Stránka 1 z 4
Jízda k zásahu
Napsal: 16.02.2014 18:33
od Standa
Dobrý den,chci se zeptat co si myslíte o tom že jsdh jede k zásahu a za volant skočí VD,upozorňuji že nemá školení strojníků a strojník sedí v zadu ?Je to v pořádku ?
Napsal: 16.02.2014 18:53
od Anybody.
Pokud má ŘP na dané vozidlo a referenční školení řidičů na obci proč ne? Ale po dojetí na místo může obsluhovat jako strojník pouze ten kdo má toto školení.... tedy legislativně je toto v pořádku otázka zní jak se s tím vypořádá strojník? kvůli takovým blbostem budou jen vznikat rozepře pokud samozřejmě nebude vše dopředu domluveno
Napsal: 16.02.2014 18:58
od Standa
referenční školení mit nemusí a školení strojníků nemá .
Napsal: 16.02.2014 19:00
od Anybody.
pro řízení vozidla nemusí mít školení strojníků. s referenčním nevím jak to přesně je v zákoně, ale ve většině jednotek z mého okolí musí toto školení mít pro jízdu s vozidlem, které je pod majákama, nebo patří obci
Napsal: 16.02.2014 19:03
od Standa
Jde o to že nemá školení strojníků,takže si myslím že zbytečná komplikace při dojetí k požáru.Navíc si myslím že každý má své,velitel má velet,strojník řídit a obsluhovat CAS a hasič hasit.
Napsal: 16.02.2014 19:26
od Roman Žilka
V principu máš pravdu, ale právně je vše v pořádku. Velitel s patřičným řidičským oprávněním a pravidelným školením řidičů (referentským) samozřejmě řídit auto cestou k zásahu může.
Napsal: 16.02.2014 19:43
od Samik
Pro řízení CAS školení strojníku mít nemusíš. Musíš mit buď profi školeni a nebo referenčni školeni. Jedno z těch dvou. Unas ma i každy sepsanou smlouvu s obci o řízeni požárního vozidla.
Napsal: 16.02.2014 19:55
od Petr Haska
Referencni skoleni zakon nezna. Bezpecnost prace samozrejme ano.
Napsal: 16.02.2014 20:03
od Kůďa
Stále mi zde chybí jedno , takže řidič služebního prostředku /hasičského vozu/ by měl mít školení bezpečnosti práce popřípadě i školení referentů v autoškole, pak by měl mít zdravotní posudek k řízen í vozidel / do 50 let věku každé 2 roky, nad 50 je to jednou za rok/- to tu nikdo nezmínil..... no a pokud bude obsluhovat čerpadlo, tak musí mít strojničák, Bez platného zdravotního posudku k řízení vozidel, by za volant neměl sednout.
Re:
Napsal: 16.02.2014 20:22
od Samik
Kůďa píše:Stále mi zde chybí jedno , takže řidič služebního prostředku /hasičského vozu/ by měl mít školení bezpečnosti práce popřípadě i školení referentů v autoškole, pak by měl mít zdravotní posudek k řízen í vozidel / do 50 let věku každé 2 roky, nad 50 je to jednou za rok/- to tu nikdo nezmínil..... no a pokud bude obsluhovat čerpadlo, tak musí mít strojničák, Bez platného zdravotního posudku k řízení vozidel, by za volant neměl sednout.
Můžu se zeptat kde jste přišel na ty zdravotni posudky? Pokud vim tak posudek ma být k 65letum pote 68 letum a potom každe 2 roky.
Napsal: 16.02.2014 21:17
od TomasK
Jelikož řídí auto obce ( je jedno, zda má maják nebo nemá ), tak musí mít platné minimálně referenční školení, případně platný profesák. Pokud to má hotové už ze zaměstnání, tak i to platí. Co se týče zdravotní prohlídky, tak tu musí mít každý člen, to není třeba psát, to vím. Každý je, ale zařazen na nějakou funkci ( NDT, řidič atd. ), která by na tom dokumentu měla být napsaná a od toho by se měla odvíjet daná prohlídka.
