Stránka 1 z 2

Hlášení kondičních jízd na KOPIS

Napsal: 02.11.2013 09:24
od M.S.
Zdravím,
chtěl bych se zeptat jak je to s hlášením kondičních jízd nebo pořez stromu na žádost starosty obce a podobných věcí spojenou s výjezdem techniky?
Musí se vše hlásit na KOPIS či nehlásit kvůli zatěžování radiokomunikace? Případně jakým stylem to hlásit?
Jedná se o JMK okres Břeclav, JPO V.

Díky za odpověď.

Re: Hlášení kondičních jízd na KOPIS

Napsal: 02.11.2013 11:29
od 19jarda92
Ahoj...jsem u JPO III a kdyz jedu na kondičku třeba s tatrou tak normálně buď vysílačkou nebo telefonem zavolám na operák že jedu s tim a tim autem a kdyby něco zůstávam na přijmu a když s Liazkou což je u nás prvovýjezdový tak si zkusim obvolat k sobě dva kluky kdyby náhodou něco ať můžem vyjet.Co se týče stromů tak tam sme měli problémy kvůli těm školením a razítkům a když je teď něco že nás požádá starosta aby sme někde fikli třeba větev nebo tak něco tak velitel zavolá na KOPIS a nechá naší jednotce vyhlásit poplach.

Napsal: 02.11.2013 12:33
od Kůďa
Musím souhlasit. Každá kondiční jízda, výcvik s technikou a pod. by měla být dána na KOPIS. Každý pohyb vozidel musí být na KOPIS zaznamenán - je to z důvodu pojištění a zařazení vozidel do IZS včetně autoprovozu a k tomu vydaných předpisů. Výcvik a školení je zase vázán hlavně na pojištění, kdyby se něco stalo. To znamená výcvik mimo požární zbrojnici. Pokud se to někde neplní, ta pak by mohl být ze strany pojišťovny problém. A hlavně, by to také mělo být napsán v plánu školení.
No a s tou prací pro zřizovatele je to trochu složitější. Předpisy k tomuto stanoví, že když jednotka vyjede, a to na pokyn starosty pro obec, tak by to výjezdem neměl být /stanovisko GŘ HZS/. Považujete se případně za jinolu činnost než zásah a nebo to může být v rámci výcviku jednotky, protože starosta nemůže vyžadovat jenom Vaší jednotku. A pokud by to takto vyžadoval, tak to potom je jiná činnost jako např. činnost za úplatu - to také není výjezd jednotky. Rozhodnutí, koho tam HZS kraje pošle, záleží přávě jen na něm a na požárním poplachovém plánu pro tu danou jednotku. Proto by Vám KOPIS, jak uvdíte, neměl vyhlásit poplach. Pokud však to bude ohrožovat, tak by měl starosta zavolat na KOPIS, tuto skutečnost tam oznámit a KOPIS rozhodne jestli tam pošle jen Vás, nebo tam vyšle HZS kraje nebo obě jednotky. U nás v Královéhradeckém kraji /okres Hradec Králové/ to platí tak, že většinou za normálního stavu i na takovouto banální věc /větev, zasypání skrvny od oleje a pod./ tam jede HZS KHK a někdy tam vyšlou i nás ale na místo je vyslána i profesionální jednotka / a to jsme JPO II a máme kolem 80 zásahů za rok a jsme předurčeni i na DN a pod.,/ Je pravdou, že už několikrát se naši spoluobčané tomu dělili, že na takovouto prkotinu přijeli i profíci z HK a to už jsme to měli pomalu hotoví, nebo přijeli sami bez nás, ale prostě to tak u nás na HZS na KOPIS je daný nadřízenými a mi s tím nic neuděláme. A já to ani jako zástupce velitele jednotky neřeším. To je přeci jejich věc, koho pošlou. U nás když něco chce starosta po nás a neohrožuje to, tak to prostě děláme v rámci výcviku, nebo jako spolupráci pro zřizovatele.

