Stránka 1 z 1

Předurčenost JSDH obcí + vybavení

Napsal: 24.04.2012 14:32
od Vojtěch Brokl
Zdravím, je někde seznam JSDH obcí s jejich předurčeností ?? Je to někde napsané a přístupné pro veřejnost ? Jaké vybavení musí mít jednotka s předurčená na dopravní nehody ?? děkuji za odpovědi =)

Napsal: 24.04.2012 18:41
od Fire Scare
Ten mají na KOPISu i se jmény členů přiřazených k jednotlivým vozidlům (pokud jich má jednotka víc) je tam i předurčenost a seznam vybavení.Ale zda přístupný i veřejnosti to nevím.S vybavením je to tak že musíš mít předvším Kurzy a školení jinak je ti jakékoliv vybavení na vyproštování na nic :-)

Napsal: 24.04.2012 19:26
od Vojtěch Brokl
Jasné, ale tak když nás "někdo" předurčil na "něco" tak by nás měl taky informovat o kurzech a školeních, kterých bychom se měli zúčastnit a vybavit nás potřebným vybavením ne ??

Re: Předurčenost JSDH obcí + vybavení

Napsal: 24.04.2012 19:30
od Laco
Vojtěch Brokl píše:Zdravím, je někde seznam JSDH obcí s jejich předurčeností ?? Je to někde napsané a přístupné pro veřejnost ? Jaké vybavení musí mít jednotka s předurčená na dopravní nehody ?? děkuji za odpovědi =)
Co se týká vybavení ,vycházel bych z http://www.hzscr.cz/clanek/katalog-vyda ... redku.aspx. Předurčenost pro .....nám vychází krajskou vyhláškou s plošným pokrytím.

Napsal: 24.04.2012 21:51
od Fire Scare
Tak záleží na jaký typ DN jste předurčeni, informovat by vás měli ale je lepší se domluvit s klukama od HZS aby vás proškolily ve vyproštování jak teoreticky tak prakticky, sehnat si nějakej vrak atp. Vybavit vás musí zřizovatel to jest obec nebo město které vám to opatří a pak se s tím vybavením proškolit

Napsal: 24.04.2012 22:53
od PZ2
Žádná předurčenost na typ DN neexistuje. Předurčenost na DN se dělí podle techniky A-D. Přičemž obvykle se jako předurčená na DN bere jednotka(dobrovolná) se základní předurčeností C-Z ( to se, ale může mírně lišit podle kraje - někde můžou počítat i D). Taky pokud jste předurčení, tak by jste měli 1x ročně absolvovat 8 hod školení pořádané HZS - VOZHV. Ale tohle všechno Ti - resp. tvému veliteli objasní velitel stanice HZS, pod kterého spadáte.Není potřeba, aby to bylo přístupné veřejnosti.

Napsal: 24.04.2012 22:57
od Honza S.
Zkus být trošku konkrétní. Na tuhle otázku lze odpovědět pouze obecně.
Předurčenost: Požární poplachový plán kraje, dostupný na krajském ředitelství HZS, obvykle je to vyhláška kraje, takže vlastně veřejná na úřední desce kraje
Vybavení:Vyhláška 53/2010 Sb.

Napsal: 25.04.2012 06:42
od Fire Scare
Ano to jsem měl na mysli dělení podle techniky, děkuji za opravu.

Napsal: 25.04.2012 09:36
od Kůďa
pro Vojtěch Brokl : Nevěř,co ti tvrdí PZ2, není to pravda.
Najdi si věstník Vašeho kraje, který vydal ohledně podmínek zabezpečení plošného území kraje jednotkami PO a tam se dozvíš vše.Podklady zpracovává krajské ředitelství HZS kraje a tento předpis vydává kraj a je zpracován na základě zákona 133/1985 Sb. o PO a vyhl. 247/2001 Sb. o organizaci a činnosti jednotek PO.
V Královéhradeckém kraji vyšla nyní novela pod 1/2012 z 20.12.2012 /dříve 2/2006/.
Zde v článku 4, který nadpisem zní: PŘEDURČENOST JEDNOTEK PO PRO SPECIÁLNÍ ČINNOSTI. Citace je " pro provádění speciálních činností např. dopr.nehody, havárie nebezp. látek, živelné pohromy, jsou jednotky PO kategorií JPO I, JPO II a JPO III vyčleněny jednotky, které jsou k těmto činnostem určeny svým vybavením a organizací. Seznam těchto jednotek je uveden v příloze č.4" konec citace.
V příloze č. 4 jsou pak uvedeny všechny předurčené jednotky - jsou tam všechny profesionální stanice HZS v kraji, 23 jednotek JPO II a 5 jednotek JPo III včetně jejich zřizovatelů. Tyto jednotky jsou také rozděleny podle předurčenosti od typu C1,C2.... P0,P1 ... až po Z.
Naše jednotka je třeba zařazena pod C, protože máme předurčenost mimo jiné na DN a je u nás silnice 1.třídy. JPO II, která nemá silnici 1 třídy, nebo dálnici a silnici pro motorová vozidla, tak pokud je předurčena na zásahy u DN je zařazena v D. Toť by bylo asi tak v kostce vše...

Napsal: 25.04.2012 15:05
od Kůďa
k Pokynu ředitele HZS Královéhradeckého kraje č. 37/2003
Zásady realizace systému záchranných prací jednotek PO při silničních dopravních nehodách na dálnicích a silnicích Královéhradeckého kraje
Tento materiál vychází z jednání Rady vlády pro bezpečnost silničního provozu, která na svém 11. zasedání dne 10. 3. 1994 přijala „Návrh tvorby systému záchranných prací při silničních dopravních nehodách“, včetně harmonogramu prací v roce 1994 na základě předložených podkladových materiálů pod č.j.: PO-628/II-94
citace :
(2) Typy jednotek PO předurčené pro zásahy při silničních dopravních nehodách
JPO I:
Typ A - JPO I předurčená pro dopr. nehody na dálnicích, hlavních dálkových silnicích s mezinárodním značením, vybavena vozidly RZA nebo TA-1, s vyčleněnou osádkou 2 osob,
Typ B - JPO I předurčená pro dopravní nehody na hlavních dálkových silnicích mezinárodním značením, vybavena vozidly RZA, TA-1,
C - JPO I předurčená pro dopravní nehody na silnicích I. třídy a ostatních, nebo JPO II předurčená pro dopravní nehody na silnicích s mezinárodním značením vybavená CAS, TA-2 a vyšším nebo DA s vyprošťovací výbavou,
E - JPO I předurčená pro dopr. nehody vybavená automobilovým jeřábem s nosností 20 tun a více.
JPO II: Typ C – JPO II předurčená pro zásahy na vybraných úsecích čtyřpruhových silnic pro motorová vozidla, hlavních dálkových silnicích s mezinárodním značením a na hlavních a vedlejších silnicích,
D – JPO II předurčená pro zásahy na ostatních silnicích a komunikacích.
2. Zásady pro určování zásahových obvodů předurčených jednotek PO pro systém záchranných prací při silničních dopravních nehodách.