Napsal: 16.02.2014 21:25
od Standa
Jelikož řídí auto obce ( je jedno, zda má maják nebo nemá ), tak musí mít platné minimálně referenční školení, případně platný profesák. Pokud to má hotové už ze zaměstnání, tak i to platí. Co se týče zdravotní prohlídky, tak tu musí mít každý člen, to není třeba psát, to vím. Každý je, ale zařazen na nějakou funkci ( NDT, řidič atd. ), která by na tom dokumentu měla být napsaná a od toho by se měla odvíjet daná prohlídka
Platný profesák musíš mít pouze když to děláš za úplatu
Napsal: 16.02.2014 21:29
od Standa
Chtěl jsem se hlavně zeptat jestli Vám to připadá normální a jestli to i u některých z Vás takhe funguje
Napsal: 16.02.2014 21:46
od TomasK
Jasný, jen nevím, zda nenahradí to referenční.. Pokud je řidič, tak u nás se tam velitel necpe.. Jak už tu někdo psal, je to na domluvě..
Re: Jízda k zásahu
Napsal: 16.02.2014 21:58
od 19jarda92
hlavně mít i posudek od mudr že je schopen jízdy pod VRZ..aspoň mi to tak bylo řečeno na školení řidičů..že nemusim mít strojničák ale stačí ŘP většinou C,věk a potvrzení od doktorky že můžu řídit auto nad 3.5 případně 7.5t a užití VRZ.jen mi to přijde zajímavý když tam bude strojník ale k zásahu pojede velitel. Radši za volantem strojníka a velitele vedle a obstarává zahlašování a může se domlouvat s klukama co jedou s nima. U nás řídí pouze ten kdo má strojnickej kurz
Napsal: 16.02.2014 23:44
od Tom
Žádné referenční ani profesní školení mít nemusí-pro vozidla/složky IZS platí ze zákona výjimka. CAS může řídit kdokoliv s platným ŘP na danou skupinu-v případě CAS céčkař. Ovšem pokud jedete pod majákama, tak musí mít strojnický kurz! Pokud nemá, tak může jet k zásahu taky, ale s vypnutým vrzem. Tak nás to aspoň školí v JMK, jak je to jinde nevím. Od toho to strojnické školení je-na velitelském kurzu se řízení CAS moc neprobírá.
Napsal: 17.02.2014 07:07
od Petr Haska
Zapnuty majak=strojnicky kurz? Kravina, podle ceho vas to skolili? Treba se pletu.
Napsal: 17.02.2014 08:01
od medved ledni
Petr Haska má pravdu. K řízení vozidla k zásahu je potřeba mít pouze platné řidičské oprávnění pro dané vozidlo a věk 21 let a více. Nic víc, nic míň. Netvrdil bych že v JMK školí něco jiného, ale že někdo špatně poslouchal. spíše bych apeloval na rozumnou jízdu bez tzv. krvavého oka. Vybouraná CAS po cestě k zásahu už nikomu nepomůže. Nejrychleji vždy neznamená nejdříve.
Napsal: 17.02.2014 09:54
od Kůďa
Pro Samíka a každého kdo nezná zákon o silničn ím provozu :
§ 87 zákona zákona o siloničním provozu
(1) Pravidelným lékařským prohlídkám je povinen se podrobovat
a) řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení,
d) držitel řidičského oprávnění pro skupinu C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D nebo D+E, pokud řídí motorové vozidlo zařazené do některé z těchto skupin vozidel,
(2) Vstupní lékařské prohlídce je osoba uvedená v odstavci 1 povinna se podrobit před zahájením výkonu činnosti uvedené v odstavci 1, dalším pravidelným lékařským prohlídkám pak do dovršení 50 let věku každé dva roky a po dovršení 50 let věku každoročně.
..............................................................................................................................................................
odkaz k 2) Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb.
Napsal: 17.02.2014 16:04
od Samik
Kůďa: Aha tak to se omlouvam za neznlost.