Re: Hlášení kondičních jízd na KOPIS

Napsal: 02.11.2013 14:50
od 19jarda92
tak velitel má na KOPISu plno známých jelikož tam x let sloužil takže tam všichni naší jednotku znají. A stačí jim zavolat že jde někde o nějakou větev která by chtěla uříznout ať nám to zvedne a normálně nám vytvoří událost a vyhlásí poplach a nikde s tim problém neni a všichni jsou spokojeni. Starosta má radost že sme mu větev uřízli a my máme radost že máme další čárku na kontě

Re: Hlášení kondičních jízd na KOPIS

Napsal: 02.11.2013 22:06
od Zdeněk B.
Doporučoval bych kontaktovat místní jednotku HZS nebo se obrátit přímo na někoho z OPIS. Vždy se tam najde někdo, kdo ti ochtně poradí a zodpoví dotazy. A hlavně budeš mít jistotu, že máš ty správné informace, protože co kraj to jiný postup. Jinak u nás platí vše hlásit.

Re: Hlášení kondičních jízd na KOPIS

Napsal: 17.02.2014 19:47
od 19jarda92
hlavně mě u těch kondičních jízd štve no asi nejen mě ale plno jiných strojníků v ČR. Proč HZS nebo až nahoře GŘ HZS nechcou uznávat třeba to že strojník od dobráků je v zaměstnání řidič z povolání? Já osobně jezdím v práci se sklopkou (rozdíl od cas?? váhově +/- stejně) a stejně musim mít kondiční jízdy. Když se nic neděje tak v tom hasičskym autě nesedim delší dobu a nemam na to každý 2-3 tejdny někam jet když jsem přes půl republiky pryč. Jako kdyby nemohli nahoře na vedení uznat třeba pracouvní smlouvu a tam je pracovní pozice - řidič nákladního vozidla tak by byl strojník nějak od těch kondiček odproštěnej. Přece z práce mám daleko větší praxi s těžkym autem než když si sjedu 1-2x za měsíc s CASkou...nebo na to máte chlapi jinej názor?

Napsal: 17.02.2014 20:22
od Tom
19jarda92: no u nás (JMK okr.Hodonín) stačí když jezdíš v zaměstnání s vozidlem stejné, nebo vyšší hmotnostní kategorie-tak nám to aspoň tvrdiju na školení strojníků. Možná tady zase platí "co jíný kraj-to jiný mrav"

Re: Hlášení kondičních jízd na KOPIS

Napsal: 17.02.2014 20:40
od 19jarda92
Tom : no v práci jezdim s T-815 tak i 815-2 terrno takže hmotnostně převyšuju nejtěžší casku na základně což je T-148 CAS 32. Velitel i všichni kluci od nás to ví že v práci jezdim jen aby třeba nebyl někde pak problém kdybych třeba po dvou měsících skočil při výjezdu do auta a nechci nic přivolat někde někoho klepnul a pak při řešení pojistky atd přišli na to že nemám za ty dva měsíce nikde psanou ani hlášenou kondičku a přitom v práci jezdím o něco těžším autem. Je to postavený na hlavu aby profi řidič ještě jezdil kondičky. Neříkám čas od času si to auto připomenout ale né jezdit pomalu každých 14 dní

Napsal: 17.02.2014 20:53
od medved ledni
19jarda92 prosím tě nedělej své jednotce ostudu, nedávno jsi tu psal různé, ani nevím jak to přesně nazvat, na kolegy z jiných jednotek a ted tohle. Tvoje neznalost je zarážející a ještě se oháníš že VJ má známé na KOIS. Já tě mít v jednotce, tak za tohle by jsi byl už bývalý člen jednotky. Kůďa to napsal jak to má správně být, zavedením ZOČ (zpráv o činnosti) končí honění čárek za výjezdy, páč na to že starosta chce uříznout větev, která nic neohrožje, vyhlašet poplach je děs. Na školení strojníků si zjevně taky spal, Jak píše Tom je to v pořádku. A už vůbec nemusíš mít kondičky každých 14 dní.

