Hasičina na vsi
Napsal: 05.11.2013 20:03
Vážení kolegové, kamarádi,
rád bych vás seznámil se svým příběhem. V roce 2005 jsem byl osloven tehdejším starostou obce, zda bych nevzal velitelství JSDH, protože přišla pozvánka na cykliku velitelů a dosavadní velitel, jelikož se nedostal do zastupitelstva, tak funkci složil. Tak jsem to vzal, protože starosta měl reference.
A začal jsem budovat jednotku, potažmo současně se oživovalo SDH, které léta nefungovalo. Ostatní to chytlo tak, že za své jsme si pořídili zásahové komplety Fireman III, helmy a pod. ( více a podrobněji se lze dočíst v diskusním příspěvku na tomto serveru- stačí zadat Přelovice).
Podařilo se sehnat dodávku, kterou jsem i přes pochybnosti zřizovatele jednotky, dokázal přihlásit do IZS jako DA ( foto na www.sdhprelovice.ic.cz) a následně jsme ji upravili svépomocí do takové výbavy, kterou nemají ani některé trojky.Stále to byla radost to dělat a vylepšovat. Poté přišel první zádrhel. Sehnali jsme ručku, zařídil jsem přihlášení na HZS a stačilo jen podpis zástupce zřizovatele na papíry a bylo by to. To jsem dostal od zřizovatel první sprchu, že jednám za jejich zády ( no, dodržet služební postup nešlo, bo jsme malá obec a mě je jasné, že peníze na rozhazování nejsou, tak jsem to zkusil řešit touto cestou- bohužel) .
A pak už to mělo poměrně rychlý spád ( dejcháky,úpravy DA v rámci možností- klasika ve stylu , že nejhorší je když se nechce). Jelikož jsem absolovoval ZVS, tak jsem pochopil, že jedinný způsob je gumárna. Oficiální žádosti, striktní dodržování předpisů a zároveň strikní vyžadování povinností zřizovatele.
Dospělo to tak, že už od roku 2011 jsem zřizovatele pravidelně žádal o doplnění PHM dle patřičného paragrafu Zákona výkonu služby v jednotkách HZS. Ovšem neúspěšně, protože mě bylo pokaždý sděleno, že benzin za dobu kdy se nepojede zvodnatí.
No skončilo to tím, že při poslední výjezdu jsem poznamenal do Zprávy o zásahu, že jednotka i přes urgence nedisponuje patřičným množstvím PHM v zásahovém vozidle. To starostku zvedlo ze židle a na základě neplněních povinností mě odvolala z funkce velitele. Mně nikdy nešlo o žádnou funkci, jen jsem chtěl dělat hasičinu tak, jak se má. Kopie žádostí, včetně e-mailové korespondence mám samozřejmě v archívu a údajné neplnění byla pouze zástěrka.
A tak jsem se Vás kolegů chtěl zeptat, jak to u vás chodí s podporou jednotky a výkonu služby a jak řešíte to doplňování PHM do zasahových vozů. U nás to obnáší požádat o povolení a příkaz k jízdě ( pumpa je mimo katastr, my jsme pětka), nákup PHM za vlastní prostředky a následně proplacení účtenky.
Závěrem bych vás chtěl ujistit, že s hasičinou nekončím, protože mě zavazuje odkaz mého otce, Josefa Vaníčka, který patřil k ikonám dobrovolných hasičů na pardubicku a který celý život zasvětil záchraně životů a majetku u hasičské jednotky podniku Synthesia Pardubice.
" Bohu ke cti, bližnímu ku pomoci"
Děkuji vám za vaše reakce. Marek Vaníček, dobrovolný hasič Přelovice
rád bych vás seznámil se svým příběhem. V roce 2005 jsem byl osloven tehdejším starostou obce, zda bych nevzal velitelství JSDH, protože přišla pozvánka na cykliku velitelů a dosavadní velitel, jelikož se nedostal do zastupitelstva, tak funkci složil. Tak jsem to vzal, protože starosta měl reference.
A začal jsem budovat jednotku, potažmo současně se oživovalo SDH, které léta nefungovalo. Ostatní to chytlo tak, že za své jsme si pořídili zásahové komplety Fireman III, helmy a pod. ( více a podrobněji se lze dočíst v diskusním příspěvku na tomto serveru- stačí zadat Přelovice).
Podařilo se sehnat dodávku, kterou jsem i přes pochybnosti zřizovatele jednotky, dokázal přihlásit do IZS jako DA ( foto na www.sdhprelovice.ic.cz) a následně jsme ji upravili svépomocí do takové výbavy, kterou nemají ani některé trojky.Stále to byla radost to dělat a vylepšovat. Poté přišel první zádrhel. Sehnali jsme ručku, zařídil jsem přihlášení na HZS a stačilo jen podpis zástupce zřizovatele na papíry a bylo by to. To jsem dostal od zřizovatel první sprchu, že jednám za jejich zády ( no, dodržet služební postup nešlo, bo jsme malá obec a mě je jasné, že peníze na rozhazování nejsou, tak jsem to zkusil řešit touto cestou- bohužel) .
A pak už to mělo poměrně rychlý spád ( dejcháky,úpravy DA v rámci možností- klasika ve stylu , že nejhorší je když se nechce). Jelikož jsem absolovoval ZVS, tak jsem pochopil, že jedinný způsob je gumárna. Oficiální žádosti, striktní dodržování předpisů a zároveň strikní vyžadování povinností zřizovatele.
Dospělo to tak, že už od roku 2011 jsem zřizovatele pravidelně žádal o doplnění PHM dle patřičného paragrafu Zákona výkonu služby v jednotkách HZS. Ovšem neúspěšně, protože mě bylo pokaždý sděleno, že benzin za dobu kdy se nepojede zvodnatí.
No skončilo to tím, že při poslední výjezdu jsem poznamenal do Zprávy o zásahu, že jednotka i přes urgence nedisponuje patřičným množstvím PHM v zásahovém vozidle. To starostku zvedlo ze židle a na základě neplněních povinností mě odvolala z funkce velitele. Mně nikdy nešlo o žádnou funkci, jen jsem chtěl dělat hasičinu tak, jak se má. Kopie žádostí, včetně e-mailové korespondence mám samozřejmě v archívu a údajné neplnění byla pouze zástěrka.
A tak jsem se Vás kolegů chtěl zeptat, jak to u vás chodí s podporou jednotky a výkonu služby a jak řešíte to doplňování PHM do zasahových vozů. U nás to obnáší požádat o povolení a příkaz k jízdě ( pumpa je mimo katastr, my jsme pětka), nákup PHM za vlastní prostředky a následně proplacení účtenky.
Závěrem bych vás chtěl ujistit, že s hasičinou nekončím, protože mě zavazuje odkaz mého otce, Josefa Vaníčka, který patřil k ikonám dobrovolných hasičů na pardubicku a který celý život zasvětil záchraně životů a majetku u hasičské jednotky podniku Synthesia Pardubice.
" Bohu ke cti, bližnímu ku pomoci"
Děkuji vám za vaše reakce. Marek Vaníček, dobrovolný hasič Přelovice