Stránka 1 z 1

Studénka Město divů

Napsal: 15.07.2013 17:37
od sultan
Dne 15.7.2013 v 09.17 jste otiskli článek o nehodě motocyklu ve Studénce .

V článku ale již chybí některé informace které by dle mého uváženi měly také již konečně vyplavat na hladinu .

ve Studénce jsou 3 hasičské zbrojnice JSDH Studénka které jsou rozděleny do různých části města.
Jedná se o centrální zbrojnici Studénka Butovice s vozy CAS 8 Daevoo Avia a CAS 32 T148
1. Pobočné zbrojnice Družstevní s vozy CAS 32 T 148 a TA 2CH Avie
2. Pobočná zbrojnice Nádražní s vozem Dopravní automobil nákladní DA 12 Avia
Všechny zbrojnice spadají do JPO II./2
Po dlouholetých tahanicích zbrojnic centrální Butovice vs.pobočná Družstevní (kdy nebyl problém aby se u události na spadlou větev setkali i 4 vozy ) přišel velitel jednotky s nápadem ze se ve svolávacím systému rozdělí zbrojnice kdy bude vždy vyjíždět požadovaná zbrojnice a technika ,toto vše vypadá v naprostém pořádku ,bohužel má to háček jelikož na centrální i pobočné zbrojnici jsou umístěna vozidla CAS 32 T 148 které byly z nějakých velmi podivných okolností rozděleny v poplachovém svolávacím systému takto :
(centrální zbrojnice) CAS 32 T 148
(pobočná zbrojnice) CAS 32 T 148 1 VÝJEZD
Takže nynější stav ve Studénce je takový že vozy centrální zbrojnice (i s vozem CAS 8 které je určeno na prvotní zásah)stojí v garáži a po událostech si vesele jezdi tatra z pobočné zbrojnice která není schopna ani dodržet zmenšené početní družstvo 1+3 jelikož vozy CAS 32 T 148 jsou přizpůsobeny pro přepravu 1+2 taktéž i vůz TA2CH
To má za následek že i k vámi publikované události z 15.7 2013 kdy se jednalo o dopravní nehodu motocyklu opět vyjela CAS 32 T148 svolána jako 1 výjezd která nemá potřebné vybaveni vozu jak má vozidlo k prvotnímu zásahu vozidlo z centrální zbrojnice CAS 8 Daewoo Avia (mám na mysli HVZ a vybaveni pro poskytnuti předlékařské pomoci) a která to měla k místu události o 2km dále než zbrojnice centrální .
Kdyby se jednalo o první vysláni chybného vozu ze strany IBC tak je to omluvitelné ale bohužel poslední dobou se z toho stává spíše pravidlo jak omyl .


Předem děkuji za publikovaní příspěvku a za případné názory čtenářů případně i radu jak z teto neuvěřitelné situace najít východisko

Napsal: 16.07.2013 09:42
od Petr Sič
Ač nerad, musím se vyjádřit k článku Studénka – město divů. Článek jsem si přečetl a nestačím se divit kolik základních věcí pisatel, který se podepsal jako sultán nezná, ač je zřejmě členem jednotky. Nechci rozebírat celý článek, ale alespoň stručné vysvětlení k označení techniky. Pokud je jednotka z kategorie JPO II/2 a zabezpečuje 2 pohotovosti na 2 hasičských zbrojnicích je zcela logické, že musí mít 2 vozidla v 1. výjezdu a vždy jedno vozidlo 1. výjezdu musí být v hasičské zbrojnici, kde je zabezpečována pohotovost. S dvěma vozidly v 1. výjezdu na jedné centrální hasičské zbrojnici by to asi nebylo to“ pravé ořechové“. Takto to nebylo rozděleno za “podivných okolností“ jak píše pisatel, ale po dohodě s HZS MSK a nevymyslel si to velitel, jak ho pisatel osočil, ale opět to bylo po dohodě s HZS MSK, který to takhle navrhoval.

Co se týká některých nedostatků při povolávání techniky k výjezdu ze strany IBC je toto řešeno prostřednictvím příslušného ú. o. HZS MSK.

Příspěvek jsem byl nucen napsat, neboť mi vadí, že člen jednotky dokáže zveřejňováním svých neznalostí a stavět do špatného světla svou jednotku a osočovat z něčeho, co není pravda i svého velitele.