Napsal: 17.02.2014 21:04
od Tom
19jarda92: No já mám spíš opačný problém-taky v práci jezdím, ale klasickou MKD to je s vozidlem +-40tun a pokud si chcu udělat kondičku, tak mě každý jebe že su vyježděný ažaž a zbytečně projížďám naftu. Jednou za čas si to ale prosadím-je přece jenom rozdíl jezdit po dálnici s kamionem který má ve většině případů automat.převodovku a pak sednout do vyhrkané liazky, nebo tatry a letět po polní cestě. Jinak hledal jsem to v řádu strojní služby a tam je to tak jaks psal výše, ale řekl bych že to platí halvně pro příslušníky HZS-u nich je předpoklad že jezdí s náklaďákem pouze při výkonu služby. Bohužel jsem se nějak upraveného řádu pro strojníky JSDH nedopátral, ale jak sem psal-na školení nám říkaju že stačí když jezdíš v práci. Jinak pokud to chceš vědět přesně-jak je to u vás, tak bych být tebou kontaktoval kolegy s pracoviště IZS a služeb, buďto vedoucího, nebo technika strojní služby z územního odboru pod který spadáte. Ty ti určitě poradijů nejlíp-od toho tam taky jsou.

Napsal: 17.02.2014 21:06
od Sluníčko sedmitečné
Vaše neznalost je tristní. Nastudujte si alespoň základní předpisy, na ty se bude v případě průseru policie ptát. Ne na to, co vám řekl Franta v okrese Lhota. Všechny máte tady na Požárech a všechny máte i v povinné přípravě (nebo byly v posledních letech)

Strojník, který v průběhu čtyř týdnů neřídil požární automobil nebo některý z automobilů, pro které je určen při výjezdu k zásahu, absolvuje kondiční jízdu v délce nejméně 10 km, a to bez přerušení. Strojník provádí kondiční jízdu zejména s CAS.

Žádná výjimka na nějaké jiné, stejné nebo těžší auto tady není. Prostě máte řídít hasičák nebo jiné zásahové auto.

Napsal: 17.02.2014 21:27
od Tom
pro berušku: No naše znalosti jsou tristní a ty si zase vševědoucí co?
Nejsu debil-řád strojní služby si umím přečíst taky-klidně ti ho tady celý ocituju, nebo aspoň tu část co se týká kond.jízd.
Pokud su ale na strojnickém kurzu a nejaký "Franta z okresu Lhota" který sedí na pozici vedoucího odboru IZS ti promítá dokument, kde je uvedeno že pokud řídíš vozidlo stejné, nebo vyšší hmotnostní kategorie, tak nemusíš dělat kondiční jízdy a pak ti to ještě dá do testu, tak asi není chyba u mě ne?

Napsal: 18.02.2014 09:47
od Sluníčko sedmitečné
Jsem. Jinak co se týče Řádu strojní služby, ten není pro JSDH závazný, tak ho nemusíš zmiňovat a ani z něj citovat, taky to nedělám.
Vedoucí odboru IZS ti potom, co nabouráš bez kondiček dle platných předpisů, asi nepřijde zaplatit škodu a nedejbože si za tebe vykonat trest, pokud někoho rozbiješ. Kdybys znal, co máš znát, přihlásíš se a řekneš - Franto, ty vole, vždyť ty to máš totálně blbě. Řekneš mu, kde se to píše správně a je to.

Napsal: 18.02.2014 13:30
od Lukáš -X-
Za mě - pokud naše cisterny opouštějí "barák", hlásíme kam jedou a na co.
Minutový hovor na OPIS nebo dvě věty po radiostanici nikomu neublíží.
Jak tady někdo psal, CAS na prvním výjezdu jezdí na kondičky i hospodářské v počtu schopném zásahu, kdyby něco.

Napsal: 19.02.2014 13:06
od medved ledni
Sluníčko, ted mi není jasné z čeho teda cituješ ty? Kde se přesně uvádí co cituješ ty?

Napsal: 19.02.2014 13:17
od Sluníčko sedmitečné
Ó svatý Floriáne, zahal svou tvář šlojířem smutečním a zaplakej... Aneb pokud je potřeba vám vysvětlovat, kterými předpisy se máte v jednotkách řídit, nechci se toho zúčastnit a budu doufat, že podobná seskupení brzo zaniknou samy.

