Stránka 1 z 1
Pomoc hasičů pro ZZS při transportu pacienta.
Napsal: 08.03.2015 11:55
od Ondra
Jistě jste zaregistrovali tento článek. Chtěl bych na něj rozvinout diskuzi a dozvědět se více názorů jak od zaměstnanců HZS (i JSDH) tak zaměstnanců ZZS.
http://modrahvezdazivota.cz/2015/03/07/ ... -hmotnost/
Napsal: 08.03.2015 11:55
od Ondra
za mě asi jednoduše a výstižně takto:
tak to teda není zneužívání. jednak jednotky HZS jsou rádi za každý výjezd (čárku) ale to je i z jiného hrnku. -/ať tedy více na tuto spolupráci využívají schopné jednotky SDH/.. jde o to, že posádky BL nebo-li RZP (dvoučlenné /záchranář-řidič/ týmy ZZS) kdy jsou u pacienta v hůře přístupném prostředí, popř. panelové domy i o třech poschodích kde není výtah. ať si to zkusí každý komu se nelíbí tato spolupráce ZZS + HZS, vzít záchranářský batoh, monitor, popř. kyslík, výjezdové papíry plus pacienta v ideálním případě na sedačce (ani nemluvím o transportní plachtě nebo vakuové matraci či nosítkách) a transportovat pacienta do sanitky ve dvou záchranářích. jsem zvědav kolik lidí poté změní názor.... mluvím z vlastní zkušenosti neboť je to náš denní "chléb".....
Re: Pomoc hasičů pro ZZS při transportu pacienta.
Napsal: 08.03.2015 14:25
od Libor Luňák
Dobrý den, osobní názor je že při snášení pacienta s pomocí hasičů vždy spolupráce byla úplně v pohodě. A jestli se vedení HZS nelíbí a nebo mají pocit, že jsou jednotky HZS zneužívány pro transport pacienta, tak ať posílá KOPIS JPO 2,3 i místní JPO 5(ty funkční) zdali není potřeba nasazení speciálních sil(lezci atd). Protože u dobráků taky sloužím, tak si myslím že na chytnutí nosítek nebo vakuovky, plachty dobráci postačí zdravotnická posádka si je ohlídá, vše je o vzájemné komunikaci...A co je ještě hezké, uvažuje se o váhách pacientů pro výjezd hasičů a v nemocnici pak 2 sestřičky polohují celou směnu 150 kg pacienty a častokrát sanitáře nemají ale to je příběh jinám.
Napsal: 08.03.2015 22:00
od Hynek Obroučka
No nazval bych to poněkud kulantně. Někomu ve věži (rozumněj na GŘ) houká ve věži. Není to první a obávám se že ani poslední nesmysl, co by odtud vzešel... Ti lidi už dnes vůbec neví, o čem je to na výjezdu...
Napsal: 08.03.2015 22:49
od maximus
Dva dny zpátky jsem viděl v telce Prudila z GŘ.. jak se k celé té věci vyjadřuje... Bylo by vhodné, aby jste místo hovadin jako jsou E-call z vozidla a řešení hmotnosti pacientů radši začali řešit krajská operační střediska. Nebo např. to, že není do dneška možné, ty co úmyslně zatěžují tísňovou linku ( takové to prozvánění apod.) natrvalo blokovat i když legislativně možnost je.
Napsal: 09.03.2015 07:25
od hafina
Nerad bych se dotkl příslušníků na manažerských pozicích, kteří dělají svou práci, ale z tohoto mi vychází, že někteří na GŘ, nemají co na práci, tak vymýšlejí blbosti, aby mohli vykázat činnost... jestli jsem na stanici a provádím hospodářské práce nebo vyjedu snést pacienta, tak mám plat pořád stejný(samo kromě pohotovosti), a kolik se asi propálí nafty? tolik moc, aby bylo nutné takové výjezdy omezovat? Opravdu je výsledná častka tak vysoká na to, aby se řeklo dost? Vždyť jsme tady pro lidi a teď nějaká hlava vypustí do světa mezi občany takový blábol. Asi jsou hasiči moc populární a někomu nahoře se to nelíbí.
Napsal: 09.03.2015 23:23
od Jan Raška
Je velmi jednoduché činnost dříve benevolentně evidovanou různým typem události, zařadit a důsledně evidovat jen jedním typem události a pak prohlásit, že nám narostl počet výjezdů k tomuto typu události. Statistika a úřednický styl práce jsou dohromady nebezpečím pro praxi.
Napsal: 10.03.2015 07:40
od ogarazdediny
Po přečtení tohoto článku již přestávám rozumět zkratce IZS... Ale aspoň se záchranářům dostane nového vybavení v podobě osobni váhy (samozřejmostí je každoroční kalibrace, bez které není možné odečtenou hodnotu brát v potaz). Jen nevim jak to bude probíhat-hasiči přijedou, převáží pacienta, zjistí že je 2kg pod limit, nahlásí planý výjezd a vyfakturujou to? Svět se díky úřednickému šimlu v pi.u obrací....
Napsal: 10.03.2015 16:04
od Kůďa
Pročítám si tuto diskuzi a žasnu. Prostě pokud bude potřeba, tak se jezdit bude dál a o tom není žádná řeč. Pomoc lidem a záchrana života je jeden z prvotních úkolů jednotek PO. Prostě nevím, o čem se zde bavíte. To, že se tato činnost omezí je stará asi 3 roky a někdo v tom vidí novinku. U nás se toto mělo omezit asi před 2 roky a jezdí se stále. Záleží, jak volání ZZS vyhodnotí operační a pak jak se na místě dohodne velitel výjezdu s osádkou ZZS.
Toto se musí dát do dvou rovin. Když ZZS přijede na zásah a nemá dostatek sil na snesení a požádá HZS, tak se pojede a nic se účtovat nebude. Druhá věc je, když je to plánované, osoba má jet např. na kontrolu a ZZS si nezajistí dostatek sil a prostředků- tam je to na místě a s hrazením souhlasím.
Napsal: 10.03.2015 21:02
od Filip Foukal
Jakým hrazením? Za co proboha? Vyjádření ohledně jakéhokoli omezování výjezdů pro potřeby ZZS je urážkou pro samotnou existenci hasičů. ZZS není banda troubů, kteří neumí vyhodnotit, zdali je jejich zásah potřeba, právě oni to umí zhodnotit velice dobře, vzhledem ke způsobu jejich financování. Hasiči jsou tu od toho, aby pomáhali lidem. Když už hasiči suplují práci odtahových a asistenčních služeb, nevím, proč by neměli právě zde opravdu dělat svojí práci. A jestli někdo pochybuje o nějakém zneužívání nebo nadužívání, tak se jen zběžně seznamte s čísly, která hovoří jasně: ZZS zhruba 250 stanovišť, cca 850.000 výjezdů, hasiči, zhruba 240 stanic HZS, cca 7000 jednotek SDH, cca 110.000 výjezdů. Stačí tohle pro utvoření názoru?