Stránka 1 z 1

Sjednocení JPO V a JPO III na JPO III/2

Napsal: 14.08.2014 22:28
od Matěj Zrucký
Ahoj...prosím o radu a názor na si situaci co u nás nastala. Dvě obce, které mají jeden obecní úřad, ale mají každá své SDH. Sbory spolu od kdo ví kdy a kdo ví proč válčí nebo spíše soupeří. Tato taškařice se táhne už leta od dob našich dědů, kdy se nerozlišoval sbor od jednotky a při zásahu hasil a zasahoval kdo měl nohy a lopatu. Před několika lety se založila v jedné obci JPO V s DA,PS 12 a zakladním vybavením. V druhé JPO III s velkokapacitní CAS 32. Obě jednotky byly napojeny na stejné kango,takže vyjížděli vždy (skoro vždy) obě a každá více méně za sebe. Nyní je situace taková, že byla zrušena JPO V a z trojky se stala JPO III/2 o dvou výjezdových stanovištích, každé v jedné obci. Jedno družstvo v první části obce má CAS 15 s vodou a pěnidlem, 1+4, PS12,motorovou pilu, plovoučku, eletrocentrálu, 4-dílný žebřík, DT a veškeré potřebné a předepsané vybavení pro CAS 15 bez předurčení. Druhé vozidlo v druhé části obce je CAS 32 1+3, motorová pila, PS12, kalové čerpadlo, elektrocentrála a základní materiál. V družstvu, kde je CAS 32 je i velitel jednotky.

Otázka zní:

Jak nastavit pravidla při výjezdu na požár, dopravní nehodu, strom, povodně, atd.. Když nebude kopisem definováno které vozidlo požaduje? Když to není dáno kopisem rozhoduje velite jednotky, ten bohužel bude tlačít velkou CAS i na strom protože prostě proto. Dle mého by měli členové jednotky podle typu události směřovát buď na jednu nebo druhou hasičárnu popřípadě na obě aby vyjeli vozidla obě a doplnili se vybavením. Jak tedy nastavit pravidla výjezdu?

Napsal: 14.08.2014 22:32
od Matěj Zrucký
Samozřejmě je mi jásné, že hlavní myšlenka IZS není dohadování, kdo a kam, ale hlavne pomoci těm, kdo pomoc potřebují. Ty nezajímá které družstvo se kterým vozidlem přijede, ale hlavně že přijede. Jen potřebuji pomoc nastavit systém aby to fungovalo bez dohad a zbytečných problému a dohad....

Napsal: 15.08.2014 15:00
od Karel Kroupa
Ahoj, přesně toto jsme řešili cca před 2 roky. Byli jsme JPO III/2. U nás v hasičárně jsme měli svolávací systém Kongo a jednu CAS, ve vedlejší obci (2.výjezdové stanoviště) byla další CAS. Pokud přišla sms, došla všem, ale problém byl s příkazem k jízdě. My jsme se v hasičárně dozvěděli jestli jedeme (nejedeme), ale "2.družstvo" se to nedozvědělo. Dost často se stávalo, že jsme se sjeli např. u stromu 2 auta. Takto jsme to vydrželi cca rok a nakonec jsme se rozdělili JPO III a JPO V. A je klid.

Napsal: 15.08.2014 15:15
od Matěj Zrucký
Přesně, u nás se to sjednotilo z důvodu toho, že obec nechce financovat dvě jednotky a chce postavit nový systém výjezdu. CAS 32 by měla vyjíždět na požáry a CAS 15 L1R na požáry a vše ostatní. Jenže......SMS z kopis přijde všem, tudíž se kluci rozjedou do hasičáren. Každá část obce má svojí a teď nastává problém: V případě požáru každé družstvo na svojí domovskou hasičárnu a vyjíždí obě CAS, to je v pořádku. V případě stromu by teoreticky už podle SMS na kterou se u náš odpovídá ANO-NE ( tedy aspoň jedno družstva), měli kluci směřovat na hasičárnu kde je CAS 15 L1R....teď je problem v ustrojení k zásahu protože každé družstvo má oděvy a výstroj na své domovské has. a jako na potvoru proporce členů obou družstev zrou značně rozdílné takže vzít si oděv člena který nejede je nesplnitelný úkol. Vyzvedávat při výjezdu zbytek družstva před druhou hasičárnou je taky kravina....jak to vymyslet?

Napsal: 15.08.2014 15:39
od Tom
Obec nechce financovat dvě jednotky a přesto máte 2xCAS a jsou zachované obě hasičské zbrojnice ? Není to trochu nesmysl ? Nejefektivnější cesta je bezesporu jedna hasičská zbrojnice se dvěma výjezdy, nepíšeš ale jestli to stavební řešení stávajících zbrojnic dovoluje. Pak se samozřejmě sníží náklady (energie + údržba). Při výjezdu se VD na zbrojnici rozhodne čím vyjet (pokud to již samozřejmě není specifikováno KOPIS). JInak pokud někdo bude remcat, že to do 10 minut nestihá, tak stačí když vyjede první družstvo s jednou CAS v limitu a druhé může klidně i později, je li to třeba.
JInak v MSK je technika k výjezdu specifikována již v AMDS/SMS z KOPIS, takže tohle rozhodování odpadá. Když už vyjedeme dvěma vozy tak pokud je to v obci tak je to "systému" celkem jedno, pokud mimo obec tak už pochopitelně v rámci refundací proplatí jen náklady za techniku, kterou vyslalo KOPIS.

Tom

Napsal: 15.08.2014 16:42
od Matěj Zrucký
Stávajíci řešení zbrojnic nedovoluje garážování obou vozidel na jednom místě, je to řešeno jako zázemí JSDH a SDH v každé části obce včetně garáže pro vozidlo. CAS 32 byla koupena před šesti lety jako CAS pro JPO III, druhá CAS 15 byla koupena letos za podmínek a cenu takovou že nebylo nad čim se rozhodovat. Hlavní důvod dvou CAS je obrovský nárůst průmyslu a infrastruktury v obci tudíž i rostoucímu riziku. Vše bylo posvěceno HZS. Pří zásahu mimo obec už je většinou specifikováno vozidlo ktere kopis potřebuje, při zásahu v obci zatím netuším jak to optimálně řešit.

Napsal: 16.08.2014 08:52
od Thomash
Jojo, tohle resim taky. Dvě obce, z níž jedna spadá pod druhou, v každý je SDH a hasičárna (jen s PS-12) a 1 jednotka jenom na papíře. Bez potřebných školení a kurzů... :o(

Napsal: 16.08.2014 10:29
od
Unás je to to samé,jen starosta obce má trochu rozum tak to snad sjednotíme pod 1 jednotku s tím že z té 2 jednotky kdo bude chtít může pokračovat u nás,,,