Stránka 1 z 1

Jednotky PO na Přerovsku

Napsal: 25.01.2014 19:08
od Jurda9
Dobrý den, sháním jakékoliv aktuální (i minulost) informace o firemních HZS,resp. SDHP nebo VHJ na Přerovsku. Technika,počet hasičů na směnu,výjezdy...prostě vše :) . Jde mi konkrétně o HZSP Meopta, HZSP Precheza, HZSP Strojírny Přerov, HZSP Montáže (údajně měli také vlastní hasiče?), dále VHJ Bochoř.

Samozřejmě bych měl zájem i o další informace o jednotkách PO (HZSP,SDHP,VHJ) po celém Olomouckém kraji.

Prosím, kdo víte nějakou informaci, věnujte chvilku a napište :)

děkuji Tomáš

Napsal: 26.01.2014 01:03
od Mr.Kuba
ahoj, příliš toho nevím, ale zkusím ti napsat aspoň těch pár informací :)
HZSP Meopta by měla být JPO IV, kdy hasiči (4) jsou v rámci ostrahy soustředěni a dle potřeby vyjíždějí. Co vím, tak měli CAS 32 Tatra 815 a TA Renault Trafic někdy z 90. let. Jsou normálně zařazení do PPP a vyjíždějí v Přerově v 2. stupni. Jeden z posledních výjezdů mimo areál byl na nehodu kamionu v roce 2012.
JSDHP Precheza, k nim ti toho moc nepovím, vím jen, že mají jako vozidlo Avia A60 (CAS 8 ?) a v PPP nefigurují, takže výjezdů příliš nemají.
HZSP Strojírny fungovali, pokud vím, do rozpadu firmy a měli CAS 25 Liaz 101.
A na závěr VHJ Bochoř. K nim ti podrobnější info zjistím, vím jen, že měli CAS 27 Dennis, CAS 32 Tatra 815 a nějakou plošinu. Jak fungovali a fungujou po konci letiště přesně nevím a nechci ti kecat, proto se poptám a pošlu sz :)
Kdyby něco náhodou nebylo pravdivé, tak se omlouvám. Jsou to informace tak různě sesbírané, sehnat něco ofiko je často nemožné.

Napsal: 26.01.2014 16:23
od hasickarel
VHJ Bochoř-technika je po zrušení vojenského letiště přesunuta do Prahy Kbel. Co vím od kluků ze Kbel,tak letiště má teď LOM Praha,které provádí opravu vrtulníků a snad tam zůstalo jedno auto a nějaká požární hlídka. Jsou to ale informace z druhé ruky.

Napsal: 27.01.2014 20:01
od Jurda9
Pánové mockrát díky za info. Samozřejmě další informace jen vítám :) Přes Přerov celkem často pracovně projíždím takže už jsem měl možnost párkrát potkat Prechezáckou avii ve městě, naopak Meopťáky jsem nepotkal ani jednou. Dokonce jsme pákrát dělali montáž v areálu Prechezy tak jsem občas potkal frajera v hasičským ale nikdy jsem neměl možnost si o "odchytnout" a poptat se. Bušil jsem i na vrata jejich hasičárny, bohužel ani jednou mi nikdo neotevřel. Kamarád (totální nehasič - když jsem se ptal na auta tak řekl jen že mají hasičský) děla v Meoptě a říkal že s hasičema je to tam špatný, že dělají spíše udržbáře a zahradníky...

Bochořského Dennise jsem měl také čest jednou potkat a moc se mi líbil, škoda že už vojáci v Bochoři skončili.

pánové díky info. Tomáš

Napsal: 27.01.2014 20:06
od Jurda9
Jinak... chtěl bych ještě můj původní dotaz rožšířit na celý Olomoucký kraj :) Co vím tak jsou (byly) HZSP ještě železárny v Olomouci, Siemens v Mohelnici, Oděvní průmysl v Prostějově a Milo v Olomouci (asi všichni už to mají za sebou a jsou jen SDHP a nebo už nic). Těch jednotek bylo určitě mnohem více ale už si nevzpomenu... Technika, stavy,výjezdy víte o nečem?

díky Tomáš

Napsal: 27.01.2014 20:29
od Michal -miw- Šafus
Jen pro sichr odkaz na náš starší seriál, sem tam se třeba něco najde.

http://www.pozary.cz/serial/zavodni-pozarni-utvary/

Napsal: 27.01.2014 20:43
od Tomas Navrátil
Z mého okolí můžu vzpomenout na HZSP Unex Uničov. Technika byla myslím CAS 24 Liaz 101, PP 20 Liaz, VEA Lada Niva, sanitní vůz Škoda 1203. Sloužilo se 1+3, rok zrušení si již nepamatuji.

Napsal: 28.01.2014 08:34
od Petr Bohanes
HZSP OP Prostějov - jednotka (tehdy už v režimu JSDHP) definitivně padla po velké agonii na přelomu roků 2012-2013. O fungování a nefungování je zbytečné psát. Hasiči dělali úplně všechno - od vrátných, přes zahradníky a konče třeba údržbáři. V podstatě to co se dělo u hasičů byl jen obraz toho jak fungovala, a taky dopadla, celá firma. Základ byl se do ničeho neplést a o nic se nestarat. Proto, když hořelo ve firmě hned za plotem, tak jsme tam ani nemohli vyjet. Vedení nebylo vhod, aby jednotka byla zařazena do poplachového plánu a v té souvislosti měla uzavřené i smlouvy s HZS, tím pádem nás ani neměl kdo povolat, vedení nemuselo držet další techniku a lidi na směně (takový začarovaný kruh). Co se samotných početních stavů týče, tak se sloužilo na 3 směny a bylo vykazováno družstvo 1+5, později 1+3, ale realita byla 1+1, nebo taky jen jeden hasič na směnu.
Z techniky kterou jsme tam měli: CAS 38 T815, VeA Škoda Fabia, OA Ford Transit, z nehasičské pak sypač Multicar a malotraktor. Dřív pak ještě druhá CAS 25 Škoda 706, Tatra byla náhradou za první CAS 25 Škoda 706. Dál tam bývala A 31 DA, před Fabii Škoda Felicia Combi a ještě před ní Škoda 105 (nebo 120, nevím, nezažil jsem). A hluboko v minulosti v OP sloužila i dodávková Nysa.

Re: Jednotky PO na Přerovsku

Napsal: 09.05.2014 19:16
od petros
zdarvím jsem Petr a pracuji u HZSp Meopta Přerov. K dnešnímu dni už nesloužíme jako ostraha podniku. Podle nového nařízení musíme být stale na stanici. Je to spůsodeno snížením stavu byvalo nás na směně 7 po snížení je nás jen 5 a ve dne 6 kdy je tu i velitel stanice který je tu jako deňák. Složíme po 24hodinach tři směny. Techniku máme CAS32 T815-1
CAS32 T815-2, AZ-30 IFA W50 , DA AVIA 30 a trafica jsme prodali. Ted máme nového velitele stanice a dává vše do pořádku protože ten co tu byl během dvou let vše zmršil a na nas sral. Pokud budeš potřebovat něco bliššího dej vědět na meil. S pozdravem Petr