Napsal: 19.02.2014 13:42
od Radek Vojík
Druhý nejzákladnější předpis pro činnost JSDHO, tzn. Vyhláška č. 247/2001 Sb., o organizaci a činnosti jednotek požární ochrany, ve znění vyhlášky č. 226/2005 Sb. ve svém § 37 odst. 2 písm. d) praví: hasiči určení k řízení vozidel s právem přednostní jízdy, kteří v průběhu 4 týdnů neřídili požární automobil určený pro výjezd k zásahu anebo jiné motorové vozidlo stejné hmotnostní kategorie, absolvují bezodkladně kondiční jízdu v délce nejméně 10 km bez použití výstražného zařízení.
Přesto, že se jedná o právní předpis, mi to přijde zcela jasné, srozumitelné, pochopitelné a neoddiskutovatelné.

Napsal: 19.02.2014 15:30
od medved ledni
Sluníčko, schválně jsem se ptal na to odkud čerpáš, zase jsi ukázal jaký jsi nadčlověk, smutné. Nicméně jsem čerpal ze stejného zdroje jako pan Vojík. Nějak tam čtu trošku jiného,než uvádíš ty. Ted by mne zajímalo kde se stala u pana bezchybného chyba....

Re: Hlášení kondičních jízd na KOPIS

Napsal: 19.02.2014 17:13
od Roman Žilka
Pánové, hádáte se tu jako hokyně na trhu. Přitom je to jednoduché. Řád strojní služby, ze kterého čerpá Sluníčko, je závazný pro HZS ČR, pro jednotky SDH je pouze doporučený. Tedy pro JSDH platí vyhláška 247/2001 ve znění pozdějších předpisů (ano, ta pasáž o vozidle stejné neby vyšší hmotnostní kategorie). Je to z toho důvodu, že existuje předpoklad, že strojníci JSDH pracují často jako řidiči a jezdí s nákladními auty, často v zemědělských podnicích, kde mají praxi z jízdy po nezpevněných komunikacích (k nezaplacení) mnohem lepší než dnes už možná většina strojníků u HZS. To ovšem neznamená, že si i tento řidič nemůže odjet kondičku se zásahovou CAS své jednotky. Přece jen jde mnohdy o naprosto odlišné typy, je jiné ovládání, jiná převodovka, jiné ... etc. Když s tím ale nepojede každý měsíc, nic se nestane. ... Jenom předpokládám, že by jízdy v pracovně-právním vztahu u svého zaměstnavatele měl veliteli jednotky nějak doložit (záznam o odborné přípravě, na všechno je dnes potřeba papír) a nebo to být schopen doložit aspoň v případě nějakého problému.
Mimochodem, pokud se velitel jednotky rozhodne řídit Řádem strojní služby a pošle strojníka na kondičku, pak tento je povinen na ni jet.
Nejsem právník, ale znění platných předpisů je (kupodivu) v tomto případě celkem jasné.

Napsal: 19.02.2014 17:45
od Samik
No můj názor je že pokud třeba budete v blizkosti základny tak neoznamovat. Kopis muže zajimat jizdu jen z duvodu výjezdu jestli je jednotka schopnavyjet jak ma. Majtelem vozidla je obec takže od ni musi byt orazitkovany příkat k jizdě. Osobně by mě zajimalo kdo vlastně plati povinne ručeni někdo řika že HZS někdo zase že zřizovatel a to tvrdi i naš zřizovatel. Když jsme měli nehodu s DA tak pojišťovnu nezajimalo jestli jsme to měli na kopisu ohlašene což jsme neměli. Jen ji zajimalo zda řidič měl kondični jizdy,zdravotni prohlitku a pokud jsme měli přikaz k jizdě od zřizovatele. Vše bylo ok tak v klidu zaplatila škodu.
A na druhou stranu umyte si představit tu zátěž operaku když začnou všechny jednotky hlasit jizdy? Přes léto by o vikendech nic jineho nedělali jen by řešili jízdy převážně JPOV. Které by jezdili na závody. Skterym koliv sborem jsem mluvil tak všichni mi řekli že nehlasi jízdu na zavody. Buď doufaji že nebudou mit vyjezd v tu dobu nebo na výjezd maji druhe vozidlo.