle problém mohl vyřešit chov poštovních holubů, ty by jsme v případě zjištěného výpadku posílali každému členovi JSDHo. :-D

Napsal: 08.09.2015 19:00
od havy
Ne mě šlo o to, že když jsou bouřky dnes tak se bud s opěrákem ani nelze spojit nebo to trvá, když se dostaneme na řadu. Z vlastní zkušenosti vím, že když jsme jednou přijeli na hasičárnu tak komunikace přes vysílačku žádná, na tablet nic nepřišlo a jediné spojení bylo přes mobil. I přes ten mobil trvalo dlouho získat nějakou informaci.