Stránka 1 z 1

Označení podle ADR.

Napsal: 21.05.2014 12:44
od Josef Černý
Článek : http://www.pozary.cz/clanek/85794-hasic ... 8f81b951d3 Foto č. 6. Přívěsný vozík na přepravu nafty, neschází mu označení podle ADR ?

Napsal: 21.05.2014 14:17
od PetrMalý
Při jízdě k zásahu snad můžeš vozit naftu i v igelitových taškách, ne?

Napsal: 21.05.2014 16:09
od ну погоди
Jedná se o "podlimitní množství" (do 1000 l ), tudíž je to podle ADR v naprostém pořádku.

Napsal: 22.05.2014 13:18
od Hynek Obroučka
CV igelitových taškách rozhodně ne, i vozidla HZS převážející více jak 1000 l nafty nebo benzínu musí být v ADR úpravě, tedy i mít tabulky. Do 1000 l nemusí být žádné označení.

Napsal: 24.05.2014 11:10
od petr.194
Do tisícelitrů být sice označení nemusí, ale je vhodné. U nás na firmě značíme veškerá vozidla převážející 200 a více litrů. Tabulky máme, tak proč je nevyužít. Když by se pak stal nějakej průser, tak je hned jasný, co je to za náklad. Jestli řidič připevní cedulku, to mu už žíli nezkrátí......

Napsal: 24.05.2014 12:42
od Martin Petržela
A kde je hranice mezi nákladem a palivovou nádrží? :-)

Napsal: 24.05.2014 14:19
od petr.194
Palivová nádrž je pevně spojená s konstrukcí automobilu, a je z ní přímo přiváděno palivo do motoru pomocí pevného napojení (trubka, hadice, ap). Naproti tomu nádrž může být pevně spojena s konstrukcí automobilu, ale není pěvně spojena s motorem- palivo není přiváděno do motoru pomocí pevného napojení. Avšak může být přečerpáváno při vypnutém motoru.

Napsal: 24.05.2014 15:55
od Martin Petržela
Myslel jsem samozřejmě co do objemu přepravovaných PHM.
Ad tabulky - žíly mu to sice nezkrátí, ale jsou zde další aspekty přepravy ADR - vybavení auta RHP, havarijním vakem s předepsanou vývavou, příslušnou dokumentací, školení řidiče a v neposlední řadě schválením auta pro provoz ADR.